Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: FL317
 
Opdracht: Administrateur
 
Sluitingsdatum: 2013-03-18 10:24
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Financieel en administratie
 
Provincie: Flevoland
 
Beschrijving:

 

    Publicatiedatum 18-03-2013
Dienstverband 36 uur per week    
Werk/denkniveau HBO Verloopdatum 25-03-2013 23:59
Aanvang z.s.m.  
Duur 6 maanden (met optie tot verlenging)  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

De organisatie bestaat uit tien overzichtelijke afdelingen. Het personeel van de gemeente heeft een transparante relatie met het gemeentebestuur en is zeer betrokken bij de samenleving. Dienstverlening gaat verder dan veiligheid en gezonde financiën. We denken mee met ‘onze klanten’ en zijn toekomstgericht. Integriteit staat bij werknemers van de gemeente  hoog in het vaandel. Werknemers van de gemeente  roesten niet vast in patronen, maar hebben een flexibele en oplossingsgerichte werkhouding.


Afdeling Sociale Zaken (SZ)
Bij de afdeling SZ werken ruim 40 medewerkers die samen verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van diverse wetten zoals onder meer de Wet werk en bijstand (WWB) en de Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO). De afdeling bestaat uit meerdere teams: Reïntegratie, Inkomen, Bijzondere regelingen, WMO, Juridische Kwaliteit en ondersteunende diensten. SZ is een zeer dynamische afdeling die door haar nauwe relatie met de samenleving en wijzigingen in de wetgeving snel moet inspringen op veranderingen. Het werken op de afdeling is hierdoor leuk en afwisselend.


Opdracht
We zijn op zoek naar een administrateur. Als administrateur ben je verantwoordelijk voor de gehele financiële huishouding van sociale zaken. Dit betreft zowel de inkomsten en uitgaven op het gebied van de WWB als de WMO. Je maakt deel uit van een team waar de uitkeringsadministratie, debiteuren, incasso en applicatiebeheer in zijn opgenomen. Je werkt nauw samen met de applicatiebeheerder , de financieel adviseur en de financieel beleidsmedewerker van concerndiensten . Taken die onder deze functie vallen zijn:


- Het betalen van alle uitkeringen die via GWS lopen inclusief verrekening UWV/SVB.

- uitkeringsruns draaien;

- controleren op juistheid;

- doorzetten naar financiën.

- Verrekenen, opmaken en versturen van de verrekeningen van het UWV / SVB.
- Verantwoordelijk voor de aansluiting van GWS met het grootboek Key2financien voor de juistheid van de tussenrekeningen Soza.

- maandelijks journaalposten doorzetten naar de financiële administratie, maandelijks aansluiting zoeken, indien nodig middels speedmemo’s correcties laten doorvoeren.

- Controle fiscale gegevens en boekingen GWS.

- controlescripts van Centric controleren en zo nodig correcties uitvoeren op de uitkering/ debiteuren.

- Coderen en betaalbaar stellen van facturen SZ (inclusief controle op juistheid van factuur).
- Facturen en declaraties re-integratie ; Coderen/ laten tekenen voor levering door consulenten/boeken en betaalbaar stellen via GWS (inclusief boeken en controle stand verplichtingen)
- Het afwikkelen van het jaarwerk.

- eindcontrole fiscale gegevens;
- definitieve aangifte doen;
- boekjaar afsluiten;
- aansluiting op orde hebben.

- Aanleveren Vodu aan het ministerie en kwartaalrapportage aan het management (aan de hand van gegevens van de financiële administratie, rekening houdend met nog te boeken bedragen).
- Bijdragen aan het opstellen van de begroting , het aanleveren van gegevens voor het SISA en het doen van financiële voorstellen in samenwerking met financieel adviseur en afdeling.
- Het verzorgen van loonaangifte en de afdracht van de loonheffingen WWB, IOA, aan de fiscus; de maandelijkse afdracht en tevens het betaalbaar stellen.
- Vraagbaak voor GWS t.a.v. financiële boekingen en facturen SZ (zowel intern als extern, m.b.v. GWS en Key2financien).
- Deelnemen in projectgroepen.

 

Knock-out criteria
- Gemeentelijke ervaring als administrateur bij de afdeling Sociale zaken,
- Ervaring met GWS.


Gunningscriteria
Minimaal 3 jaar in de laatste 5 jaar ervaring met:


- het controleren van fiscale gegevens middels scripts Centric en het uitvoeren van correcties op uitkeringen en debiteuren, (30%)
- het opstellen en aanleveren van financiële rapportages aan het ministerie (VOdu, jaarwerk) en management (ontwikkeling, uitputting en te verwachte uitgaven per stelpost), (30%)
- het aanleveren van financiële gegevens voor SISA en het in afstemming met de vakspecialisten en financieel adviseur verklaren van over- en onderschrijdingen in het kader van de begrotingscyclus, (20%)
- het coderen, controleren op juistheid en betaalbaar stellen van facturen van Sociale Zaken, (10%)
- het kunnen maken van de aansluiting tussen GWS en grootboek Key2financien inclusief doorvoeren van correcties. (10%)

 

Competenties
Als kernwaarden voor alle medewerkers van de gemeente zijn geformuleerd: Afspraak = afspraak, Klantgericht, Toekomstgericht, Integer en Veranderingsbereid (AKTIV).

 

De kandidaat dient verder over de volgende competenties te beschikken:


- Analytisch
- Zelfstandige en proactieve werkhouding
- Teamspeler

 

Gedurende de selectiegesprekken bij de gemeente zullen deze competenties beoordeeld worden.

 

Functieschaal
Deze functie is ingeschaald in schaal 9.

 

Benodigd aantal professionals
1.

 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

 

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld in 36 uur per week.

 

 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden