Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: N.v.t.
 
Opdracht: Manager Klantcontacten, 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-04-03 10:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: (Algemeen) management, Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Drenthe
 
Beschrijving:
 
Opdrachtomschrijving
De gemeente is een resultaatgerichte organisatie met ambitie. We zijn een integrale en proces gestuurde organisatie, met onderscheid in beleid (strategisch, tactisch en uitvoerend), klantcontacten, regie en uitvoering. De ambtelijke organisatie bestaat uit een directeur als eindverantwoordelijke en drie managers die op dit moment vier afdelingen aansturen.
 
De vier afdelingen zijn:
-Ontwikkeling & Strategie: een kleine hoogwaardig kwalitatieve afdeling van professionals met visie, die werkt aan de lange termijn ontwikkeling van Meppel.
-Regie & Realisatie: deze afdeling zorgt voor het operationaliseren van het beleid, voert regie op de realisatie en fungeert als backoffice voor diverse producten.
-Klantcontacten: een afdeling waar excellente dienstverlening en informatievoorziening aan bewoners, bedrijven en instellingen in Meppel voorop staat.
-Ondersteuning: de afdeling die zorg draagt voor de verbinding in de bedrijfsvoering.
         

De ambtelijke organisatie van de gemeente Meppel telt ca. 260 fte.
 
Vanaf 2013 is er een intensieve samenwerking met de gemeente Westerveld. Vanuit vier deelprojecten, te weten Beleid, Uitvoering, Dienstverlening en Bedrijfsvoering wordt de ambtelijke samenwerking vorm gegeven. De directeur en de drie managers van de gemeente vormen samen met de directeur en 2 managers van de gemeente Westerveld het gezamenlijke MT Meppel-Westerveld.
 
Beschik jij over de capaciteiten om samen met het MT de gestelde doelen en resultaten te halen?
Solliciteer dan naar de tijdelijke functie Manager Klantcontacten (voor de duur van 1 jaar, met een optionele verlenging van 2x een half jaar, 36 uur per week).
 
De afdeling Klantcontacten telt ca. 52 fte en bestaat uit een manager en drie teamleiders die samen de staf klantcontacten vormen. De drie teamleiders geven samen vorm aan het concept vloeibare leiding, dat wil zeggen dat er roulatie is tussen functionele en hiërarchische aansturing aan drie teams.
De afdeling Klantcontacten is volop in beweging op weg naar een excellente dienstverlener samen met de rest van de organisatie. Het Sociaal domein is onderdeel van de afdeling Klantcontacten.
 

Wat zijn je taken?
- Je geeft leiding aan de afdeling op basis van integraal management
- Als opdrachtgever en hiërarchisch leidinggevende stuur je 3 teamleiders aan. Je faciliteert en coacht hen zodat zij de ruimte ervaren om met hun medewerkers de beste resultaten bereiken.
- Je zorgt ervoor dat doelen van de afdeling worden gesteld en worden gehaald
- Je bent sparringpartner voor het bestuur
- Als MT lid ben je mede verantwoordelijk voor de concernsturing en concernopdrachten
- Boegbeeld voor de verdere implementatie van het dienstverleningsconcept en het Sociaal Domein
 
 
Kandidaatomschrijving
Wij vinden de onderstaande competenties  belangrijk voor de functie manager Klantcontacten
-Ontwikkelingsgericht
-Verbindend vermogen op mens en inhoud
-Resultaatgericht en besluitvaardig
-Zakelijk
-Transparant en open
 
 
Wat bieden wij?
Werken bij de gemeente betekent werken aan maatschappelijke vraagstukken die iets betekenen voor de gemeente Meppel. De tijdelijke functie als manager is afwisselend, uitdagend en je krijgt ruimte voor creativiteit. Wij bieden een vernieuwende flexibele werkomgeving waarin medewerkers gezamenlijk werken aan resultaten op basis van individueel eigenaarschap.


Gespreksplanning
Uit de top 10 van kandidaten wordt door de gemeente bepaald welke kandidaten uitgenodigd worden voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op vrijdag 10 april 2015 tussen 12.30 en 17.00 uur.
 
 
 
Aanvang opdracht: 1-5-2015
Voltooiing opdracht: 29-4-2016
Optie verlenging: 2 x 6 maanden
Prijsstelling: €0 - €110 per uur
Vakgebied: Management
Uren: 36 per week
Aantal FTE: 1
Type: 2B dienst     
 
 
 
 
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
VAR-verklaring (indien ZZP-er)
 Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)
 VOG
 
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 15 %

Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging: 55 %


Opleiding
Op CV aantoonbaar een afgeronde WO opleiding.
Weging: 10 %


Werkervaring
Op CV aantoonbaar werkervaring als manager in een politiek-bestuurlijke omgeving.
Weging: 10 %


Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 5 jaar als leidinggevende binnen het werkveld Dienstverlening óf Klantgerichtheid óf Sociaal Domein bij een gemeente.
Weging: 10 %

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden