Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ11829
 
Opdracht: Adviseur Projectbeheersing, 32 ur p/w
 
Sluitingsdatum: 2014-05-21 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Riolering grond- en wegenbouw
 
Provincie: Flevoland
 
Beschrijving:

Opdracht informatie

Startdatum 1-4-2014
Einddatum 31-12-2014
Optie tot verlenging ja
Aantal posities 1
Aanvraag reden Project

 

 

Functie omschrijving

De adviseur projectbeheersing komt te werken in het team projectbeheersing.             
Dit team projectbeheersing wordt aangestuurd door de manager project-beheersing, die deel uit maakt van het projectteam.
Het team projectbeheersing bestaat uit oa. twee adviseurs projectbeheersing en is verantwoordelijk voor de beheerste uitvoering van processen binnen het project en bewaking van de kaders van het project.
De adviseurs projectbeheersing ondersteunen de manager projectbeheersing bij het verbeteren en het uitvoeren van de werkprocessen: scopemanagement/wijzigingenbeheer, financieel beheer, planningsmanagement, risicomanagement, capaciteitsmanagement, kwaliteitsmanagement, documentbeheer en informatiemanagement.

 

Jouw focus als adviseur projectbeheersing ligt op de processen financieel beheer, scope- en wijzigingenbeheer en capaciteitsmanagement. Dit doe je door oa. :

-te zorgen voor een voor een adequaat proces van financieel beheer en verantwoording, de uitvoering en bewaking hiervan. Werkzaamheden zijn oa het zorgen voor de juiste planning in SAP, het bewaken en intern afstemmen van de planning en  budgetten, aanmaken van ATB’s, bewaking van SAP op orde, facilitator en aanspreekpunt te zijn voor het projectteam.

-Het wijzigingenproces aan te sturen en te zorgen dat het proces beheerst verloopt. ok zorg je voor een goede afstemming met andere relevante processen.

-Het in beeld brengen en houden van de capaciteitsbehoefte bij de IPM-rolhouders, aanvragen van de benodigde capaciteit in CAPPLAN en intern aanspreekpunt te zijn voor het IPM-team en de planningsunit. 

-Daar waar nodig verbeteringen van processen te signaleren en in overleg met de manager projectbeheersing deze door te voeren.

-Het maken van (periodieke) rapportages voor het projectteam en het mede opstellen van de periodieke voortgangsrapportages naar de opdrachtgever.

-Daarnaast lever je actieve bijdrage aan de overall projectbeheersing en kun een bijdrage leveren aan andere projectbeheersingsprocessen.


 

Functie-eisen

Naast een toegesneden HBO opleiding heb je affiniteit met (beheer en onderhoud van) infrastructurele werken. Tevens heb je minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan bij voorkeur bij RWS. Je hebt voldoende kennis van en ervaring met projectbeheersing en aantoonbare ervaring met SAP is een pre. Daarnaast heb je kennis van en ervaring met prestatiecontracten en systeemgerichte contractbeheersing (SCB).

Je beschikt verder over de nodige overtuigingskracht, organisatievermogen, je bent communicatief vaardig en je bent een enthousiaste persoon die vanuit een onafhankelijke, kritische rol zowel weet aan te spreken als de verbinding weet te leggen en te behouden. Je bent in staat om je staande te houden in een hectische omgeving.

 


Aanvraag gunningscriteria

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
Opleidingsniveau zoals gevraagd in bijgevoegd functieprofiel (HBO) Niet ingeschakeld 8
Minimaal 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur bij RWS Niet ingeschakeld 8
Aantoonbare kennis en ervaring met projectbeheersing Niet ingeschakeld 9
Aantoonbare kennis en ervaring met prestatiecontracten en systeemgerichte contractbeheersing Niet ingeschakeld 9
Goede mondelinge en schriftelijke communicatie vaardigheden Niet ingeschakeld 8
Ervaring met SAP Niet ingeschakeld 8
   

 

 
Type opdrachtgever: Rijkswaterstaat
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden