Opdracht informatie
Startdatum |
1-1-2015 |
Einddatum |
31-12-2015 |
Optie tot verlenging |
ja, 1 jaar |
|
36 |
Aantal posities |
3 |
Aanvraag reden |
Anders |
Aanvraag reden opmerkingen |
Ontwikkelingen 3 decentralisaties in het sociaal domein.
opzegtermijn van 1 maand is bespreekbaar. |
Wat zijn je taken?
Je onderzoekt de klantvraag door vraagverheldering; Je verstrekt informatie op het brede terrein van de sociale voorzieningen, waaronder WMO, minimabeleid, AWBZ, jeugdzorg. Je stelt indicaties (WMO, AWBZ, Jeugdzorg); Je verricht huisbezoeken; Je registreert de klantgegevens in het geautomatiseerd systeem GWS4all; Je werkt aanvragen maatwerkvoorzieningen zelf af; Je draait op termijn mee met telefoondiensten en loketdiensten
Wat neem je mee aan gedrag en vaardigheden?
Je bent overtuigend in je gespreksvoering met de klant, waarbij je de vraag achter de vraag onderzoekt tijdens het gesprek. Je bent in staat samen met de klant de eigen mogelijkheden (eigen kracht) of die in het eigen netwerk te verkennen (kanteling Wmo). Vervolgens bepaal je of en welke voorziening aanvullend noodzakelijk zijn. Je maakt daarbij gebruik van de wet- en regelgeving in het brede sociale domein.
Je bent in staat een
-gedragsverandering bij de klant te bewerkstelligen en kunt omgaan met mogelijke weerstand bij de klant.
Competenties
-Empathie: In het contact laten merken open te staan voor gevoelens, houding en motivatie. De eigen invloed op anderen begrijpen en er rekening mee houden.
-Oordeelsvorming: Mogelijke handelswijzen en de informatie daarover, tegen elkaar afwegen in het licht van relevante criteria; op basis daarvan tot realistische beoordelingen en keuzes komen.
-Probleemanalyse: een probleem in componenten, de herkomst ervan en de interne samenhang beschrijven. Opsporen van mogelijke oorzaken, verzamelen en relevante gegevens.
-Communiceren: Ideeën en informatie in heldere en correcte taal communiceren, zodanig dat de essentie bij anderen overkomt en wordt begrepen.
-Creativiteit: Associeert gemakkelijk, legt snel verbanden vanuit een gegeven naar andere. Staat open voor andere benaderingswijzen.
-Samenwerken: deelt informatie en ervaringen met anderen. Staat open voor meningen en ervaringen van anderen.
|