Als gevolg van zwangerschaps- en ouderschapsverlof is één van onze juridisch medewerkers handhaving vanaf medio juni tot en met december 2013 afwezig. Tijdelijke vervanging hiervoor is noodzakelijk. De gemeente is daarom op zoek naar een tijdelijk juridisch medewerker handhaving voor de periode juli 2013 tot en met december 2013 voor in totaal maximaal 500 uur. Dit totaal aantal uren dient in principe verdeeld te worden in 24 uur per week.
De volgende werkzaamheden dienen te worden verricht:
- behandelen van handhavingsdossiers op het gebied van Ruimtelijke Ordening, Bouwen, Milieu en APV;
- behandelen en weerleggen van zienswijzen;
- voorleggen van adviesnota's inzake handhavingsdossiers aan het college van B&W;
- in voorkomende gevallen vertegenwoordiging van het bevoegd gezag in bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures, inclusief het opstellen van pleitnota's en verweerschriften;
- na controle door toezichthouder toetsen aan planologisch beleid of sprake kan zijn van legalisatie of starten handhavingsproces;
- opstellen handhavingsbeschikkingen;
- overige voorkomende werkzaamheden binnen het cluster Handhaving.
Aan de kandidaten worden de volgende eisen gesteld:
- minimaal HBO-niveau en aantoonbare ervaring op het gebied van handhaving bij de gemeentelijke overheid;
- gevoel voor politieke verhoudingen;
- kennis van (recente) jurisprudentie.
|