Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 002951
 
Opdracht: Financieel adviseur, 36 uur per wk
 
Sluitingsdatum: 2014-05-26 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Financieel en administratie
 
Provincie: Gelderland
 
Beschrijving:

Startdatum 16-06-2014
15-06-2015
36
8
4
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden?
6
De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.



Ruim 1300 medewerkers werken op diverse beleidsterreinen samen aan een beter en mooier Gelderland voor twee miljoen inwoners. De grootste provincie van Nederland is als overheidsorganisatie en als werkgever sterk in ontwikkeling. Daarom zoeken we naar medewerkers die verantwoordelijkheid nemen voor doelen en resultaten in hun werk. De afdeling Financiën bestaat uit 4 teams en een secretariaat die nauw samenwerken om de provinciale organisatie te ondersteunen en te adviseren op het gebied van financiën en bedrijfsvoering.

Het team Financiële Administratie en Beheer (FAB) zorgt voor de financieel administratieve processen en boekhoudkundige werkzaamheden (registratie en controle) t.b.v. de provinciale organisatie

Het team Financieel Beleid (FIB) ondersteunt en adviseert het provinciebestuur en de directie op financieel gebied en bij specifieke financieel-economische vraagstukken, waaronder vermogensbeheer.

Het team Business Planning en Control (BPC) bestaat uit drie clusters van 5 tot 7 adviseurs, die de managers ondersteunen en adviseren op het gebied van planning & control, financiën en bedrijfsvoering. Daarnaast kent het team BPC een cluster waar de centrale regie op de organisatie en totstandkoming van de planning- en controlcyclus vorm wordt gegeven. Binnen dit team wordt de ontwikkeling van de financiële informatievoorziening – samen met partners binnen en buiten de afdeling – gecoördineerd en verder vormgegeven.

Het team Inkoop ondersteunt en adviseert het management bij het definiëren en vormgeven van hun inkoop- en aanbestedingsvraagstukken op het gebied van diensten en leveringen.

Vanaf 1 japril 2013 zijn er binnen de provincie Gelderland 7 Omgevingsdiensten (ofwel RUD’s: Regionale Uitvoerings Diensten) van start gegaan. Deze 7 RUDs voeren de werkzaamheden op het gebied van Vergunningverlening en Toezicht & Handhaving Milieu (Wabo) uit voor de gemeenten en voor de provincie Gelderland. De provincie Gelderland blijft bevoegd gezag maar voor de uitvoering door de 7 RUD's moeten contracten worden afgesloten ten aanzien van deze werkzaamheden. Bij het opstellen van deze contracten en daaraan gerelateerde activiteiten is financiële expertise noodzakelijk. De contractering heeft een goede start gemaakt en dient de komende tijd verder uitgewerkt en doorontwikkeld te worden, hetgeen de komende tijd zijn beslag zal krijgen en daarmee extra inspanning vraagt.

Daarnaast zijn er financiële werkzaamheden van structurele aard. Voor elke regio is een gemeenschappelijke regeling van kracht, waarbij de provincie deel uitmaakt van het Algemene Bestuur. Bij een aantal RUD’s wordt de provincie vertegenwoordigd in het Dagelijks Bestuur door een lid van het College van GedeputeerdeStaten. Jaarlijks moet een financieel jaarverslag en begroting worden beoordeeld, waarover onze bestuurders moeten worden geadviseerd. Uiteraard moeten de provinciale bijdragen aan de RUD’s tijdig en correct worden uitgevoerd. Dit alles in afstemming met de provinciale begrotingscyclus.

Bij deze werkzaamheden wordt nauw samengewerkt met de contractcoördinator RUD’s die invulling geeft aan de rol van Opdrachtgever. Het opdrachtgeverschap RUD's is onderdeel van het programma milieu, binnen de afdeling Natuur & Leefomgeving. Een deel van de werkzaamheden zal in nabijheid van en in nauwe verbinding met de contract-coördinator RUD's worden uitgevoerd.

Voor het team Business Planning en Control van de afdeling Financiën zoeken wij voor de periode van één jaar een Financieel Adviseur voor 36 uren per week.


Functie-inhoud:
-Is verantwoordelijk voor de financiële kant van de overeenkomsten met de 7 RUD’s;

-Onderhoudt en ontwikkelt de financiële aspecten van de overeenkomsten in relatie tot de inhoudelijke ambitie van de Opdrachtgever;

-Neemt deel aan (een aantal) financiële werkgroepen van de 7 RUD’s in de fase van doorontwikkeling;

-Draagt bij aan een aangepaste begrotingsstructuur bij de provincie Gelderland en de verdere verfijning van de financieringsstructuur van de RUD's vanuit de wederzijdse ervaringen tot nu toe;

-Zorgt voor afstemming van de begrotingscycli van de RUD’s en de provincie Gelderland;

-Geeft financieel advies ten behoeve van de voorbereiding van de provinciale vertegenwoordiger in de besturen (leden van College van Gedeputeerde Staten) van de RUD's;

-Geeft algemeen financieel advies inzake de uitvoering van Vergunningverlening en Handhaving door de RUD’s;

-Mogelijke betrokkenheid bij de opzet van nieuwe verbonden partijen dan wel verdere ontwikkeling van reeds bestaande verbonden partijen (waartoe Omgevingsdiensten/RUD's behoren);

-Overige voorkomende werkzaamheden op de afdeling Financiën.



De provincie zoekt een prettige persoonlijkheid met WO werk- en denkniveau op financieel-economisch gebied (bij voorkeur (nagenoeg) afgerond postdoctorale opleiding RC/CPC) met de volgende aantoonbare kenmerken:

-kennis van en ervaring met het beoordelen van financiële jaarverslagen en begrotingen in de publieke sector en verbonden partijen in het bijzonder;

-kennis van en ervaring met relevante financiële en andere relevante (wettelijke) regelgeving;

-kennis van en ervaring met complexe financiële rekenmethoden en scherpe analytische vaardigheden;

-kennis van en ervaring met Oracle Financials;

-politiek-bestuurlijke sensitiviteit i.v.m. advisering aan de Bestuurder;

-uitdrukkingsvaardigheid in woord en geschrift t.b.v. het verwoorden van adviezen op bestuurlijk niveau;

-stevige gesprekspartner en meedenker met de vertegenwoordigers van de Omgevingsdiensten en de politieke bestuurders;

-initiatiefrijk en pro-actief met voldoende positief-kritisch beoordelingsvaardigheden.



Tarief
Minimaal: € 82,00
Maximaal: € 95,00

Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting. Op straffe van uitsluiting is het niet toegestaan om andere dan de daarvoor aangewezen functionarissen te benaderen over de aanbesteding. Inhoudelijke vragen omtrent deze offerteaanvraag kunnen UITSLUITEND via het systeem worden gesteld. De antwoorden op deze vragen zullen middels een nota van inlichtingen aan alle partijen in de marktplaats worden toegezonden. Deze nota van inlichtingen maakt integraal onderdeel uit van deze offerteaanvraag. Telefonische vragen zullen NIET worden beantwoord. Technische vragen met betrekking tot het gebruik van de applicatie kunt u stellen via de 'Helpfunctie' rechtsboven in het menu. Beoordeling offertes: Nadat uw aanbod is geplaatst wordt uw offerte digitaal beoordeeld. Hieruit volgt een automatische sortering (ranking) van de hoogste naar de laagste kwaliteitscore. Binnen een groep met dezelfde kwaliteitsscore worden de biedingen gesorteerd van lage naar hoge prijzen. De CV's en biedingen van de Top 5 offertes worden na een verificatie op de eisen en wensen voorgelegd aan de opdrachtgever. Indien geen van de eerste kandidaten geschikt bevonden wordt, worden de CV’s en biedingen van de volgende 5 offertes in ranking voorgelegd aan de opdrachtgever. De geschiktheid van de kandidaat wordt door de opdrachtgever beoordeeld in een gesprek. In dit gesprek wordt de kandidaat individueel beoordeeld op ervaring, kennis, competenties, beeld en uitstraling. De opdrachtgever selecteert maximaal 5 kandidaten die voor een gesprek in aanmerking komen. De opdrachtgever bepaalt uiteindelijk welke kandidaat wordt ingehuurd.

 
De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van financiële processen, financiële systemen (bij voorkeur Oracle) en de Planning- en Controlcyclus in een provinciale organisatie. Het is hierbij essentieel een goede verbinding te leggen tussen de beleidsinhoud en de vertaling naar de financiële functie, specifiek gericht op het beoordelen en "in control" zijn van de verschillende Omgevingsdiensten/ RUD's in relatie tot de provinciale organisatie (dan wel 100.000+ gemeente). Benoem en beschrijf concreet in uw toelichting een vergelijkbare opdracht waaruit blijkt dat u kennis heeft van bovenvermelde onderwerpen. Benoem de namen van de systemen/pakketten en organisatie(s) en minimaal 1 referentie (contactgevens).
 
De kandidaat is in staat om in de samenwerking met verschillende betrokken partijen op ambtelijk en politiek niveau goed te schakelen tussen de verschillende abstractieniveau's (Gedeputeerde Staten/Directie/programmamanagers en collega adviseurs en administrateurs) in een provinciale organisatie, alsmede in de contacten met de verschillende vertegenwoordigers van de Omgevingsdiensten/RUD's (vooral controllers en directeuren). Benoem en beschrijf concreet in uw toelichting een opdracht en geef een uitgebreide en duidelijke omschrijving van de (opdracht)context, uw rol en positie en op welke wijze de samenwerking heeft plaatsgevonden met welk resultaat. Benoem de naam van de organisatie en minimaal 1 referentie (contactgevens).
 
De kandidaat beschikt aantoonbaar over recente kennis van en ervaring met de werkvelden Vergunningverlening en Handhaving t.b.v. de financiële advisering aan de politieke bestuurders in de Omgevingsdiensten/RUD's. Geef een duidelijke toelichting waaruit de recente ervaring met de genoemde werkvelden blijkt en wat uw adviesrol daarin is geweest.
 
De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring opgedaan als stevige gesprekspartner en meedenker met de vertegenwoordigers van de Omgevingsdiensten en de politieke bestuurders waarbij aantoonbare kennis van en ervaring met complexe financiële rekenmethoden en scherpe analytische vaardigheden als basisvaardigheden gedegen aanwezig zijn om de juiste vertaling naar de verschillende niveau's te maken. Benoem en beschrijf concreet in uw toelichting een opdracht en geef een uitgebreide en duidelijke omschrijving van de (opdracht)context, uw rol en positie en op welke wijze de samenwerking heeft plaatsgevonden met welk resultaat. Benoem de naam van de organisatie en minimaal 1 referentie (contactgevens).


Inhoudelijke CV wensen
10 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over een academisch werk- en denkniveau op financieel-economisch gebied. Zo mogelijk aangevuld met een (nagenoeg) afgeronde postdoctorale opleiding op niveau RC of CPC. Benoem de naam van het opleidingsinstituut, plaats en het afstudeerjaar. En benoem ook in welke rol en in een concrete beschrijving hoe de gevraagde relevante werkervaring is opgedaan.
25 % De kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring met (complexe) politiek-bestuurlijke organisaties, de werkwijze van, en in, het politieke-bestuurlijke krachtenveld, de inhoudelijke en procedurele voorbereiding van besluitvormende stukken voor het College van Gedeputeerde Staten en Provinciale Staten en aantoonbare ervaring als stevige gesprekspartner met het politieke bestuur (politiek-bestuurlijke sensitiviteit). Benoem (en beschrijf) concreet in uw toelichting een vergelijkbare opdracht waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet. Benoem daarbij de naam van de organisatie.
25 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over gedegen kennis van en ervaring met financiële wet- en regelgeving (financiële deskundigheid is een vereiste), waaronder de BBV en financiële beleidskaders in een provinciale organisatie dan wel gemeentelijke (100.000 +) organisatie, alsmede een scherp signalerende rol naar betrokkenheid van andere adviesfuncties (waaronder juridische en P&O-zaken). Benoem (en beschrijf) concreet in uw toelichting een vergelijkbare opdracht waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet. Benoem de naam van de organisatie.
20 % De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met de ontstaansgeschiedenis van de RUD's, modellen voor kostentoerekeningen en verdeelmaatstaven en het bijbehorend kunnen uitleggen van deze uitgangspunten. Benoem (en beschrijf) concreet in uw toelichting een vergelijkbare opdracht waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet. Benoem de naam van de organisatie.
20 %De kandidaat beschikt aantoonbaar over kennis van en ervaring met provinciale begrotingsstructuren en het op grond daarvan afstemmen van de begrotingscycli (en jaarrekeningscycli) van de Omgevingsdiensten/RUD's en de provinciale organisatie. Benoem (en beschrijf) conceet in uw toelichting een vergelijkbare opdracht waaruit blijkt dat u aan deze wens voldoet. Benoem de naam van de organisatie.



Planning
13-05-2014 00:00
19-05-2014 23:59
20-05-2014 23:59
26-05-2014 23:59
27-05-2014 00:00
12-06-2014 23:59
 
Type opdrachtgever: Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden