Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ02194
 
Opdracht: Klantmanager Inkomen
 
Sluitingsdatum: 2013-02-19 09:31
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Noord-Brabant
 
Beschrijving:

 

Generieke Competentie

 

Integriteit

Doelgroep

 

Publieksgericht Adviserend

Definitie

Op een eerlijk en transparante manier handhaven van de algemeen aanvaarde sociale en ethische normen in woord en gedrag. Het daarop aanspreekbaar zijn en het aanspreken van anderen hierop.

 

Gedragskenmerken

 

Kan zijn/haar handelen te allen tijde verantwoorden.

Benadert iedereen gelijkwaardig en doet recht aan individuele verschillen.

Respecteert en beschermt aan hem toevertrouwde (vertrouwelijke) informatie.

Geeft het aan wanneer zaken van hem/haar verwacht worden die niet in overeenstemming zijn met de organisatienormen.

 

 

Generieke Competentie

 

Klantgericht

 

Doelgroep

 

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

Levert een vlotte, efficiënte en persoonlijke service aan klanten, zet zich in om ervoor te zorgen dat aan de behoefte van de klant wordt voldaan, met in achtneming van het algemeen belang.

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Informeert de klant over de juiste inhoud en procesgang.
  2. Zorgt voor een goede bereikbaarheid.
  3. Heeft kennis van de klant als basis voor het klantgericht handelen.
  4. Vertoont gedrag dat getuigt van de gevoelens en de behoeften van anderen.

 

                                                                                                                          

 

Generieke Competentie

 

Resultaatgericht

 

Doelgroep

 

 

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

Bereikt resultaat, zorgt ervoor dat geformuleerde dan wel afgesproken doelen worden gehaald.

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Zorgt dat de (advies)vraag duidelijk is.
  2. Stemt wederzijds verwachtingen af.
  3. Stelt meetbare doelen.
  4. Vertaalt doelen in concrete acties.
  5. Bewaakt voortgang van het proces.

 

 

Generieke Competentie

 

Samenwerkingsgericht

 

Doelgroep

 

 

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

 

Is gericht op het samenwerken met anderen. Anderen betrekken, luisteren naar anderen, denken en handelen vanuit gemeenschappelijke belangen

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Maakt afspraken en komt deze na.
  2. Informeert alle betrokkenen tijdig en volledig.
  3. Toont respect voor de ander.
  4. Kan goed in teamverband werken.

 


 

 

 

Functiespecifieke Competentie

 

Analyseren

 

Doelgroep

 

 

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

 

Dringt snel tot de kern door, onderscheidt hoofdzaken van bijzaken en schat risico’s in.

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Verzamelt alle relevante informatie om problemen op te lossen en besluiten te nemen.
  2. Komt snel tot de kern van het probleem of de vraag.
  3. Overziet de totale situatie en de consequenties.
  4. Gaat bij anderen te rade en trekt feiten na.

 

 

Functiespecifieke Competentie

 

Communiceren

 

Doelgroep

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

 

 

Luistert naar de boodschap van de ander, wisselt denkbeelden uit, stemt verwachtingen af en maakt concrete afspraken.

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Stemt de boodschap af op de juiste persoon en gebruikt daarbij het juiste niveau.
  2. Past het LSD-principe (luisteren, samenvatten, doorvragen)  goed toe.
  3. Heeft oog voor non-verbale communicatie.
  4. Kan kort en bondig de kern van een zaak aan anderen overbrengen.
  5. Geeft en vraagt feedback op constructieve wijze.
  6. Spreekt en schrijft duidelijk, vloeiend en to-the-point.

 

 


 

 

 

Functiespecifieke Competentie

 

Impact

 

 

Doelgroep

 

 

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

 

Maakt een positieve eerste indruk op anderen; heeft uitstraling en komt krachtig en geloofwaardig over.

 

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Wekt een professionele indruk door verstand van zaken te tonen.
  2. Houdt de juiste afstand tot gesprekspartners.
  3. Past kleding en uiterlijke verzorging aan, aan functie en/of situatie.
  4. Is kalm, objectief en blijft moeilijke situaties meester.

 

 

 

Functiespecifieke Competentie

 

Inlevingsvermogen

 

 

Doelgroep

 

 

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

 

Is zich bewust van andere mensen, de omgeving en de eigen invloed hierop. Houdt rekening met de gevoelens en behoeften van anderen.

 

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Houdt eigen emoties in moeilijke situaties met andere mensen onder controle.
  2. Toont begrip voor en verwoordt de gevoelens van de ander, ook wanneer er sprake is van weerstand.
  3. Geeft anderen tijdens vergaderingen of bijeenkomsten ruimte om zaken in te brengen.
  4. Reageert op gebeurtenissen die belangrijk zijn voor een ander (verjaardagen, geboorten, examens of pech).

 

 


 

 

 

Functiespecifieke Competentie

 

Innoverend

 

 

Doelgroep

 

 

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

 

Komt met nieuwe en originele ideeën, signaleert nieuwe benaderingen en maakt zich los van traditionele opvattingen. 

 

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Durft risico’s te nemen, nek uitsteken en eventueel leren hoe het beter kan.
  2. Komt met originele nieuwe oplossingen of bijdragen.
  3. Gebruikt bestaande kennis en ervaring anders in nieuwe situaties.

 

 

 

Functiespecifieke Competentie

 

Kennis van het vak / de organisatie

 

 

Doelgroep

 

 

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

 

 Laat kennis en deskundigheid zien met betrekking tot het werk en essentiële organisatiekenmerken, houdt zich op de  

 hoogte van nieuwe relevante vakkennis en ontwikkelingen.

 

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Kan theorie en beleid vertalen naar de eigen praktijk.
  2. Volgt ontwikkelingen op het vakgebied.
  3. Houdt zich op de hoogte van beleidsdoelen.
  4. Heeft kennis van bedrijfsprocessen.
  5. Bepaalt vooraf de kwaliteitseisen die aan het product worden gesteld in overleg met de klant.
  6. Toetst het eindproduct aan de gestelde eisen.

 

 


 

 

 

Functiespecifieke Competentie

 

Plannen en organiseren

 

 

Doelgroep

 

 

Publieksgericht Adviserend

 

Definitie

 

 

Stelt duidelijke prioriteiten; maakt een planning van activiteiten om tijd, mensen en middelen optimaal te kunnen benutten, draagt zorg voor het behalen van doelstellingen.

 

 

Gedragskenmerken

 

 

  1. Stelt relevante prioriteiten aan de hand van hoofd- en bijzaken.
  2. Werkt gestructureerd; schept randvoorwaarden om de zaken ordelijk en efficiënt af te werken.
  3. Is zich bewust van beschikbare middelen (o.a. tijd,capaciteit, budget) en zet deze juist in.
  4. Werkt een realistisch actieplan uit.

 

 

Opdracht informatie

 

Startdatum 25-2-2013
Einddatum 31-12-2013
Optie tot verlenging Ja
Aantal posities 1
Aanbiedingen totaal 0
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging

 

Aanvraag gunningscriteria

 

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
- opleiding (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 8
- competenties (de mate waarin deze aansluiten op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 9
- referentie Niet ingeschakeld 7
- relevante ervaring (de mate waarin deze aansluit op gestelde in aanvraag) Niet ingeschakeld 9
   

 

Uren en werkdagen

24
Werkdagen Maandag; Dinsdag; Woensdag; Donderdag; Vrijdag

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden