Het taakgebied Communicatie (totaal 2,47 fte) is ondergebracht binnen het domein Interne Dienstverlening. Naast de Interim Communicatieadviseur die wij zoeken, zijn twee vrouwelijke collega’s binnen dit taakgebied werkzaam. De medewerkers Communicatie zijn collegiaal, flexibel en harde werkers.
Door interne doorstroom van de huidige Communicatieadviseur per 1 oktober a.s. zijn wij op zoek naar kandidaten voor tijdelijke invulling van deze functie.
Informatie m.b.t. de gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een drietal kandidaten gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
In het gesprek gaan we onder andere in op de onderstaande punten:
-Voldoen aan functie-eisen en de competenties (kern- en hoofdcompetenties) van functieprofiel Beleid en Advies D voor de communicatieadviseur (zie bijlagen)
-Passen binnen bedrijfscultuur van de Gemeente. Kernwaarden zijn openheid, betrouwbaarheid en respect.
-Passen binnen het team.
-Affiniteit met en kennis van de (gemeentelijke) overheid en de gemeentelijke overheidscommunicatie.
-Een ‘hands on’-mentaliteit: het gaat om denken en doen.
De selectiecommissie bij de gesprekken bestaat uit: manager domein Interne Dienstverlening, huidig communicatieadviseur en medewerker communicatie.
De gesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 30 september in de ochtend. Indien u uitgenodigd wordt voor deze gesprekkenronden ontvangt u uiterlijk vrijdag 26 september bericht. Mocht uit deze gesprekkenronde geen geschikte kandidaat naar voren komen dan zullen er op basis van de eerste selectieronde met de daaropvolgende kandidaten gesprekken plaatsvinden.
Doelstelling opdracht
De opdracht betreft de tijdelijke inhuur van een communicatieadviseur (30 uur per week).
Resultaten
Het gaat om de dagelijkse invulling van het reguliere werk en een aantal projecten in de periode van 6 oktober tot en met 3 april 2015. In geval van calamiteiten of in het kader van de opdracht is er een optie van verlenging met 1 x 3 maanden.
Als communicatieadviseur ben je een praktische professional op je vakgebied. Je hebt affiniteit met woordvoering en ervaring met de inzet van online media en webcare. De nadruk in de functie ligt op het geven van strategisch communicatieadvies en het begeleiden én uitvoeren van interne en externe (communicatie)projecten.
De communicatietrajecten waarmee je je bezighoudt zijn zeer divers van aard. Van het begeleiden van interne verandertrajecten tot de communicatieaanpak voor de decentralisaties in het sociale domein.
De kandidaat heeft een aantal vaste taken, te weten:
-tweewekelijks persgesprek voorbereiden en bijwonen
-perscontacten en mediawatching
-communicatietraject rond de transities in het sociale domein verder opzetten en uitvoeren
tweewekelijks overleg met secretaris over MT en opstellen MT-nieuwsbericht voor intranet
-bereikbaar zijn in geval van calamiteiten (crisiscommunicatie)
-adviseur communicatie projectgroep
Daarnaast zijn er enkele algemene taken en verantwoordelijkheden:
-adviseren bestuur en organisatie op het gebied van communicatie, zo veel mogelijk volgens de werkmethode factor C
-coachen en adviseren van beleidsmedewerkers op gebied van factor C
-gevraagd en ongevraagd adviseren bestuurders en management
-voorkomende werkzaamheden binnen het team bestuursondersteuning.