Beschrijving: |
Opdrachtinformatie
Startdatum |
29-8-2016 |
Einddatum |
1-1-2017 |
Optie tot verlenging |
Ja |
|
36 |
Aantal posities |
4 |
Aanvraag reden |
Project |
Bedrijfsinformatie: |
De ATEAgroep ( onderdeel Gemeente Breda) bevindt zich midden in de samenleving die voortdurend in beweging is. Als medewerker weet je wat er in die samenleving speelt en je bent in staat om daar adequaat op te reageren. Je stelt je actief op waar het gaat om het signaleren en oppakken van verbetermogelijkheden om de dienstverlening te ontwikkelen naar een hoger peil; efficiënter en effectiever. Je verbindt signalen en zoekt de samenwerking binnen je eigen afdeling, maar ook afdelingsoverstijgend. Uitgangspunt is “De klant staat centraal”! Dit vereist een klantgerichte en ondernemende houding van alle medewerkers.
Het project Statushouders ‘de weg naar werk’ geeft uitwerking aan een vernieuwde statushouders aanpak, waarbij binnen de activerings- en arbeidsbemiddelingsaanpak een team wordt samengesteld dat zich specifiek richt op:
-Individuele aanpak en snelle arbeidsbemiddeling & activering waar mogelijk
-Regie / klant in beeld
-Integrale aanpak sociaal domein.
Het project gaat onderdeel uitmaken van een ESF aanvraag en heeft een voorlopige looptijd van 2 jaar. |
Functie omschrijving:
|
Als klantmanager re-integratie statushouder, ben je de contactpersoon voor de klant, als een spin in het web. De klant krijgt maatwerk aangeboden binnen de keten en wordt snel, deskundig en respectvol benaderd. Het werk van de klantmanager statushouder is als regisseur op gebied van werk, zorg en activering, met als doel de statushouder maximaal te laten participeren. Hierbij hanteer je een individuele aanpak om de statushouder te bemiddelen naar werk (in loondienst of zelfstandig) of te activeren, waarbij regievoering en een integrale aanpak sociaal domein centraal staat. Je hebt veel externe contacten en je overziet dat de statushouder werkt aan zijn/haar inburgeringstraject. Flexibiliteit is daardoor een vereiste, je durft risico’s te nemen en je weet de juiste balans te vinden en te behouden tussen de klant en de geldende wet- en regelgeving. Uitgangspunt is dat de klant centraal staat. Dit vereist mensenkennis en het kunnen stellen van een goede diagnose. Je zorgt voor het onderhouden van informatie in de beschikbare systemen en je onderhoudt een goed contact met je relevante netwerk. |
Functie eisen :
|
Je hebt een HBO werk- en denkniveau en actuele kennis van de Participatie wet en Vreemdelingenrecht.
Kennis van het cliëntvolgsysteem GWS en Suite4WIZ is een vereiste, als ook recente werkervaring bij een of meerdere gemeente op dit terrein. Je bent communicatief vaardig, hebt een hands-on-mentaliteit en goede sociale en schriftelijk vaardigheden. Je hebt ervaring met het werken met personen uit verschillende culturen en bent op de hoogte van de recentelijke ontwikkelingen. Ervaring in het begeleiden naar zelfstandig ondernemerschap of coaching naar werk is een pre.
Het spreken van meerdere talen is een pre dit geldt ook voor het hebben van kennis over de Taaleis en Participatiewet. U bent ook stressbestendig en flexibel ingesteld. |
|