De functie
Als klantmanager Werk draag je zorg voor een eigen cliëntenbestand. Met deze cliënten heb je regelmatig contact over de activiteiten m.b.t. uitstroom naar werk. Je houdt je bezig met het activeren van de cliënten naar werk. Je stelt diagnoses, maakt trajectplannen, kiest een traject en bewaakt vervolgens de voortgang van het traject. Hierbij heb je contact met de cliënt en het re-integratiebureau waar je de cliënt naar verwezen hebt.
Je voert veel gesprekken met cliënten over hun eigen activiteiten, sollicitaties en lopende trajecten. Het motiveren en coachen van cliënten vormt een belangrijk onderdeel van deze gesprekken.
Daarnaast heb je veel contact met de klantmanager rechtmatigheid van 1 van de 5 gemeentes en voer je waar nodig een maatregeltraject uit. Als vast onderdeel van je functie geef je workshops. Deze workshops variëren van “rechten en plichten” tot empowerment. In overleg wordt bekeken welke workshop het beste bij je past.
Jouw profiel
Voor deze functie zoeken wij een kandidaat met een afgeronde vakgerichte HBO opleiding. Je bent bekend met het werkveld en de doelgroepen van de Sociale Dienst en beschikt over de nodige wettechnische kennis.
Als klantmanager ben je klant- en vraaggericht, je ziet het als een uitdaging om al luisterend naar je cliënten je doel te bereiken. In je dagelijkse contacten kun je je goed inleven in cliënten en beschik je over een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
Opdracht informatie