DIENST SOCIALE ZAKEN EN WERKGELEGENHEID NOARDWEST FRYSLAN
De Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslân is een Gemeenschappelijke regeling tussen gemeenten uit het noordwesten van Fryslân. De Dienst is werkzaam in het sociaal domein en bestaat uit ca. 100 fte. De Dienst voert o.a. de backoffice taken uit voor de gebiedsteams in de aangesloten gemeenten.
Per direct zijn wij op zoek naar een
MEDEWERKER PLANNING EN CONTROL m/v
voor 32 uur per week
tijdelijk voor de duur van drie maanden
Functie-inhoud
- Draagt bij aan het verzamelen, verwerken en verstrekken van gegevens aan het management en beleidsmedewerkers en levert in samenwerking met hen en de -overige medewerkers P&C een bijdrage aan de begroting;
- Zorgt er voor dat periodiek de realisatie ten opzichte van de begroting wordt gevolgd en afwijkingen worden geanalyseerd en beoordeeld;
- Draagt bij aan de ontwikkeling van instrumenten ter opbouw, verkrijging en controle van financiële beheers informatie;
- Stelt verantwoordingsrapportages op voor budgethouders, management en bestuur;
- Adviseert en begeleidt bij financiële aangelegenheden, zoals adviesnota’s voor management en bestuur, financieel administratieve processen en programma’s.
Wat vragen wij?
Je hebt een op de functiegerichte HBO-opleiding, aangevuld met eventuele financiële opleidingen op het gebied van rijksfinanciën en/of vakgerichte cursussen op het gebied van P&C en ervaring in een soortgelijke functie. Verder beschik je over vaardigheden in de uitvoering van financiële analyses en berekeningen, het opstellen van adviezen en het verstrekken van financiële informatie. Daarnaast heb je inzicht in de beleidsterreinen van de Dienst. Tevens ben je in staat een proces te ontleden in componenten en je verzamelt daartoe zo nodig aanvullende informatie bij budgethouders. Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk goed uitdrukken.