Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 2014-181
 
Opdracht: Senior inkoper, 32 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2014-10-02 23:59
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Inkoop
 
Provincie: Limburg
 
Beschrijving:
Startdatum 1 oktober 2014
Einddatum 1 april 2015
Min. uurtarief  
Max. uurtarief € 110,00
Uren per week 32
Uren per dag 8
Optie tot verlenging 2 keer, 6 maanden


De opdrachtomschrijving

Huidige situatie:
De gemeente gaat in 2014 een volgende stap maken in de professionalisering van de inkoop. Momenteel is er is een verdeling tussen “Leveringen en Diensten”, die door het team Inkoop & Aanbesteding(I&A) worden uitgevoerd, en “Werken” die door de afdeling Openbare Werken worden uitgevoerd.
Het team I&A (onderdeel de afdeling Advies en Beheer) heeft strategisch inkoopbeleid, algemene voorwaarden, formats voor de verschillende procedures en een contractbeheersysteem ontwikkeld en ondersteunt de organisatie binnen een centraal gecoördineerd model.
In de komende maanden zal de inrichting en positionering herijkt gaan worden, wat mogelijk kan leiden tot een andere rolverdeling op het gebied van inkoop binnen de gemeente 

Het cluster is kwalitatief en kwantitatief in opbouw en bestaat uit twee juridische adviseurs, een contractbeheerder, twee inkopers en een administratieve ondersteuner.


Opdrachtomschrijving gevraagde dienstverlening:

De tijdelijke senior inkoper krijgt onder andere als belangrijkste taken om binnen de visie en de kaders en onder regie van het team I&A,;
- Bijdrage te leveren aan het vormen van een hecht inkoopteam
- Samen met het team I&A een analyse te maken van de inkooppakketten met het hoogste rechtmatigheidsrisico en deze op een doelmatige wijze in de markt te zetten. ( minder versnipperde inkoop/betere voorwaarden, klantvriendelijke bestelwijze).
- Pro actief interne opdrachtgevers benaderen en daarmee heldere afspraken maken omtrent het doel en de aanpak van het in te kopen onderwerp
- Het ‘verandermanagement’ dat hiermee gepaard gaat uit te dragen in de organisatie..
- Het zelfstandig uitvoeren van complexe aanbestedingstrajecten.
- Een bijdrage leveren aan de verdere ontwikkelingen en actualisatie.


De kandidaatomschrijving

De senior inkoper die wij zoeken is een persoonlijkheid die ‘stevig in zijn schoenen staat’. Hij/zij weet een goede balans te vinden tussen de belangen van de individuele (interne) klant en het organisatiebelang. Hij/zij is daarbij in staat weerstanden te overwinnen door met goed onderbouwde argumenten te overtuigen. Hij/zij weet het vertrouwen van collega’s in de organisatie te winnen (een ‘bruggenbouwer’) en is daardoor een gerespecteerde gesprekspartner voor eenieder in de organisatie. Wij zoeken, met andere woorden, een persoon die een goede balans weet te vinden tussen de inhoudelijke kant en de menselijke/persoonlijke kant van zijn/haar rol.
De tijdelijke senior inkoper is een enthousiast, energiek, communicatief vaardig persoon die door zijn inhoudelijke kennis van het totale inkoopproces en het aanbestedingsrecht in staat is samen met de organisatie en het cluster I&A de volgende stap in de professionalisering van de inkoop binnen de gemeente te realiseren met in achtneming van de gestelde kaders. De kandidaat dient, naast flexibiliteit en organisatiesensitiviteit, over een uitstekend analytisch vermogen te beschikken en professioneel om te kunnen gaan met weerstand en verandermanagement. Ook dient de kandidaat een teamplayer te zijn die in staat is samen met de overige clusterleden tot gemeenschappelijk gedragen resultaten te komen.

 

De planning

Datum publicatie 16 september 2014
Sluiting vragen 23 september 2014
Beantwoording vragen 26 september 2014
Sluiting opdracht 2 oktober 2014
Gesprekken 7 oktober 2014
Terugkoppeling 8 oktober 2014

 

Eisen

-Bent u leverancier dan dient u over een G-Rekening* of NEN Certificaat* te beschikken. Bent u ZZP’er dan beschikt u over een VAR Verklaring WUO of DGA 2014 en uittreksel handelsregister. Zonder deze gegevens nemen wij uw bieding niet in behandeling.

-Je beschikt over een afgeronde HBO opleiding, kopie diploma bijvoegen.

-Je bent in staat om gemeente medewerkers en collega’s te coachen, blijkend uit cv.



Gunningscriteria

-Je beschikt over Nevi 2 Tactisch , kopie diploma bijvoegen.

-10%

-Je beschikt over Nevi 2 Strategisch, kopie diploma bijvoegen.

15%

-Je hebt méér dan 10 Europese aanbestedingen op het gebied van leveringen en diensten, waaronder HRM, ICT en Facilitair, zelfstandig en succesvol uitgevoerd in een veranderende omgeving, lijst bijvoegen m.v.v. de veranderende omgeving in CV.

15%

-Je hebt ervaring met het aanbesteden van Werken volgens het ARW, lijst bijvoegen.

10%

-Je hebt méér dan 3 jaar werkervaring opgedaan op tactisch inkoopgebied bij een gemeente, aantoonbaar in CV.

10%

-Case 1 (zie voor beschrijving bijgevoegd document)

20%

-Case 2 (zie voor beschrijving bijgevoegd document)

20%

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden