komen te staan om aan de ontwikkelingen in de techniek, de vragen, wensen en eisen van klanten, de toenemende complexiteit en het steeds groter wordende belang van beveiliging te kunnen voldoen. Het samenwerkingsverband ICT-nml regisseert, realiseert en beheert voor de deelnemende gemeenten ICT-voorzieningen en -ontwikkelingen voor wat betreft de technische infrastructuur tot en met de werkplek. Hierbij kijken wij doorlopend naar kwaliteit, kosten, kwetsbaarheid en klantgerichtheid.
ICT-nml is een no-nonsense organisatie en een aantrekkelijke werkgever die hoge kwaliteit en klanttevredenheid voorop stelt. De pijlers van onze organisatie zijn de vier kernwaarden: flexibiliteit, eenvoud, vertrouwen en passie. Zij vormen de basis van onze dienstverlening en geven richting aan de wijze waarop wij werken.
De werkorganisatie bestaat uit drie clusters: innovatie & projecten, infrastructuurbeheer en helpdesk & servicemanagement. De vacature valt onder de clusters infrastructuurbeheer en helpdesk & servicemanagement.
Helpdesk & Servicemanagement
Dit cluster is verantwoordelijk voor het bedienen van de medewerkers (gebruikers) bij de gemeenten en ervoor te zorgen dat de belangen van deze gebruikers behartigd worden. Als centraal aanspreekpunt en primaire ingang ontvangt en registreert de helpdesk alle meldingen en verzoeken. Het streven is om de vragen zoveel mogelijk bij het eerste contact af te handelen, zonder daarbij de bereikbaarheid van de helpdesk uit het oog te verliezen
Tot de kerntaken van het cluster behoren:
- Meldpunt / loket voor gebruikersvragen
- Registratie en afhandeling van gebruikersvragen en meldingen
- Opstellen, monitoren en rapporteren van de (behaalde) service levels
- Verantwoordelijk voor de ITIL processen incidentenbeheer, configuratiebeheer en service management
Infrastructuurbeheer
Dit cluster is vooral productgericht en verantwoordelijk voor het beheren van de bestaande infrastructuur en daarbij de beschikbaarheid, integriteit en vertrouwelijkheid van de systemen en gegevens te garanderen.
Tot de kerntaken van het cluster behoren:
- Implementatie van nieuwe ICT-oplossingen
- Technisch beheer van bestaande ICT-infrastructuur
- Verantwoordelijk voor de ITIL processen probleembeheer, beschikbaarheidsbeheer, capaciteitsbeheer, wijzigingenbeheer en continuïteitsbeheer (uitwijk)
- 3de lijns ondersteuning in het proces incidentenbeheer
ICT-nml is formeel ondergebracht bij de afdeling Advies en Beheer van de gemeente Venlo.
Doelstelling
Het op een doelgerichte, klantvriendelijke en kwalitatief gerichte wijze leveren van een bijdrage aan de realisatie van de door de organisatie te leveren producten/diensten op ICT gebied.
Opdrachtomschrijving
Taak 1:
Het optreden als 2e lijn support medewerkervolgens ITIL specificaties.
Activiteiten:
- Het oplossen van storingen (tweede en derde lijns probleem- en wijzigingsactiviteiten conform ITIL specificaties);
- Het onderhouden van contacten met gebruikers over de afhandeling van incidenten (prioriteitbepaling, tijdstip van afhandeling, gereed melden);
- Het systematisch veilig stellen van bestanden en programmatuur;
- Het documenteren en administreren van de beheerde omgevingen in de configuratiedatabase van het ITIL pakket;
Taak 2:
Het verzorgen van wijzigingsbeheer volgens ITIL specificaties.
Activiteiten:
- Het in overleg met de gebruikersorganisatie oplossen van wijzigingsverzoeken binnen het beheerde ICT-segment.
- Het registreren en classificeren van en zo nodig rapporteren over deze verzoeken.
- Het uitvoeren van impact analyses, het voeren van wijzigingsoverleg.
- Het coördineren van en participeren in wijzigingsactiviteiten.
Kandidaatomschrijving
Functie-eisen
- Opleidingseisen•MBO + werk- en denkniveau, blijkend uit:
- Aantoonbare grondige kennis als 2e lijn support medewerkerblijkend uit de beheersing van windows server 2008 en hoger, actieve netwerkcomponenten, Exchange 2010, MS office 2010
- Breed inzetbaar op verschillende gebieden is een pre.
- Adequate kennis van de overige ICT omgevingen
- Adequate kennis van web technologie
- Adequate kennis van systeembeveiliging en ITIL
- Adequate kennis van hardware (Wise-clients, Zero clients, PC’s, printers, etc.).
- Adequate kennis van virtuele omgevingen (Vmware/VDI/VMview)
Ervaringseisen
2 jaren ervaring in een soortgelijke functie.
Vaardigheden
- Analytisch denkvermogen,
- In teamverband en zelfstandig kunnen werken,
- Een flexibele, klantgerichte instelling,
- Communicatieve vaardigheden
- Accuratesse,
- Stressbestendigheid,
- Samenwerking,
- Verbeteringsgerichtheid
- De wil om te blijven leren.
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 2 jaar tenminste 1 jaar werkervaring als 2e lijn support medewerker.
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 2 jaar werkervaring in een virtuele omgeving.
Op CV aantoonbaar beschikbaarheid per 20-4-2016.
-Kopie ID-bewijs (indien ZZP-er)
-Kopie geldige VAR-verklaring (indien ZZP-er)
-Bewijs inschrijving KvK niet ouder dan 6 maanden (indien ZZP-er)
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 30 %
Gesprekkenronde
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
Weging:36 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar in de afgelopen 6 maanden gewerkt met een (ITIL-Tool) liefst Topdesk.
Weging:4 %
Systeemkennis
Op CV aantoonbare werkervaring met Windows server 2008 en hoger / AD / DHCP / DSN / SSCM / actieve netwerkcomponenten / Exchange 2010 / MS Office 2010.
-Ervaring met 1 van bovengenoemde onderdelen (5 %)
-Ervaring met 2 van bovengenoemde onderdelen (10 %)
-Ervaring met 3 van bovengenoemde onderdelen (15 %)
-Ervaring met 4 van bovengenoemde onderdelen (20 %)
-Ervaring met 5 van bovengenoemde onderdelen (30 %)
Weging:30 %