Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: REQ11073
 
Opdracht: Adviseur Planning & Control, 24 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-03-26 11:12
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Financieel en administratie
 
Provincie: Noord-Brabant
 
Beschrijving:

Opdrachtinformatie

Startdatum 1-4-2015
Einddatum 30-6-2015
Optie tot verlenging ja
24
Aantal posities 1
Aanvraag reden Anders
Aanvraag reden opmerkingen Opvang bij vacature


 

3.   Taken en resultaten
- Ondersteunt en adviseert, gevraagd en ongevraagd,  de afdelingshoofden bij het uitvoeren van hun financiële managementverantwoordelijkheid.
- Levert aan de afdelingshoofden de financiële paragraaf bij college- en raadsvoorstellen en zorgt dat daarbij de vastgestelde financiële beleidskaders in acht worden genomen. Toets daarbij tevens de noodzakelijke relatie tussen de te bereiken outcome, output en de financiële middelen.  
- Levert de afdelingshoofden de noodzakelijke financiële managementinformatie en biedt ondersteuning om te komen tot bredere managementinformatie (zowel financiële als niet financiële sturingsinformatie). 
- Ondersteunt de afdelingshoofden bij het opstellen van de afdelingsplannen, -rapportages en –verslagen, levert daarvoor onder andere de financiële bouwstenen en ondersteunt de afdelingshoofden bij hun communicatie met de directie hierover.
- Levert bij de maandrapportages de financiële analyses.
- Levert een bijdrage aan de totstandkoming van de concernproducten, zowel in beleidsmatige als financiële zin (programma- en productenbegroting, rapportages en programma- en productenrekening).
- Initieert en denkt mee bij het doorontwikkelen van het financieel beleid en de planning & controlcyclus en adviseert over uitvoeringsaspecten. 
- Levert vanuit zijn of haar expertise een bijdrage aan het ontwikkelen en verbeteren van (concernbrede) werkprocessen. 
- Is (mede) verantwoordelijk voor de procesbewaking van de planning en controlcyclus. 
- Verricht overige voorkomende werkzaamheden binnen de afdeling.
 
 
4. Functieprofiel
 
4.a. Zelfstandigheid/verantwoordelijkheid/bevoegdheden
Keuzes en beslissingen maken onderdeel uit van een proces van onder¬ling afhankelijke en opeenvolgende beslissingen en worden genomen binnen hoofdlijnen. Alternatieven zijn slechts in algemene zin bekend. Effecten van de te maken keuzes en de te nemen beslissingen, die van tactische aard zijn, kunnen met redelijke zekerheid worden ingeschat op basis van een eigen onderkenning van raak- en coördina¬tiepunten voor de directe en indirecte omgeving.
 
 
4.b. Contacten
Contacten komen tot stand door bewuste keuze van de functiehouder. Gezagsverhoudingen en rolpatronen zijn beide contactpartijen veelal bekend. Contactpartijen moeten vaak overtuigd worden van het weder¬zijdse belang in verband met de mogelijkheid van belangentegenstel¬lingen die binnen de functie voor kunnen komen. Doel van het contact is ondermeer het uitdragen, afstemmen en realiseren van de naleving van interpretaties van beleid, regelgeving, het maken van afspraken en eventueel te leveren diensten. De aard van de contacten is con¬structief en gericht op het verkrijgen van medewerking.
 
4.c. Functie-eisen (uitgedrukt in kwaliteit en kwantiteit)
- Opleiding op HBO-niveau, financieel (bedrijfs)economische richting.
- 2 jaar ervaring met soortgelijke werkzaamheden.
 
 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden