Het LMC begeleidt medewerkers van werk naar werk, binnen en buiten de politieorganisatie. Door de landelijke manier van organiseren krijgen politiemedewerkers van Groningen tot en met Maastricht vergelijkbare professionele en kwalitatieve begeleiding in hun zoektocht naar een nieuwe baan. Naast herplaatsingskandidaten, functievolgers in een overbezet team en re-integrerende collega’s, is het centrum er ook voor collega’s die terugkomen van een detachering en collega’s die op voordracht van hun leidinggevende worden aangemeld voor hulp bij het vinden van een nieuwe functie.
Natuurlijk heeft elke medewerker zelf de regie over de eigen loopbaan en is de leidinggevende eindverantwoordelijk. Maar met hun kennis, expertise en netwerk kunnen de mobiliteitsadviseurs zowel voor medewerker als leidinggevende een krachtige rol invullen ter ondersteuning en advisering. Om deze ondersteuning en begeleiding op verschillende locatie in het land aan te bieden zijn we op zoek naar interim mobiliteitsadviseurs die tijdens de personele reorganisatie ons team versterken.
Functie
Als mobiliteitsadviseur begeleid je medewerkers bij het vinden van ander werk binnen of buiten de politie. Jouw werk omvat alle typen mobiliteitstrajecten. Het ondersteunen van herplaatsingskandidaten en medewerkers vanwege arbeidsongeschiktheid naar ander werk begeleiden, zijn de grootste doelgroep.
In het begeleidings traject ben je tevens de adviseur van de leidinggevende, die samen met de medewerker verantwoordelijk is voor de uitvoering van het mobiliteitstraject. Je brengt vraag en aanbod van werk bij elkaar. Je weet daarbij een goede balans te vinden tussen menselijkheid en zakelijkheid. Je stelt alles in het werk om een passende baan te vinden en je stimuleert tegelijkertijd dat de medewerker zelf actief aan de slag gaat. Je zet de benodigde instrumenten in tijdens het traject en zorgt voor maatwerk waar nodig om medewerkers optimaal te begeleiden. Je brengt vacatures in beeld die nog niet gepubliceerd zijn en je benadert actief bedrijven, ook als we daar als organisatie nog geen contact mee hebben. Je brengt een netwerk mee waar we gebruik van kunt maken; zowel binnen de overheid, als bij andere organisaties, detacheringsbureaus en relevante samenwerkingspartners. Je ziet ten alle tijden mogelijkheden voor ‘jouw’ kandidaten en je laat geen kans onbenut om de overstap van werk naar werk optimaal en naar wens te laten verlopen voor alle betrokken.
Profiel checklist
Ben jij een ervaren mobiliteitsadviseur en scoor je voornamelijk vinkjes op onderstaande checklist, stuur ons dan je motivatie en CV.
√ X
o o je hebt hbo werk- en denkniveau
o o je hebt relevante opleidingen en werkervaring
o o je bentervaren in het begeleiden van medewerkers ‘van werk naar werk’
o o je bent bekend met werken bij/voor de (semi)overheid
o o je bent flexibel inzetbaar en hebt geen bezwaar om (ook langere afstanden) te reizen
o o je bent minimaal drie dagen per week beschikbaar
o o je bent een vlotte denker, in staat om je snel informatie eigen te maken
o o je bent empatisch
o o je bent resultaatgericht
o o je bent daadkrachtig
o o je hebt overtuigingskracht
o o je bent creatief in het zoeken en vinden van mogelijkheden en oplossingen
o o je beschikt over een uitgebreid netwerk
Aanvullende informatie
Als mobiliteitsadviseur werk je vanuit een van onze locaties in het land en reis je met regelmaat naar andere locaties voor overleggen en bijeenkomsten. Het LMC zet de mobiliteitsadviseurs in op basis van de bestaande en toekomstige werkdruk. Daarom geldt voor deze functie dat je flexibel inzetbaar moet zijn. De uren worden in overleg bepaald, maar je bent minimaal 3 dagen per week beschikbaar.
Na de brief- en CV-selectie zullen twee informatiebijeenkomsten georganiseerd worden voor alle kandidaten met een aansprekende motivatie (waarin ook vermeld staat naar welke regio de voorkeur uitgaat) en die voldoen aan de gestelde eisen en wensen.
De regioindeling is als volgt:
Noord: Groningen, Alkmaar, Apeldoorn, Zwolle
Midden: Rotterdam, Utrecht, Den Haag, Amsterdam, Driebergen
Zuid: Eindhoven, Den Bosch, Breda, Maastricht,
Informatiebijeenkomst:
In de informatiebijeenkomst vertellen we meer over het landelijk mobiliteitscentrum, de functie, onze werkwijze en de kaders waarbinnen je gaat werken. Daar krijg je ook de gelegenheid al je vragen te stellen. Na de informatiebijeenkomst vervolgen we het selectietraject door middel van een speedselectiegesprek van 15 minuten. Naar aanleiding van de uitkomst van de speedselectiegesprekken worden de positief geselecteerde kandidaten uitgenodigd voor een vervolggesprek.
De planning wordt bij de uitnodiging meegestuurd.
Als we overtuigd zijn dat jij voor ons de meest aangewezen mobiliteitsadviseur bent, gaan we met elkaar in zee. Wij kijken uit naar die samenwerking!
Voor functies binnen de politie geldt altijd dat een screening deel uitmaakt van de procedure. Deze duurt 6-8 weken.