Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 2012/373
 
Opdracht: Expertise Medewerker ESB
 
Sluitingsdatum: 2012-11-27 13:58
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie: Noord-Holland
 
Beschrijving:

Doel van de eenheid Business Service Unit Het leveren van applicatie gerelateerde diensten aan UWV bedrijfsonderdelen. Diensten omvatten het beheren van applicaties, het leveren van testvoorzieningen, het leveren van geteste applicatie(release)s en het leveren van ICT professionals voor informatieanalyse, IT architectuur, functioneel beheer, functioneel ontwerp en testen van applicaties. De eenheid is ook verantwoordelijk voor opdrachtgeving en aansturing van ICT leveranciers voor applicatieontwikkeling, -onderhoud en beheer, binnen UWV brede kaders voor ICT leveranciersmanagement en bedrijfsonderdeel specifieke kaders voor beheer en ontwikkeling van hun applicatielandschap. De eenheid werkt in opdracht van bedrijfsonderdelen met eigen verantwoordelijkheid voor inrichting, levering en prestaties van de eenheid als ook de ontwikkeling van haar medewerkers. Plaats van de functie in de organisatorische eenheid De functie ressorteert onder de Manager Business Service Unit van Business Services.

Opdrachtomschrijving
Voor de functie van Expertise Medewerker ESB is ruime ervaring nodig met de administratie van Oracle SOA suite 10.1.3 / 11 G. De kandidaat moet bekend zijn met de werking van de BPEL en ESB consoles en ervaring hebben met analyse van de logging van deze componenten. Bij het communiceren met funtioneel ontwerpers, functioneel beheerders en leveranciers van esb en web sevices is kennis van j-developer. Ook een ruime ervaring met analyse van gegevens in een Oracle database versies 10 en 11 is noodzakelijk. De medewerker dient over een goede kennis van Oracle SQL te beschikken. Verder dient de kandidaat bekend te zijn met berichten verkeer in XML , WSDL en SOAP. Voor performance monitoring is ervaring met Portal omgevingen en Oracle application server gewenst. Een goede kennis van de Oracle Fusion stack is belangrijk om input te kunnen leveren voor de strategische ontwikkeling van het SOA platform naar de toekomst. Ervaring met Oracle en IBM incident proces is waardevol.


Bijdrage van de functie
De functie draagt indirect bij een aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement dan wel de functionele lijn.

 Hoofdtaken
- verantwoordelijk voor het (mede)inrichten van de ESB omgeving binnen het WERKbedrijf.
- verantwoordelijk voor het (mede)ontwikkelen van een visie van de ESB omgeving binnen het WERKbedrijf.
- verantwoordelijk voor het initieren beheer omgeving en overdragen van de ESB omgeving binnen het WERKbedrijf aan functioneel beheer.
- verantwoordelijk voor het inrichten van de werkstromen rondom het melden van incidenten, problemen en wijzigingen binnen de ICT organisatie.

Vakinhoudelijke competenties
Opleiding/kennis
- HBO werk- en denkniveau.
- Gedegen ICT kennis, bijvoorbeeld HBO Informatica.
- Kent en gebruikt de theorieenn, methoden en instrumenten van zijn vakgebied, ook in de breedte (functioneel ontwerp, functioneel beheer en testen).
- Kent en gebruikt de voor zijn vakgebied relevante processen, procedures en systemen.
- Gedegen kennis van service management processen.
- Kennis van het wijzigen van systemen.
- Kennis van en ervaring met beheersprocessen gebaseerd op BiSL.
- Kennis van ASL en ITIL frameworks. Functieprofiel Ervaring
- Minstens drie jaar relevante werkervaring in het uitvoeren van expertise taken op het gebied van Oracle ESB omgevingen binnen een grootschalige gebruikersorganisatie.
- Ruime ervaring met bedrijfsprocessen, organisatiekunde en ICT.
- Ervaring met het opstellen van gebruikers documentatie.
- aantoonbare werkervaring met internet gebaseerde systemen
- aantoonbare werkervaring met Oracle SOA (Service Oriented Architecture) suite, waaronder ESB BPEL 7.

Gedragscompetenties
- Business Services
- Leervermogen: Nieuwe informatie en ideen in zich opnemen en effectief toepassen.
- Organisatieloyaliteit: Eigen gedrag in lijn brengen met de cultuur, behoeften, prioriteiten en - doelen van de organisatie.
- Probleemanalyse: Signaleren van problemen; herkennen van belangrijke informatie;
- verbanden leggen tussen gegevens. Opsporen van mogelijke oorzaken van problemen;
- zoeken naar ter zake doende gegevens.
- Oordeelsvorming: op basis van beschikbare informatie juiste en realistische conclusies trekken.
- Coachen: Richting en sturing ge
ven aan een medewerker in het kader van diens
- taakvervulling; stijl van coachen aanpassen aan medewerker en situatie zodat betrokken
- medewerker zich optimaal kan ontwikkelen. Bijzonderheden In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen wordt verwacht dat voor woonwerkverkeer en eventuele dienstreizen gebruik gemaakt wordt van het openbaar vervoer.

 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden