Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000900
 
Opdracht
Implementatiemanager, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-01-02 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Facilitair, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum 01-02-2017
Einddatum 31-07-2017
Optie tot verlenging Niet van toepassing
Uren per week 36


Opdracht omschrijving
Wij zoeken een ervaren implementatiemanager voor het implementeren van landelijke contracten binnen de organisatie die het resultaat zijn van een Europese Aanbesteding. Dit betreft een diversiteit aan contracten met veelal een directe impact op de resultaten van het politiewerk en/of politie/bestuurlijke gevoeligheid en/of aandacht vanuit de landelijke media.

 
Doelstelling
Als implementatiemanager binnen de sector PDM ben je verantwoordelijk voor het implementeren van landelijke contracten die het resultaat zijn van een Europese Aanbesteding. De contracten moeten binnen de Politie worden geïmplementeerd waardoor de doelstellingen en afspraken voortvloeiend uit het aanbestedingstraject landelijk worden ingebed. Als implementatiemanager overzie je het totaal en regisseer je het gehele implementatietraject
Verantwoordelijkheden
Conform de te maken afspraken met de betrokken Producten- en Dienstenmanager (eindverantwoordelijk projectmanager) in samenwerking met het implementatieteam verzorgen van:
 

het implementeren van landelijke contracten
Invoeren van producten / diensten van nieuwe leveranciers met de daarbij behorende contractafspraken
In samenwerking met de lijnorganisatie werkprocessen analyseren, eventueel aanpassen en inbedden
Zorgen dat de leverancier voldoet aan de eisen die in de overeenkomst gesteld zijn
Informeren / communiceren met leveranciers en stakeholfders / belanghebbenden binnen de organisatie
Uitfaseren geëxpireerde contracten en exit-afspraken maken met de oude leverancier
Analyse kunnen maken van de huidige en gewenste situatie


Vakmatige taken
opstellen van diverse projectdocumenten, zoals implementatiestrategie, communicatiestrategie en contractinformatiedocumentatie
realiseren randvoorwaarden, condities en voorzieningen benodigd voor het succesvol kunnen implementeren van overeenkomsten, zoals:
bestelprocedures
facturatieproces
te leveren managementinformatie
systeemtechnische voorzieningen
formele overdracht aan de beheersorganisatie na afronding van het implementatietraject
Tijdig signaleren van knelpunten en actie ondernemen richting verantwoordelijke partijen
organiseren evaluatie van de implementatie en opstellen evaluatiedocument incusief verbeterpunten


Leidinggevende taken
sturing geven aan multidisciplinaire implementatieteams (contractafhankelijk)
verbindend
enthousiasmerend
heldere en concrete doelen stellen
resultaatsgericht
planmatig
Contacten
Als implementatiemanager heb je een diversiteit aan contacten te leggen en te onderhouden, zoals:
 
met de eindverantwoordelijk projectmanager,
met deelnemers implementatieteam,
met financiën inzake facturatie,
met ICT inzake invulling systeemtechnische randvoorwaarden,
met contractmanagers over sturing op (kwalitatieve en kwantitatieve) levering producten en diensten door contractpartners (KPI's)
met collega's overig werkzaam binnen de beheersorganisatie
Inzet in de lijn of project
Je bent primair werkzaam binnen een projectorganisatie, onder functionele aansturing van de eindverantwoordelijk projectmanager geef je leiding aan implementatieteams (diverse samenstelling).
 
Hierärchische aansturing zal door de Teamchef PDM Ondersteuning plaatsvinden
Opleiding
Afgeronde HBO-opleiding, liefst richting van facilitair management of bedrijfskunde
Kennis van Prince2


Werkervaring
Je bent werkzaam binnen een grote, dynamische en diverse organisatie die, vanuit de vorming van de Nationale Politie, deels nog in ontwikkeling is. Om binnen dit speelveld sturing te kunnen geven aan implementatieteams moet je stevig in je schoenen staan. Hierbij verwachten wij van je;
 
ruime (meerjarige) ervaring als projectmanager binnen het facilitaire werkveld
ruime ervaring hebben met het implementeren van contracten
vanuit ervaring kunnen omgaan met "stroperige / bureaucratische processen"
ervaring hebben in het succesvol kunnen toepassen van verschillende projectmanagementstijlen
Ervaring hebben met het vertalen van contractafspraken naar werkbare processen
Kennis van / ervaring hebben met het werken met de Principal Toolbox is een pré

 
Competenties
Samenwerken
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheden
Systeemdenken
Organisatievermogen
 
 
 
 
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.



Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
Afgeronde erkende HBO-opleiding. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat.
Minimaal 2 jaar  ervaring als projectmanager waarbij je verantwoordelijk bent geweest voor het implementeren van landelijke contracten die het resultaat zijn van een Europese Aanbesteding. Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Het ontbreken van de informatie leidt tot uitsluiting.


Gunningscriteria (wensen)
10 % Werkervaring opgedaan met werken conform van Prince 2. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
25 % Minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan met het implementeren van contracten, waarbij contractafspraken naar werkbare processen zijn gemaakt. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
20 % Vanuit ervaring kunnen omgaan met "stroperige / bureaucratie processen". Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit de werkervaring met het implementeren van nieuwe systemen en/of innovatieve middelen.
20 %Aantoonbare werkervaring met het schakelen tussen verschillende projectmanagementstijlen.  Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit de  werkervaring met het implementeren van nieuwe systemen en/of innovatieve middelen.
15 % Werkervaring opgedaan hebben met het werken met de Principal Toolbox is een pré. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
10 % Afgeronde erkende HBO opleiding richting van facilitair management of bedrijfskunde. Dit is een wens. Het ontbreken van deze informatie in het CV zal tot minder puntentoekenning leiden.
 
 
 
Planning
Start publicatie 21-12-2016 00:00
Einddatum vragen 26-12-2016 09:00
Beantwoording vragen 26-12-2016 23:59
Sluiting publicatie 02-01-2017 09:00
Beoordeling offertes (vanaf) 09-01-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling10-01-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht