Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 297
 
Opdracht: Senior Beleidsmedewerker Planning en Control 36 uur p/w
 
Sluitingsdatum: 2015-04-01 17:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Financieel en administratie
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:

Aanvang: zsm doch uiterlijk 20 april 2015
 

Organisatie
Bij de gemeente zijn zo’n 260 mensen in dienst. Zij werken op het gemeentehuis, in de buitendienst en bij diverse (sport)accommodaties.
De organisatie kenmerkt zich door innovatie, transparantie en betrokkenheid. We streven ernaar om zoveel mogelijk te handelen vanuit het perspectief van de burger.
De organisatie is verantwoordelijk voor het verbeteren van de kwaliteit van de producten en de dienstverlening. Ook draagt zij zorg voor een open en interactieve relatie met burgers, maatschappelijke organisaties, bedrijfsleven en medeoverheden. De lijnen binnen onze organisatie zijn kort, direct en informeel. De gemeentelijke organisatie wordt aangestuurd door de directie en bestaat uit vier afdelingen die zijn onderverdeeld in units.

De unit Financiën
De unit Financiën is onderdeel van de afdeling Concernstaf en bestaat uit 13 medewerkers. De unit is belast met o.a. het voorbereiden en ontwikkelen van algemeen financieel beleid, werkzaamheden voor rekening en begroting, voorjaars- en najaarsnota, de bewaking van en advisering over centrale budgetten, het adviseren over, coördineren en bewaken van de Algemene Uitkering, BTW-compensatiefonds en verzekeringen.

Opdracht
Wij willen voor de duur van ruim 4 maanden een zeer ervaren beleidsmedewerker inhuren die de volgende taken zelfstandig kan uitvoeren

  • de ontwikkeling en voorbereiding van financieel beleid van de gemeente, alsmede voor (een deel van) de toepassing hiervan. Het ondersteunen van de medewerkers binnen de unit
  • de coördinatie van de planning en control-instrumenten, zoals de kadernota, voorjaarsnota, begroting, najaarsnota en jaarrekening
  • de voorbereiding en ontwikkeling van financieel beleid de coördinatie van  het tarievenbeleid.
  • meewerkend voorman:financieel technisch goed onderlegd; weet van de hoed en de rand als het gaat om interne rente, Activa, kostenverdeelstaat, reserves en voorzieningen en de algemene uitkering.

Binnen de unit werkt de senior-beleidsmedewerker nauw samen met 3 financieel adviseurs.

Gunningscriteria (weging)

  1. Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau op het terrein van HBDO-financiën of een bedrijfskundige opleiding (40%);
  2. Een zeer ervaren beleidsmedewerker met ruim 5 jaar relevante (hands on) werkervaring in de afgelopen 8 jaar op het gebied van gemeentelijke financiën (50%);
  3. Je hebt kennis van BBV (Besluit Begroting en Verantwoording) (5%);
  4. Je hebt kennis van en ervaring met Key2financiën (5%).

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende percentage geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. Vervolgens worden de cv’s van de betreffende kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

- Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
- adviesvaardig
- evenwichtig
- accuraat
- enthousiast
- dienstverlenend ingesteld
- klantvriendelijk
- collegiaal
- zelfstandig
- stressbestendig

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De werkdagen worden in nader overleg ingevuld.  

 

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden