Details opdracht


Vorige  Volgende

Referentienummer: N.v.t.
 
Opdracht: Inkomensconsulent, 36 u/w
 
Sluitingsdatum: 2016-03-14 12:00
 
Status: gesloten
 
Vakgebied: Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie: Drenthe
 
Beschrijving:

Aanvang opdracht: 4-4-2016
Voltooiing opdracht: 31-12-2016
Optie verlenging: 2 x 12 maanden
Prijsstelling: €0 - €45 per uur
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Type: 2B dienst
 


Opdrachtomschrijving

De afdeling Klantcontacten van de gemeente zoekt tijdelijk versterking. We zoeken in de flexibele schil een ambitieuze en proactieve kandidaat voor deze functie.
De afdeling Klantcontacten van de gemeente is volop in ontwikkeling en wordt afgestemd op de vragen van de klanten en werkt met enthousiaste collega’s aan optimale dienstverlening aan de burgers.


Het takenpakket:
- Je beheert je eigen caseload
- Je doet heronderzoeken en behandelt aanvragen minimaregelingen
- Je voert periodieke controles van lopende uitkeringen uit
- Je overlegt met externen zoals UWV, AMW (algemeen maatschappelijk werk) , GKB etc.
- Handhaving en het afleggen van huisbezoeken
- Je beoordeelt het schenden van de informatieplicht. Tevens leg je boetes op
- Je handelt bezwaren af
- Je verwerkt gegevens in ons geautomatiseerd systeem (GWS4all en Suite4WIZ)
- Je draait mee in loket- en/of telefoondiensten waarin je het eerste aanspreekpunt bent binnen het Sociaal Domein.

Ervaring met het afhandelen van aanvragen Bijzondere Bijstand Zelfstandigen is een pré.



Kandidaatomschrijving
Gedrag en vaardigheden: 
Je bent flexibel, stressbestendig en fraudealert. Daarnaast zijn de volgende competenties belangrijk in deze functie:
Empathisch vermogen: Je laat in het contact met medewerkers en klanten merken dat je je goed kunt inleven in de gesprekspartner. Je kunt goed omgaan met verschillende typen mensen.
Communicerend vermogen: Je draagt zorg voor het helder overbrengen van de boodschap en geeft de gesprekspartner een antwoord waar hij/zij mee verder kan.
Luisteren: Je pikt belangrijke boodschappen op uit de communicatie, geeft aandacht en ruimte aan de gesprekspartners en gaat correct in op reacties waarbij je waar nodig kunt doorvragen.
Omgaan met details: Je hebt aandacht voor detail en kunt langdurig effectief omgaan met detailinformatie.



Eisen

Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding niveau 4 (het niveau moet duidelijk in het CV vermeld staan!)

Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar als inkomensconsulent bij een gemeente of IGSD (Intergemeentelijke Sociale Dienst).
Referentie vereist


Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte

-Motivatiebrief (maximaal 10 regels)


aanleveren na gunning

-VAR-verklaring (indien ZZP-er)

-Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)

-VOG



Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 5 %


Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:60 %


Automatiseringskennis GWS4all / Suite4WIZ
Op CV aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met het systeem GWS4all en/of Suite4WIZ (Centric).
Weging:10 %


Vakkennis Participatiewet en AWB
Op CV aantoonbaar kennis van de Participatiewet en/of Algemene Wet Bestuursrecht, aantoonbaar te maken door een afgeronde training. De training mbt Participatiewet moet afgerond zijn in 2014 of daarna.

-Algemene Wet Bestuursrecht (5 %)

-Participatiewet (5 %)

-Algemene Wet Bestuursrecht én Participatiewet (10 %)

Weging:10 %


Opleiding HBO-SJD
Op CV aantoonbaar in het bezit van het diploma HBO-SJD (Sociaal Juridische Dienstverlening), dan wel deze opleiding aan het volgen op dit moment.
Weging:5 %


Opleiding MBO-SD
Op CV aantoonbaar een afgeronde MBO Opleiding Sociale Dienstverlening, niveau 4.
Weging:10 %
 
Type opdrachtgever: Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht 
... disclaimer | contact | algemene voorwaarden