Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 2013/24
 
Opdracht: Senior Business Analist
 
Sluitingsdatum: 2013-01-24 16:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Noord-Holland
 
Beschrijving:

Plaats van de functie in de organisatorische eenheid De functie wordt uitgeoefend in een Informatiemanagement eenheid die onder leiding staat van een hoofd van de eenheid. De IM eenheid kan qua grootte variëren.

 

Doel van de functie

Het analyseren van complexe bedrijfsprocessen op basis waarvan het betreffende bedrijfsproces kan worden vernieuwd of verbeterd.

 

Bijdrage van de functie

De functie draagt indirect bij aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement danwel de functionele lijn.

 

 Hoofdtaken

Naast de taken van de businessanalist voert de senior businessanalist de volgende specifieke taken uit:

Bijdragen aan het opstellen van integraal Business Ontwerp en Project Start architectuur bij complexe verandertrajecten.

In voorkomende gevallen optreden als coördinator/deelprojectleider van deelprojectteams en als zodanig opstellen van het plan van aanpak van het betreffende (deel)project;

Zorgdragen binnen het projectteam voor het opstellen van delen van het Integraal Business Ontwerp, zoals Beslisnotities, Impactanalyses, Project Start architectuur, na accorderen van de verbeter- en of wijzigingsvoorstellen.

Zorgdragen voor structurering en systematische documentatie van de uitgevoerde analyses.

Coachen van businessanalisten op het betreffende vakgebied.

Kan optreden als projectleider op zijn vakgebied.

 

Functiegebieden

Advies, ontwikkeling, productie en service.

 

Bedrijfscompetenties

 

Inhoudelijke competenties

Op het gebied van de organisatie kent de medewerker:

? De missie en bedrijfsdoelstellingen van UWV,

? Globaal de wetgeving en organisatie van de Sociale Zekerheid en specifiek de plaats van UWV in de keten,

? Op hoofdlijnen de organisatie van UWV.

 

Gedragscompetenties UWV

Samenwerken:

Levert een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.

Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om samen te werken, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

Klantgerichtheid:

Onderzoekt wensen en behoeften van de klant en handelt hiernaar. Anticipeert op behoeften van klanten. Geeft hoge prioriteit aan servicebereidheid en klanttevredenheid.

Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om de dienstverlening aan klanten te optimaliseren, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

Resultaatgerichtheid:

Is actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en heeft de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.

Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om ambitieuze doelen te stellen en te Realiseren, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

 

Functiecompetenties

Vakinhoudelijke competenties

Minimaal HBO-diploma "Bedrijfsinformatica" of "Bestuurskunde".

Bekend met BA (Business Architect) technieken, technieken gericht op modelleren en bekijken van de businessoperatie. (Bv Functionele business modellen)

Kent tools en technieken (geautomatiseerde of handmatige)die gebruikt kunnen die gebruikt kunnen orden om de structuur, de verbanden en het gebruik van informatie binnen de organisatie vast te leggen en te begrijpen (simulatietool).

Bekend met organisatie en professionele standaards.

Bekend met fact finding technieken (bijv. statistische analysemethoden).

Kennis van het ICT vakgebied in het bijzonder op aan de functie gerelateerde aspecten.

 

Ervaring

Minimaal 4 jaar ervaring als informatie analist.

Ervaring met het inrichten van bedrijfsprocessen.

 

Gedragscompetenties

Probleemanalyse:

Signaleren van problemen; herkennen van belangrijke informatie; verbanden leggen tussen gegevens. Opsporen van mogelijke oorzaken van problemen; zoeken naar ter zake doende gegevens.

Stimuleert anderen in de directe werkomgeving tot probleemanalyse. Vertoont voorbeeldgedrag door op basis van ordening van informatie trends, effecten en risico’s te benoemen.

Creativiteit:

Met oorspronkelijke oplossingen komen voor problemen die met de functie verband houden. Nieuwe werkwijzen bedenken ter vervanging van bestaande. Stimuleert anderen in de directe werkomgeving met nieuwe ideeën te komen, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

Kwaliteitsgerichtheid:

Hoge eisen stellen aan kwaliteit van producten en diensten en daarnaar handelen.

Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om kwalitatief hoogwaardige producten en/of diensten te leveren en de kwaliteit hiervan te verhogen, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

Initiatief:

Kansen signaleren en ernaar handelen. Liever uit zichzelf beginnen dan passief afwachten.

Stimuleert anderen in de directe werkomgeving zelfstandig acties te ondernemen. Vertoont voorbeeldgedrag door acties te ondernemen die in eigen organisatieonderdeel zichtbaar zijn.

Luisteren:

Tonen belangrijke informatie op te pikken uit mondelinge mededelingen. Doorvragen; ingaan op reacties. Stimuleert anderen in de directe werkomgeving om te luisteren alvorens te reageren, mede door het vertonen van voorbeeldgedrag.

 

   
1
1
4-2-2013
1-1-2014
Viermaal 3 maanden
   
40
99,00
Kandidaat is minimaal 36 uur per week beschikbaar.
 
Gunningscriteria
5 %
5 %
15 %
5 %
10 %
10 %
20 %
15 %
15 %

 

 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden