Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Beleidsmedewerker Samenleving, 27 u/w
 
Sluitingsdatum
2016-11-21 08:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Ruimtelijke ordening en milieu
 
Provincie
Limburg
 
Beschrijving
Aanvang opdracht: 1-12-2016
Voltooiing opdracht: 31-5-2017
Optie verlenging: 2 x 3 maanden

Prijsstelling: €0 - €60 per uur
Vakgebied: Ruimtelijke ordening & Milieu
Uren: 27 per week
Aantal FTE: 0,75
Type: Openbaar


Opdrachtomschrijving
 
In verband met ziekte van een collega zijn wij op korte termijn op zoek naar vervanging voor de functie Beleidsmedewerker Samenleving (team Samenleving, afdeling Dienstverlening) voor 27 uur per week voor de duur van zes maanden.


Functie-inhoud:
- Functioneert als Bedrijfscontactfunctionaris agrarisch/buitengebied;

Taken van de bedrijfscontactfunctionaris zijn oa:

Vast aanspreekpunt voor zowel buiten (burgers, ondernemers) als binnen (collega’s). Legt verbindingen en bewaakt processen;
- Vastleggen van afspraken via een format in JOIN zodat alle betrokkenen in de organisatie de ontwikkeling van een dossier kunnen volgen en weten wat er speelt met betrekking tot een bepaalde locatie;
- Stimuleert dialoog ondernemer-omgeving en roept daarbij de hulp in van andere partijen (maatschappelijk werk, mediation, buurtbemiddeling) indien nodig;
- Relatie leggen met sociaal domein voor wat betreft de sociale aspecten, vacatures in kader van participatiewet e.d.;
- Intern stimuleren nieuwe rol en werkwijze.


- Integrale spilfunctie evenals beoordelen en begeleiden van initiatieven, plannen, onderzoeken, beleidsontwikkelingen e.d., in de meest ruime zin, welke betrekking hebben op plattelandsontwikkeling;

- Bewaking van het samengestelde karakter, de beleidsontwikkeling/-advisering/-afstemming en de projectontwikkeling op het gebied van plattelandsontwikkeling;

- (mede) opstellen van strategische ontwikkelingsvisies op het gebied van plattelandsontwikkeling;

- Initiëren en zorgdragen voor het ontwikkelen en begeleiden van projecten op het gebied van plattelandsontwikkeling, met name onderling samenhangende aspecten;

- Verbeteren van de afstemming en de integrale doorwerking van het plattelandsbelang van/voor de gemeente op gemeentelijk, regionaal en provinciaal niveau;

- Contact-, informatie- en coördinatiepunt van plattelandsontwikkeling;

- Initieert, ontwikkelt, adviseert, coördineert en evalueert een adequaat gemeentelijk beleid voor de taakvelden: landbouw, milieu, landschap, natuur, flora en fauna;

- Is vakinhoudelijk aanspreekpunt voor management en bestuur.

Daarnaast kan ondersteuning geboden worden aan diverse milieutechnische/agrarische projecten en vraagstukken, zoals:

- Buitengebied in Balans;
- Platteland in Ontwikkeling (PIO) Weerterland;
- Samenwerking Midden-Limburg (SML) op het gebied van landschap en natuur;
- Schone stallen/pilot fijnstof;
- Beoordeling landschappelijke plannen en extra kennis van natuur, flora en fauna.


Kandidaatomschrijving
Functie-eisen:

-HBO diploma op het vakgebied

-resultaatgerichte, dienstverlenende en flexibele instelling

-goed kunnen plannen, prioriteiten stellen en het vermogen om problemen gestructureerd te benaderen/aan te pakken

kunnen omgaan met verschillende klantgroepen en hun bijbehorende problematiek

- goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

-gebiedskennis van regio Midden-Limburg op het taakveld is een pre

-kennis van de ontwikkelingen en beleid op het gebied van landbouw en natuur

-ervaring met voeren van (buurt)dialogen en tegengestelde belangen

-bereidheid om in de avonduren te werken.

-competenties: zelfstandig, verbinder, communicatief vaardig, creativiteit en oplossingsgericht



Eisen
Werkervaring
Op CV aantoonbaar, minimaal 3 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar, binnen plattelandsontwikkeling op gebied van RO, landschap, natuur, milieu (geur, fijn stof).


Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO opleiding.


Kennis
Op CV aantoonbaar kennis van ontwikkelingen op het gebied van agrarische wet- en regelgeving (milieu).


Beschikbaarheid
Op CV aantoonbare beschikbaarheid in de avonduren. Dit moet duidelijk blijken uit het CV.


Gevraagde documenten
aanleveren na gunning

-Verklaring omtrent Gedrag (VOG)

-Kopie KvK niet ouder dan zes maanden (indien ZZP'er)

-Kopie polis beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering (indien ZZP-er)


Gunningscriteria

Weging prijsdeel:30 %


Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Ervaring werkzaamheden en kennis van de taakvelden.
Weging:15 %


Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Competenties en ervaring met de werkzaamheden.
Weging:25 %


Ervaring
Op CV aantoonbare werkervaring met het voeren van (buurt)dialogen en tegengestelde belangen.
Weging:15 %


Kennis
Op CV aantoonbare gebiedskennis regio Midden-Limburg.
Weging:15 %
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht