Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 2013-99
 
Opdracht: Senior contractbeheerder
 
Sluitingsdatum: 2013-01-22 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Inkoop
 
Provincie: Limburg
 
Beschrijving:

 

   
   
Functiegroep Uitvoerend/ondersteunend
   
Startdatum 4 maart 2013
Einddatum 2 september 2013
Min. uurtarief  
Max. uurtarief € 90,00
Uren per week 24
Uren per dag 8
Optie tot verlenging 2 keer, 6 maanden

 

De opdrachtomschrijving

De gemeente is al een aantal jaren bezig met de professionalisering van de inkoop. Er is een verdeling tussen “Leveringen en Diensten”, die door het cluster Inkoop & Aanbesteding(I&A) worden uitgevoerd, en “Werken” die door de afdeling Openbare Werken worden uitgevoerd.
Het cluster I&A (onderdeel van het team Administratie binnen de afdeling Bedrijfsvoering) heeft strategisch inkoopbeleid, algemene voorwaarden, formats voor de verschillende procedures en een contractbeheersysteem ontwikkeld en ondersteunt de organisatie binnen een centraal gecoördineerd model.

Het cluster bestaat uit twee juridische adviseurs, twee contractbeheerders, twee inkopers en een administratieve ondersteuner.

Op korte termijn wordt de vacatureruimte die er voor contractbeheer is ingevuld. Ook wordt de formatie voor inkopers (tijdelijk) uitgebreid met een senior inkoper om extra stappen in het proces te maken.
Er moeten stappen worden gemaakt in verband met de verbeterpunten uit de IC (interne controle ten behoeve van accountantscontrole van de jaarrekening) en de achterstand bij grote (risicovolle) inkooppakketten(niet gevulde contractregister en ontbreken van voldoende raamcontracten).

Opdrachtomschrijving Gevraagde dienstverlening:

De tijdelijke senior contractbeheerder krijgt onder andere als belangrijkste taken;

Processen in gang zetten en uitvoeren om bestaande contracten ‘boven water’ te krijgen;
Opschonen bestaand contractregister;
Leveranciersprestaties bespreken met leveranciers;
Opstellen van verbeteracties ten aanzien van huidige processen;
Communicatie met afdelingen betreffende implementatie van nieuwe contracten, evaluatie van contracten en eventuele aanpassing van contracten naar aanleiding hiervan, enzovoort;
Rapportages opstellen aan de hand van signalen over aflopende contracten ten behoeve van het management.

 

De kandidaatomschrijving

De tijdelijke senior contractbeheerder is een enthousiast, energiek, communicatief vaardig persoon die door zijn inhoudelijke kennis en ervaring op het gebied van contractregistratie/management in staat is samen met de organisatie en het cluster I&A de volgende stap in de professionalisering van de inkoop binnen de gemeente te realiseren binnen de kaders die zijn vastgelegd in de ‘Businesscase Inkoopfunctie 2009’ door bureau Significant. Van de kandidaat wordt verwacht dat hij of zij om kan gaan met weerstand en vasthoudend en resultaatgericht als ‘teamplayer’ binnen het cluster kan acteren.

 

De planning 

Datum publicatie 15 januari 2013
Sluiting vragen 20 januari 2013
Beantwoording vragen 21 januari 2013
Sluiting opdracht 22 januari 2013
Gesprekken 29 januari 2013
Terugkoppeling 4 februari 2013

 

De opdrachtgever bepaalt uiteindelijk welke kandidaat wordt ingehuurd. De geschiktheid wordt beoordeeld in een gesprek. In dit gesprek wordt de kandidaat beoordeeld op ervaring, kennis en competenties.

De sluitingsdatum voor het indienen van vragen is 20 januari 2013. De sluitingsdatum voor het indienen van offertes is 22 januari 2013.

Vragenstellen

Vragen naar aanleiding van deze opdracht kunt u, uitsluitend schriftelijk, stellen via het marktplaatssysteem tot 20 januari 2013.

Alle vragen en antwoorden worden gepubliceerd via het marktplaatssysteem, uiterlijk op 21 januari 2013.

 

Eisen

  • Indien u een leverancier bent dient u te beschikken over een G-Rekening* of een NEN Certificaat*. Zonder deze gegevens nemen wij uw bieding niet in behandeling
  • Indien u ZZP’er bent dient u in het bezit te zijn van een VAR Verklaring WUO of DGA 2012 en een uittreksel handelsregister. Zonder deze documenten nemen wij uw bieding niet in behandeling
  • Je beschikt over een HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar in CV.
  • Je hebt een opleiding afgerond op het gebied van contractmanagement (contractbeheer) en/of inkoop Nevi Mil (of gelijkwaardig), kopie diploma/certificaat bijvoegen.
  • Je hebt ervaring opgedaan op het gebied van (projectmatige) implementatie van contractregistratie/management, aantoonbaar in CV.
  • Je bent minimaal 24 uur per week beschikbaar, benodigde uren worden maandelijks vooraf afgestemd.
  • Je bent in staat om kennis te delen en over te dragen.

 

 

Gunningscriteria

 

Je hebt de opleiding Nevi contract- en leveranciersmanagement of vergelijkbaar afgerond, kopie diploma bijvoegen.

10%

Je hebt de opleiding Nevi 1 en/of 2 afgerond of een vergelijkbare aanvullende opleiding, kopie diploma/certificaat bijvoegen.

20%

Je hebt ervaring met het inrichten van een contractregister, bestaande uit minimaal 200 contracten, aantoonbaar in CV.

10%

Je hebt ervaring met het inrichten van een contractregister, bestaande uit minimaal 400 contracten, aantoonbaar in CV.

10%

Je hebt ervaring met het inrichten van een contractregister, bestaande uit minimaal 600 contracten, aantoonbaar in CV.

10%

Je CV dient voorzien te zijn van twee uitgeschreven recente en relevante referenties van (voormalig) opdrachtgevers, waaruit blijkt dat je ervaring hebt op het gebied van het ophalen en registreren van contracten. Behaald resultaat blijkt uit CV.

35%

Je bent vanaf 18 februari 2013 beschikbaar in plaats van 4 maart 2013.

5%

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden