Het Programma Waterkeringen is opgebouwd uit het Team beleid en beheer, Team aanleg en verbetering en Team vergunningen & plantoetsing.
Het team aanleg en verbetering geeft invulling aan een omvangrijk dijkversterkingsprogramma. Hierbij is de opgave om circa 70 km. dijken te versterken tot het wettelijke beschermingsniveau.
Een deel van deze opgave is opgenomen in het programma prioritaire dijkversterking, dat in 2020 gereed dient te zijn. In dit programma zijn een 7-tal projecten opgenomen. 1 project is reeds afgerond, eind 2016/begin 2017 zijn alle overige projecten in de uitvoeringsfase.
We zoeken een manager projectbeheersing (MPB), die verantwoordelijk is voor de projectbeheersing van het programma prioritaire dijkversterking, zodat de realisatie van de doelstellingen op een beheerste wijze tot stand komt. Als MPB ben je verantwoordelijk voor de projectbrede beheersing van het project op de aspecten tijd-, geld- en risicobeheersing. Het beheersaspect geld bestaat uit bouwkostenraming (SSK-2010), financieel beheer, managementcyclus (planproces en verantwoording) en capaciteitsmanagement. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de projectbrede voortgangsrapportage intern en naar RWS Maaswerken, scopebeheer, kwaliteitsmanagement, interfacemanagement en documentbeheer Het eindresultaat van de opdracht is dat de projecten binnen het programma prioritaire dijkversterking gerealiseerd zijn binnen de randvoorwaarden op tijd-, geld, risicobeheersing en informatievoorziening.
Scope:
-Je stuurt op de eindresultaten van projectbeheersing binnen het projectbeheersingsteam en neemt als IPM-rolhouder deel aan het programmamanagementteam (PMT) van de prioritaire dijkversterking ;
-Je bent aanspreekpunt en sparringpartner voor de IPM-rolhouders en zorgt dat deze in control zijn;
-Je onderhoudt contacten met de lijnorganisatie (financiën en control) van het waterschap;
Je zorgt voor de bewaking van de juistheid en volledigheid van de werkzaamheden die door marktpartijen en specialisten wordt uitgevoerd.
-Je zorgt voor het inschakelen van de juiste kennis ten behoeve van het project voor de evaluatie en toetsing van projectbeheersingsaspecten.
-Je zorgt voor het informeren van de projectmanager over projectaanpak, -voortgang, -evaluatie en eventuele bestuurlijke aandachtspunten.
-Je zorgt voor prioriteiten stellen, voortgang bewaken, controleren en zo nodig bijsturen van activiteiten en producten (incl. de samenhang tussen beheersaspecten);
-Je zorgt voor het opstellen van voortgangsrapportages en bespreekt deze met de opdrachtgever, de subsidiënt en eventuele derden.
-Je stelt zelf sturingsinformatie op en zorgt dat deze van uitmuntende kwaliteit zijn en geschikt voor aansturing op zowel opdrachtgeversniveau als op programma/project/ IPM-rolhoudersniveau.
Kandidaatomschrijving