De werkzaamheden voor een medewerker uitkeringsadministratie bestaan uit voornamelijk uit die waardoor de klant de uitkering krijgt waar hij of zij recht op heeft. Betrokkene dient derhalve een brede kennis van de bijstandwet te hebben om de de WWB, WIJ, IOAW en IOAZ te kunnen verwerken. Kortom; moet ervaring hebben voor wat betreft de werkzaamheden op een administratie van Sociale Zaken.
Desbetreffende persoon moet aan de hand van door de klant aangeleverde stukken weten weten of dit wel of niet gevolgen heeft voor een uitkering.
Eisen:
oonstroken en uitkeringsspecifikies kunnen lezen en interpreteren
Beschikkingen kunnen lezen en verwerken
Kennis van belastingen en dan met name van de heffingskortingen is gewenst
Terugvorderingen kunnen berekenen
Kennis van bijzondere bijstand
Stress bestendig zijn
Collegiaal zijn en in team verband kunnen werken
Met SZWnet kunnen werken
Na een korte inwerkperiode zelfstandig een uitkerigingsbestand kunnen beheren en onderhouden. (Letterverdeling)
Klanten telefonisch te woord staan.
Opdracht informatie