Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ07792
 
Opdracht
Adviseur Projectbeheersing 10u per week
 
Sluitingsdatum
2013-07-16 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
(Algemeen) management, Riolering grond- en wegenbouw
 
Provincie
Noord-Holland
 
Beschrijving

Algemeen

Voor het dienstonderdeel Programma’s Projecten en Onderhoud (PPO) wordt in de regio West Nederland Noord een Adviseur Projectbeheersing (AP) gezocht voor het project Praktijkproef Amsterdam. Voor de duur van 1 jaar en gemiddeld 10 uur in de week. Het project heeft betrekking op het uitvoeren van een innovatief Verkeerskundig Project waarbij wordt samengewerkt met een aantal externe partijen, naast de gemeente Amsterdam zijn dat de provincie Noord Holland en de Stadsregio Amsterdam. .

 

Het project werkt volgens het Integrale Projectmanagement model (IPM). Waarin de rollen Projectmanagement (PM), Projectbeheersing (MPB). Technisch management (TM), Omgevingsmanagement en Contractmanagement zijn vertegenwoordigd. Binnen het IPM model is de manager Projectbeheersing verantwoordelijke voor o.a. het bewaken van de tijd, geld en scope van het project. De functie valt onder de verantwoordelijkheid van de manager Projectbeheersing.

 

Startdatum gevraagde opdracht: 1-8-2013

Einddatum gevraagde opdracht:  1-8-2014

 

Beschrijving functie:

De functiehouder levert een bijdrage en expertise op het gebied van projectbeheersing. Hij/zij lost problemen zelfstandig op en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de MPB en projectmedewerkers, waardoor hij/zij de MPB ontzorgt. Naast de reguliere taken op het gebied van de projectbeheersing zoals het opstellen van plannen van aanpak, voortgangsrapportages en andere documenten die benodigd zijn voor de beheersing van het project (tijd, geld en capaciteit en kwaliteit), ligt het accent van de Adviseur Projectbeheersing binnen PPA voornamelijk op:

In- en uitvoeren Interne kwaliteitsborgingproces (IKB) inclusief opstellen toetsen & rapportages;

Opstellen & verder ontwikkelen projecten Dashboard;

Opzetten en invoering begeleiden van het RWS brede archiveringssysteem Sharepoint binnen het project;

Opstellen financiële analyses en rapportages (o.a. kostenevaluatie, budgettering en financiële uitputting);

Coördineren en beantwoorden van informatieaanvragen met betrekking tot het taakveld;

Vervangen van de MPB-er in voorkomende gevallen

 

 

Functie-eisen

- WO werk- en denkniveau. .

- Ruime kennis van en ervaring (min 2 jaar) met het werken in projecten (bij voorkeur bij Rijkswaterstaat).

- Ruime kennis en ervaring van bedrijfsvoeringsystemen; waaronder SAP

- Kennis en interesse op het gebied van het Verkeersmanagement is een pre’.

 

 

Inzet

Het betreft een functie voor 1 ‘a 1,5 dag in de week; start werkzaamheden 1 augustus 2013 en voorlopig voor de duur van 1 jaar. (Go-No Go moment fase 2)

 

 

Competenties

Analyserend vermogen

Overtuigingskracht

Organisatie-sensitiviteit

Flexibiliteit

Netwerkvaardigheid

Plannen en organiseren

Innovatief handelen

 

Daarnaast is het van belang over goed ontwikkelde sociale en communicatieve vaardigheden te beschikken en onder druk te kunnen presteren.

 

 

Aanvraag gunningscriteria

Omschrijving

Knock-out

Belang (1 = minst, 10 = meest)

Afgeronde WO-opleiding

 

10

Ruime kennis van en ervaring (min 2 jaar) met het werken in projecten bij Rijkswaterstaat.

 

2

Ruime kennis en ervaring van bedrijfsvoeringsystemen; waaronder SAP

 

1

Kennis van Verkeersmanagement

 

1

 

 

 

 
Type opdrachtgever
Rijkswaterstaat
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht