Functiebeschrijving De coördinator grondzaken is verantwoordelijk voor het tijdig beschikbaar hebben van de benodigde grond en ruimte binnen de daarvoor vastgestelde randvoorwaarden. Hij of zij is het eerste aanspreekpunt voor de projectmanager en de omgevingsmanager voor wat betreft grondzaken. De coördinator stuurt de grondverwervers aan, bewaakt het aankoopproces en de voortgang en rapporteert daarover aan de omgevingsmanager. Resultaatgebieden - stuurt aan en coördineert grondverwerving door interne en externe deskundigen en entmeesters/grondverwervers; - stelt grondaankoopplannen op: - legt financiële verantwoording af over de grondverwerving; -levert een bijdrage aan de totstandkoming van het, bestuursrapportages, uitvoeringsplannen, beleidsbegroting en beleidsnota's; - adviseert en ondersteunt de projectmanager en/of omgevingsmanager over grondzaken, schaderegelingen en verwervingskredieten; - draagt zorg voor actuele informatie in de relevante applicaties;
Beleidsadvisering - inventariseert en analyseert relevante ontwikkelingen beoordeelt het belang ervan voor de organisatie; - stelt notities, rapportages, beleidsnota's en -adviezen op; - neemt deel aan in- en externe overleg over de ontwikkeling en afstemming van beleid; - levert een bijdrage aan de beleidsevaluatie en adviseert over bijstelling van beleid.
Beleidsuitvoering - toetst aan de hand van kengetallen de beleidsuitvoering en doet voorstellen voor bijstelling; - levert kerngegevens voor de budgetbewaking, begroting en meerjarenraming, stelt toelichtingen op voor de begroting en levert een bijdrage aan managementrapportages.
Speelruimte - de coördinator grondverwerving neemt beslissingen bij het verwerven van gronden en vestigen van zakelijke rechten, bij de beleidsadvisering en beleidsuitvoering van het grondverwervingsbeleid; - eigendommenbeleid, relevante wet- en regelgeving, het beleidsplan van het waterschap, jaarplanning, procedures en richtlijnen vormen het kader; - de coördinator grondverwerving legt verantwoording af over de kwaliteit van het verwerven van gronden en vestigen van zakelijke rechten, over de beleidsadvisering en beleidsuitvoering van het grondverwervingsbeleid.
Contacten - met de omgevingsmanager over specifieke ontwikkelingen op het beleidsterrein om informatie te verstrekken en te adviseren; - met omgevingsmanager en projectleiders over de voortgang en planning van de grondverwerving van de diverse projecten om af te stemmen; - met de grondverwervers over de voortgang en planning van de grondverwerving. - met interne en externe overlegverbanden (gemeenten, waterschappen, provincie etc.) over het vakgebied om te overleggen; - met externe partijen over overeenkomsten, taxeren onroerende goederen etc. ten behoeve van grondverwerving en inkomens- en schadeberekeningen om af te stemmen en te onderhandelen; - met vertegenwoordigers van andere overheden over beleidswijzigingen dan wel wijzigingen in de regelgeving om een en ander toe te lichten, advies of informatie te verstrekken; - met de interne organisatie over het beheer van waterkeringen beheeraspecten en om deze toe te lichten. Het meerendeel van het werk dient vanuit het WPM-kantoor uitgevoerd te worden. Aanwezigheid en zichtbaarheid is belangrijk, gezien de coördinerende rol.
-Kopie ID bewijs (indien ZZP-er)
-Kopie VAR-verklaring (indien ZZP-er)
-Bewijs inschrijving KvK niet ouder dan 6 maanden (indien ZZP-er)
-bij een provincie of gemeente (10 %)
-bij een waterschap (15 %)
-in een dijkversterkingsproject (20 %)
-1 of 2 jaar (10 %)
-3 of 4 jaar (15 %)
-5 jaar of meer (19 %)