Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: 000455
 
Opdracht: Mobiliteitsadviseur 20 fte
 
Sluitingsdatum: 2015-11-18 18:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Personeel en organistatie
 
Provincie: Utrecht
 
Beschrijving:
01-03-2016
28-02-2017
ja, in overleg
24-36


 



Organisatieonderdeel Politiedienstencentrum Politie
De politie zit op dit moment middenin misschien wel de grootste personele reorganisatie die de overheid ooit kende. Zorgen dat in deze fase de juiste mens op het juiste moment op de juiste plaats zit, is mede een verantwoordelijkheid van de afdeling In-, Door- en Uitstroom (IDU) van de Dienst HRM van het Politiedienstencentrum (PDC). Om deze verantwoordelijkheid op te pakken heeft IDU het landelijk mobiliteitscentrum (LMC) opgericht.

Het LMC begeleidt medewerkers van werk naar werk, binnen en buiten de politieorganisatie. Door de landelijke manier van organiseren krijgen politiemedewerkers van Groningen tot en met Maastricht vergelijkbare professionele en kwalitatieve begeleiding in hun zoektocht naar een nieuwe baan. Naast herplaatsingskandidaten, functievolgers in een overbezet team en re-integrerende collega’s, is het centrum er ook voor collega’s die terugkomen van een detachering en collega’s die op voordracht van hun leidinggevende worden aangemeld voor hulp bij het vinden van een nieuwe functie.

Natuurlijk heeft elke medewerker zelf de regie over de eigen loopbaan en is de leidinggevende eindverantwoordelijk. Maar met hun kennis, expertise en netwerk kunnen de mobiliteitsadviseurs zowel voor medewerker als leidinggevende een krachtige rol invullen ter ondersteuning en advisering. Om deze ondersteuning en begeleiding op verschillende locatie in het land aan te bieden zijn we op zoek naar interim mobiliteitsadviseurs die tijdens de personele reorganisatie ons team versterken.



Functie
Als mobiliteitsadviseur begeleid je medewerkers bij het vinden van ander werk binnen of buiten de politie. Jouw werk omvat alle typen mobiliteitstrajecten. Het ondersteunen van herplaatsingskandidaten en medewerkers vanwege arbeidsongeschiktheid naar ander werk begeleiden, zijn de  grootste doelgroep.

In het begeleidings traject ben je tevens de adviseur van de leidinggevende, die samen met de medewerker verantwoordelijk is voor de uitvoering van het mobiliteitstraject. Je brengt vraag en aanbod van werk bij elkaar. Je weet daarbij een goede balans te vinden tussen menselijkheid en zakelijkheid. Je stelt alles in het werk om een passende baan te vinden en je stimuleert  tegelijkertijd  dat de medewerker  zelf actief aan de slag gaat. Je zet de benodigde instrumenten in tijdens het traject en zorgt voor  maatwerk waar  nodig  om medewerkers optimaal te begeleiden. Je brengt vacatures in beeld die nog  niet gepubliceerd zijn en je benadert actief bedrijven, ook als we daar als organisatie nog geen contact mee hebben. Je brengt een netwerk mee waar we gebruik van kunt maken; zowel  binnen de overheid, als bij andere organisaties, detacheringsbureaus en  relevante samenwerkingspartners. Je ziet ten alle tijden mogelijkheden voor ‘jouw’ kandidaten en je laat geen kans onbenut om de overstap van werk naar werk optimaal en naar wens te laten verlopen voor alle betrokken.


Profiel checklist

Ben jij  een ervaren mobiliteitsadviseur en scoor je voornamelijk vinkjes op onderstaande checklist, stuur ons dan je motivatie en CV.

√          X

o         o         je hebt hbo werk- en denkniveau

o         o         je hebt relevante opleidingen en werkervaring

o         o         je bentervaren in  het begeleiden van medewerkers ‘van werk naar werk’

o         o         je bent bekend met werken bij/voor  de (semi)overheid

o         o         je bent flexibel inzetbaar en hebt geen bezwaar om (ook langere afstanden) te reizen

o         o         je bent minimaal drie dagen per week beschikbaar

o         o         je bent een vlotte denker, in staat om je snel informatie eigen te maken

o         o         je bent empatisch

o         o         je bent resultaatgericht

o         o         je bent daadkrachtig

o         o         je hebt overtuigingskracht

o         o         je bent creatief in het zoeken en vinden van mogelijkheden en oplossingen

o         o         je beschikt over een uitgebreid netwerk




Aanvullende informatie
Als mobiliteitsadviseur werk je vanuit een van onze locaties in het land en reis je met regelmaat naar andere locaties voor overleggen en bijeenkomsten. Het LMC zet de mobiliteitsadviseurs in op basis van de bestaande en toekomstige werkdruk. Daarom geldt voor deze functie dat je flexibel inzetbaar moet zijn.  De uren worden in overleg bepaald, maar je bent minimaal 3 dagen per week beschikbaar.

Na de brief- en CV-selectie zullen twee informatiebijeenkomsten georganiseerd worden voor alle kandidaten met een aansprekende motivatie (waarin ook vermeld staat naar welke regio de voorkeur uitgaat) en die voldoen aan de gestelde eisen en wensen.


De regioindeling is als volgt:
Noord: Groningen, Alkmaar, Apeldoorn, Zwolle

Midden: Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Driebergen

Zuid:  Eindhoven, Den Bosch, Breda, Maastricht, 


Informatiebijeenkomst:
In de informatiebijeenkomst vertellen we meer over het landelijk mobiliteitscentrum, de functie, onze werkwijze en de kaders waarbinnen je gaat werken. Daar krijg je ook de gelegenheid  al je vragen te stellen. Na de informatiebijeenkomst vervolgen we het selectietraject door middel van een speedselectiegesprek van 15 minuten. Naar aanleiding van de uitkomst van de speedselectiegesprekken worden de positief geselecteerde kandidaten uitgenodigd voor een vervolggesprek.

De planning wordt bij de uitnodiging meegestuurd.

Als we overtuigd zijn dat jij voor ons de meest aangewezen mobiliteitsadviseur bent, gaan we met elkaar in zee. Wij kijken uit naar die samenwerking!

Voor functies binnen de politie geldt altijd dat een screening deel uitmaakt van de procedure. Deze duurt 6-8 weken.

 


Het succesvol begeleiden van medewerkers bij het vinden van ander werk binnen of buiten de politie.



Verantwoordelijk voor de juiste uitvoering van het traject.



De werkzaamheden zijn onder andere:

-Begeleiden van Politie-medewerkers van werk naar werk.

-Adviseren over mobiliteitstrajecten en flankerende maatregelen.

-Inzetten van netwerk en benutten van in- en externe contacten tbv mobiliteitstrajecten.

-Zorgdragen voor een volledig dossier.

 
 

Minimaal afgeronde hbo-opleiding.

Relevante certificaten op het gebied van mobiliteit, zoals bijv CMI, Noloc.

 

Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring (opgedaan in de afgelopen 5 jaar) als mobiliteitsadviseur is een eis. Ervaring binnen de (semi-) overheid is een pré.

-je bent een vlotte denker, in staat om je snel informatie eigen te maken

-je bent empatisch

-je bent resultaatgericht

-je bent daadkrachtig

-je hebt overtuigingskracht

-je bent creatief in het zoeken en vinden van mogelijkheden en oplossingen

-je bent een netwerker


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen. Maakt u geen gebruik van bijgevoegde template ZAL uw bieding terzijde worden gelegd. Het CV is omgekeerd chronologisch en in het Nederlands gesteld. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.

Vul het Template Referentie (kern)competenties in voor het aanleveren van minimaal één referentie (niet ouder dan 5 jaar), aan de hand van de weergegeven (kern)competenties. Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Minimaal 2 jaar relevante en aantoonbare ervaring als mobiliteitsadviseur opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Benoem in het cv duidelijk de start- en einddatum vann de betreffende opdrachten (dd-mm-jj)
 
Minimaal afgeronde geaccrediteerde hbo-opleiding. Een kopie van het diploma dient te worden bijgevoegd, of een bewijs van registratie uit het diplomaregister.
 
Voeg een motivatie toe, geschreven door de kandidaat, waaruit blijkt dat de kandiaat geschikt is voor de functie.



Inhoudelijke CV wensen
30 % Ervaring als mobiliteitsadviseur binnen de (semi) overheid. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem in het cv duidelijk de start- en einddatum vann de betreffende opdrachten (dd-mm-jj) Scoreverdeling: 0-1 jaar ervaring: 0/5 1-2 jaar ervaring: 1/5 2-3 jaar ervaring: 2/5 3-4 jaar ervaring: 3/5 4-5 jaar ervaring: 4/5 5 jaar of meer: 5/5
30 % Aantoonbare opgedane kennis van en ervaring met individuele mobiliteitstrajecten. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Geef in de toelichting een beschijving hoe de kandidaat een mobiliteitstraject begeleidt.
20 % Aantoonbare opgedane (werk)ervaring met het begeleiden van werk naar werk. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Geef in de toelichting een beschijving van de succesvolle plaatsingen.
20 % Relevante certificering op het gebied van mobiliteit, zoals CMI en Noloc.


Planning
05-11-2015 00:00
11-11-2015 18:00
12-11-2015 23:59
18-11-2015 18:00
19-11-2015 00:00
24-11-2015 23:59
 
Type opdrachtgever: ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden