Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 2014-178
 
Opdracht: Communicatieadviseur, 28 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2014-09-26 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Communicatie
 
Provincie: Limburg
 
Beschrijving:
Startdatum 1 november 2014
Einddatum 30 april 2015
Min. uurtarief  
Max. uurtarief € 80,00
Uren per week 28
Uren per dag 8
Optie tot verlenging 2 keer, 3 maanden



De opdrachtomschrijving

Er zijn vele ontwikkelingen in de gemeente op het gebied van welzijn, zorg en werk. Zelfsturing/zelfredzaamheid en decentralisatie van taken en verantwoordelijkheden vormen hierbij de basis. Hierdoor zullen de verhoudingen tussen overheid, instellingen en burgers drastisch veranderen.

De kernwaarden hierbij zijn vertrouwen, betrokkenheid, toegankelijkheid, gelijkwaardigheid en wederkerigheid. De veranderende rol van de gemeente, van regisseur naar facilitator, vraagt om een andere manier van communiceren.

Voor communicatie zijn er enkele hoofdopgaven:

- Er gaat veel veranderen (Decentralisatie van Rijkstaken, ontwikkeling Huizen van de Wijk, Sociale wijkteams, wetten, regels, procedures en producten) Daarbij spelen we als gemeente een leidende rol. Deze veranderingen moeten we uitleggen. Hierbij is het belangrijk om logische verbindingen te leggen tussen diverse ontwikkelingen in het domein.

- Omdat de verhoudingen tussen overheid en samenleving drastisch gaan veranderen, is een cultuuromslag / gedragsverandering nodig zowel intern als extern. Communicatie kan bijdragen aan deze verandering door te verbinden, inspireren, motiveren en het gesprek op gang te brengen.

Deze veranderende rol van de overheid vraagt tevens om een heroriëntatie op de wijze van communiceren. We keren de richting van communicatie om. We gaan minder zenden en meer ontvangen! Inwoners, partners, instellingen, verenigingen, etc. formuleren de input. Want de samenleving inspireert ons, de bijzondere mensen motiveren ons om goede plannen te maken en zij enthousiasmeren ons om hen te volgen in verantwoordelijkheid/ autonomie om dingen zelf te regelen, samen en met anderen.

Voor de implementatie en uitvoering van deze nieuwe communicatiestrategie zijn wij ter ondersteuning op zoek naar een tijdelijke communicatieadviseur.


De kandidaatomschrijving

De tijdelijke communicatieadviseur is een enthousiast, energiek, communicatief vaardig persoon die door zijn inhoudelijke kennis en ervaring binnen een 100.000+ gemeente in staat is samen met de projectorganisatie de juiste stappen te zetten in de communicatie rondom de sociale transities. De kandidaat dient, naast flexibiliteit, politieke- en organisatiesensitiviteit professioneel om te kunnen gaan met weerstand en verandermanagement. Ook dient de kandidaat een team player te zijn die in staat is het projectteam te motiveren en te inspireren. Daarnaast is de kandidaat in staat om kennis te delen en over te dragen.


De planning

Datum publicatie 12 september 2014
Sluiting vragen 19 september 2014
Beantwoording vragen 22 september 2014
Sluiting opdracht 26 september 2014
Gesprekken 2 oktober 2014
Terugkoppeling 3 oktober 2014

 

Eisen

-Bent u leverancier dan dient u over een G-Rekening* of NEN Certificaat* te beschikken. Bent u ZZP’er dan beschikt u over een VAR Verklaring WUO of DGA 2014 en uittreksel handelsregister. Zonder deze gegevens nemen wij uw bieding niet in behandeling.

-Je beschikt over een afgeronde HBO of academische communicatie-opleiding, kopie diploma bijvoegen.

-Je hebt ervaring met overheidscommunicatie bij een grotere (bij voorkeur 100.000+) gemeente, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

-Je hebt ervaring met de veranderende rol van de overheid in relatie tot communicatie, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

-e hebt ervaring met verandermanagement, aantoonbaar in CV.

-e hebt aantoonbaar ervaring met communicatie omtrent de decentralisatie van Rijkstaken (welzijn, zorg en werk) naar de gemeenten.


Gunningscriteria

-Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met overheidscommunicatie, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

10%

-Je hebt minimaal 8 jaar ervaring met overheidscommunicatie, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

10%

-Je hebt minimaal 10 jaar ervaring met overheidscommunicatie, aantoonbaar via concrete opdrachten en werkervaring in CV.

20%

-Je hebt zelf of de organisatie waarvan je deel uitmaakt heeft ervaring met de veranderende rol van de overheid in relatie tot communicatie bij minimaal 2 verschillende gemeenten, aantoonbaar in CV.

30%

-Je hebt zelf of de organisatie waarvan je deel uitmaakt heeft ervaring met de veranderende rol van de overheid in relatie tot communicatie bij minimaal 4 verschillende gemeenten, aantoonbaar in CV.

30%

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden