Cluster Projecten en Vastgoed
Cluster Projecten en Vastgoed werkt aan vastgoed, de voorbereiding en uitvoering van infrastructuur, de realisatie van het Natuurnetwerk Brabant en contract- en projectmanagement. De vakgroep grondverwerving is binnen het cluster belast met de aan- en verkoop en beheer van vastgoed. Dit richt zich met name op projecten ten behoeve van aanpassing en aanleg van provinciale wegen en natuur.
Projectomgeving
De Provincie heeft circa 3000 ha onbebouwde grond, diverse opstallen en complexen in eigendom om de verschillende beleidsdoelen te realiseren. Dit vastgoed wordt in beheer uitgegeven totdat het vastgoed beschikbaar moet zijn voor inrichting. Het beheer geschiedt middels jaarlijkse gebruiksovereenkomsten, verhuur, verpachting en vastgoedbescherming.
Om het vastgoed op een adequate wijze te beheren is binnen het Cluster een apart projectteam ingericht dat zorgt voor zowel de procesbeschrijving van het beheer, de kwaliteitsbewaking, de uitgifte van het beheer en het toezicht. Registratie en verwerking van de overeenkomsten geschieden hoofdzakelijk digitaal, onder meer met behulp van SAP-RE maar ook via de Grondkamer. De verpachting wordt vorm gegeven via openbare inschrijving en via onderhandse verpachting.
Voor 2017 en 2018 vragen we inzet die betrekking heeft op een procesinhoudelijke bijdrage aan de beheersuitgifte van onbebouwde gronden. Binnen het cluster is aparte ondersteuning voor de administratieve, financiële en juridische processen.
Wat is je takenpakket?
- Je beheert de uitgifte van de onbebouwde gronden in SAP;
- Je selecteert uiterlijk 1 mei de percelen voor onderhandse verpachting (ca 1000 ha) en voor de openbare inschrijving (ca 1000 ha). De selectie gebeurt op basis van vastgestelde criteria. Je toetst de uitkomst bij opdrachtgever en circa 20 projectleiders. Voor uitzonderingssituaties worden aparte afspraken gemaakt, vastgelegd in SAP en termijnen bewaakt.
- Je hebt uiterlijk 1 juli alle voor het opstellen van de pachtovereenkomsten benodigde gegevens gegenereerd van de definitieve perceelslijst van onderhandse verpachtingen, waaronder pachtprijs en pachtersgegevens (NAW, KvK-nummer, SAP-zakenpartner). Dit zal grotendeels gebeuren in overleg en op aangeven van de circa 20 projectleiders en 9 gebiedscommissies. Tevens zorg je voor informatie naar beoogde pachters.
- Je zorgt ervoor dat de gegevens van de percelen die voor openbare inschrijving worden aangeboden in de juiste formats en met het juiste voorwaardenpakket bij Pachtbank.nl worden aangeleverd en bewaakt de inschrijvingsprocedure;
- Je zorgt ervoor dat uiterlijk 1 november de circa 500 pachtovereenkomsten met de van toepassing zijnde pachtvoorwaarden gereed zijn gemaakt voor aanbieding aan de Grondkamer.
- Je bewaakt dat de pachtovereenkomsten worden ondertekend en vervolgens worden aangeboden voor registratie in CORSA.
- Je doet verbetersuggesties, gericht op efficiencyverhoging van het verpachtingsproces waaronder het genereren van overzichten;
Plaats binnen de organisatie
Cluster: ‘Projecten van Vastgoed’
Leidinggevende/opdrachtgever: hoofd bureau ‘IPM’; Marco Visser.
Aansturing: opdrachtgever Ward de Bruijn
Aard en omvang diensten
Voorzien wordt dat de werkzaamheden uiterlijk einde 2018 eindigen. De beschikbare tijd is maximaal 1120 werkuren per jaar.
Resumé:
Uitvoeringsperiode: januari 2017 t/m december 2018.
Werkdagen en werktijden: kantoordagen en –uren.
Vereiste opleiding: Minimaal een opleiding op HBO-niveau
Kandidaatomschrijving
Wat vragen we?
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding;
- Je hebt ruime werkervaring op het gebied van beheer van vastgoed, gespecialiseerd in pacht;
- Je hebt ruime ervaring met het werken met SAP, excel en Corsa;
- Je hebt ervaring met digitaliseren en automatiseren van werkprocessen;
- Je weet de wensen van opdrachtgever te vertalen in de beschikbare mogelijkheden;
- Je hebt de ambitie om in teamverband het beheer van het provinciaal vastgoed duurzaam vast te leggen.
Persoonlijkheid
De Medewerker is taak- en resultaatgericht, zorgvuldig/accuraat, zelfstandig en assertief, kan snel anticiperen op nieuwe omstandigheden, kan uitstekend samenwerken met het team en denkt pro-actief mee over verbeterpunten van het proces en kan daar ook initiatieven in nemen.
Benodigde competenties
- Nauwkeurig;
- Taakgericht;
- Zelfstandig;
- Flexibiliteit;
- Stressbestendig;
Eisen
Minimale werkervaring
Wij zoeken kandidaten met aantoonbare ervaring op voorgaande punten en hanteren daarom de volgende selectie-criteria: Wij zoeken kandidaten met aantoonbare ervaring op voorgaande punten en hanteren daarom de volgende eisen. Dit zijn minimumeisen: 1. Aantal jaar werkervaring op het gebied van Vastgoedbeheer, gespecialiseerd in pacht; 2. Ervaring met het werken met SAP; 3. Ervaring met digitaliseren en automatiseren van werkprocessen;
Minimale werkervaring
Wij zoeken kandidaten met aantoonbare ervaring op voorgaande punten en hanteren daarom de volgende selectie-criteria: Wij zoeken kandidaten met aantoonbare ervaring op voorgaande punten en hanteren daarom de volgende eisen. Dit zijn minimumeisen: 1. Aantal jaar werkervaring op het gebied van Vastgoedbeheer, gespecialiseerd in pacht; 2. Ervaring met het werken met SAP; 3. Ervaring met digitaliseren en automatiseren van werkprocessen;
Minimale werkervaring
Wij zoeken kandidaten met aantoonbare ervaring op voorgaande punten en hanteren daarom de volgende selectie-criteria: Wij zoeken kandidaten met aantoonbare ervaring op voorgaande punten en hanteren daarom de volgende eisen: 1. Aantal jaar werkervaring op het gebied van Vastgoedbeheer, gespecialiseerd in pacht; 2. Ervaring met het werken met SAP; 3. Ervaring met digitaliseren en automatiseren van werkprocessen;
Gunningscriteria
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Sollicitatiegesprek Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het sollicitatiegesprek wordt door leidinggevenden en collega's beoordeeld of de kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en overige gestelde eisen.
Weging:25 %
Werkervaring Vastgoedbeheer > 5 jaar
Weging:20 %
Kennis pachtovereenkomsten
Weging:10 %
Ervaring met SAP-registratie en –selectie
Weging:20 %
Ervaring met digitalisering en automatisering van werkprocessen
Weging:10 %