Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ11019
 
Opdracht: Project Manager afvalstoffen, 8 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-03-24 18:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:

Opdrachtinformatie

Startdatum 30-3-2015
Einddatum 31-12-2015
Optie tot verlenging ja
8
Aantal posities 1
Aanvraag reden Project

 

 

De gemeente bevindt zich in de overgang naar een nieuw afval inzamelsysteem.  De gemeente wil middels de controle op het restafval aanbod en de service op  grondstoffen een betere afvalscheiding realiseren. De kunststofinzameling wordt uitgebreid met de drankenkartons en blik (PMD).
De politiek maakt dit jaar de keuze uit drie scenario’s voor het nieuwe afval inzamelsysteem, die alle om bechipping van (rest)minicontainers vragen. De wijze waarop aan de burger een (financiele) prikkel wordt gegeven tot betere afvalscheiding staat nog open en is afhankelijk van de definitieve keuze uit de 3 scenario's. 
 
De politieke wens is het nieuwe inzamelsysteem per 1 januari 2016 in werking te laten treden. Definitieve keuze voor 1 van de 3 systemen vindt plaats in de raad van september 2015. Gelet op de complexiteit van de benodigde technische aanpassingen op de restafvalcontainers,  de inzamelwagens, koppeling met GBA en belastingadministratie is het zaak dat per direct de voorbereidingen voor aanschaf en implementatie van alle 3 de systemen wordt gestart.
De voorbereiding en aanschaf van alle componenten voor het verwezenlijken van de 3 systemen vraagt om: een beschrijving van de 3 scenario’s,  de interne procedures en protocollen. Ook moet een analyse gemaakt worden van de benodigde digitale data en bij te houden databases. Dit project vraagt niet alleen technische kennis maar ook intermenselijke vaardigheden vanwege  intern overleg met verschillende belanghebbenden binnen de gemeente; afvalinzameling, belastingen, ICT, communicatie, .... 
 
Om dit traject tot een succes te maken, is de gemeente Woerden op zoek naar tijdelijke projectondersteuning.
 

Gevraagd wordt:
 
-Een adviseur met kennis en ervaring in de volgende gebieden:
-Kennis van de afvalinzameling en recycling
-Kennis van diverse inzamelsystemen en inzamelmiddelen
-Kennis en ervaring met gemeenten
-Ervaring als projectleider (bij voorkeur Prince 2 gecertificeerd)
-Ervaring met databases en digitale datverwerking en systemen
-Ervaring met rapportagetools
 
 
Eis:
 
    Per direct beschikbaar voor 8 uur per week.
 

Aanvraag gunningscriteria

 
Omschrijving
Knock-out
Belang (1 = minst, 10 = meest)
Minimaal 5 jaar werkervaring in soortgelijke functie: bekend met gemeenten en hard- en software wereld, op het gebied van afvalverzameling. Niet ingeschakeld 8
Minimaal 10 jaar algemene werkervaring. Niet ingeschakeld 8
Specifieke vakkennis: ervaring met digitale inzamelgegevens, ervaring met implementatieproces. Bekend met relatie restafval en grondstoffeninzameling (VANG). Niet ingeschakeld 10
Akkoord met de inhuur- en gebruikersvoorwaarden. Ingeschakeld  
   

 

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden