000492 interim hoofd afdeling Vastgoed
Functienaam (conform B staat)
interim hoofd afdeling Vastgoed
Startdatum 01-04-2013
Einddatum 01-08-2013
Uren per week 36
Uren per dag 8
Opdracht omschrijving
Algemene informatie nieuwe afdeling Vastgoed. In de nieuwe afdeling Vastgoed worden vastgoedtaken die voorheen in een drietal afdelingen waren belegd nu geconcentreerd in een compacte, centrale afdeling. De focus ligt op de invulling van strategische taken. De afdeling is servicegericht (opdrachtnemend), het initiëren van projecten gaat altijd in samenwerking met de afdeling beleid en de afdeling werkt vanuit een regierol, waarbij operationele beheertaken waar wenselijk worden uitbesteed.
De taken bestaan o.a. uit
-advies over gemeentelijk vastgoed- en portefeuillestrategie en overige huisvestingsvraagstukken;
-initiëren, voorbereiden van vastgoedprojecten (incl. coördinatie, controle en realisatie daarvan);
-ontwikkelen en uitvoeren vastgoedbeleid en portefeuillebeheer;
-regisseren van eigenaaronderhoud;
-zorg voor een duurzame match tussen vraag en aanbod in de vastgoedportefeuille;
-beprijzen en afsluiten van exploitatieovereenkomsten
-samenwerking en afstemming beleidsafdelingen
Specifiek voor de opdracht implementeren van de nieuwe structuur door
-begeleiden plaatsingsproces medewerkers
-aanvang maken met het professionaliseren van de nieuwe afdeling
-maken van ontwikkelafspraken met de medewerkers
-uniformeren van de werkprocessen
Het betreft deels een managementfunctie maar deels geef je zelf ook leiding aan complexe projecten en geef je strategisch advies. Mogelijk als vervolg op de opdracht voor een periode van ca. 2 jaar leidinggeven aan de afdeling. Een verlening is afhankelijk van de interne beschikbaarheid van een manager en de geschiktheid van de opdrachtnemer voor de inhuurperiode. Daarbij moet de kandidaat bereid zijn via de payrol-constructie te worden ingezet. Hiervoor worden andere contractsafspraken gemaakt.
Kandidaat omschrijving
Profiel:
-enthousiast, pro actief;
-ervaren manager, die verbinding aanbrengt binnen de nieuwe afdeling en met daadkracht stuurt en begeleidt;
-in staat om een goede basis te leggen voor een slagvaardige en zichtbare positie binnen de organisatie;
-in staat op strategisch niveau te adviseren aan het college van burgemeester en wethouders en de concerndirectie;
-in staat om vorm te geven van de samenwerking met klanten en leveranciers (in- en extern);
Kwaliteit aangeleverd CV
CV volledig in het Nederlands (maximaal 3 pagina's)
Minimaal 1 referentie van een eerder relevant project/opdracht.
Uurtarief Maximaal: € 90,00 Dit criterium is een eis
CV eis 1
aantoonbare managementervaring binnen het domein van vastgoed van minimaal 5 jaar. Dit criterium is een eis
CV eis 2
inhoudelijke expertise op het werkterrein gericht op vastgoed- en portefeuillestrategie. Dit criterium is een eis
Een toelichting is verplicht
CV eis 3
minimaal 3 jaar ervaring met implementatieprocessen
Dit criterium is een eis
Inhoudelijke CV wensen
Opleiding
academisch werk- en denkniveau
Gewicht: 20 %
Werkervaring
ruime werkervaring als (interim)manager
Gewicht: 40 %
Specifieke kennis / Ervaring
inhoudelijke expertise binnen het domein vastgoed
Gewicht: 40 % Een toelichting is verplicht
Planning
Start publicatie 30-01-2013 00:00
Vragenstellen tot (NVI) 04-02-2013 12:00
Beantwoording vragen 05-02-2013 23:59
Offertes indienen tot 07-02-2013 23:59
Beoordeling offertes (vanaf) 08-02-2013 00:00
Verwachte terugkoppelingsdatum 18-02-2013 23:59
|