Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
88912:1
 
Opdracht
specialist Consulent Poortwachter
 
Sluitingsdatum
2013-07-19 10:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Sociale zaken en werkgelegenheid
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

LET OP: Als je een aanbieding wilt verrichten op deze opdracht moet je reeds gekwalificeerd zijn bij de betreffende opdrachtgever. Je kunt alleen aanbiedingen verrichten op opdrachten die zijn gepubliceerd na jouw registratie- en kwalificatiedatum.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Tenderplace op telefoonnummer: 020-5216207

 

 

 

Deadline voor stellen vragen

15 juli 16.00 uur

Streefdatum Nota van Inlichtingen

16 juli

Gewenste startdatum

15 augustus 2013

Einddatum

31 december 2013

Aantal uren per week

Gemiddeld 40 uren per week, kantoortijden (geen avond- en of weekenddienst.

Aantal voor te stellen kandidaten

maximaal twee (2)

Geplande datum verificatiegesprek

23 juli 2013

 

 

Curriculum vitae

U mag maximaal 3 kandidaten voorstellen middels het overleggen van curriculum vitae.

Indien u meer dan 3 kandidaten aanbiedt, wordt uw offerte ter zijde gelegd en verder niet inhoudelijk beoordeeld.

 

 

1. SPECIFICATIE

Vraagstelling gemeente

Bij de Poort van de gemeente , waar mensen die bij de gemeente een verzoek indienen voor een uitkering WWB, dienen mensen, die in staat worden geacht te kunnen participeren op de reguliere arbeidsmarkt, direct vanaf het individuele gesprek met de klantmanager, zich te bewegen richting werk en/ of volledige uitstroom.

Uiteraard kunnen klanten vanuit het bestaande bestand, die in staat worden geacht te kunnen participeren op de reguliere arbeidsmarkt en aangemerkt worden als "niet willers" ook worden aangemeld. Zij worden direct na de aanmelding intensief begeleid door Opdrachtnemer om zo snel mogelijk uit de WWB uitkering van de gemeente  te stromen.

De gemeente wenst voor de werkzaamheden een specialist in te huren die deze klanten begeleidt.


Gedachte en werkwijze

De verantwoordelijkheid van het traject ligt bij de klant. Vanaf dag 1 wordt heel duidelijk gemaakt dat terugwinnen van het besef en zelfredzaamheid alleen kan slagen met de volledige inzet van de klant. Niet de klantmanager, of de specialist zal het werk binnenhalen, dit is de taak van de klant zelf.

De klant moet ervaren wat het is om minimaal 25 maal per week te solliciteren en vooral ook te leren omgaan met de tegenslagen die er gedurende de eerste weken van het traject zullen zijn.

Opdrachtnemer zal vanaf dag 1 handvatten geven en toereikingen doen, afgestemd op het niveau van de klant, zodat de klant leert op te staan na een valpartij en krachtiger wordt in zijn of haar verantwoordelijkheidsbesef in de te nemen weg naar werk.

Uit ervaring heeft Opdrachtgever gezien dat deze aanpak doorwerkt in het vervolg van de carrière van een klant. Door juist te leren vechten voor een baan is de kans op terugval zeer gering.

Klanten worden minimaal 3 maal per week fysiek gesproken en krijgen opdrachten mee, zodat zij ook daadwerkelijk 36 uur per week bezig zijn en blijven totdat de baan is gevonden. Dit betekent dat een klant minimaal 12 face tot face gesprekken per maand heeft met de specialist.



Resultaten
Door de intensieve werkwijze en begeleiding van de specialist dient er een uitstroom van 70 - 80% gerealiseerd te worden. De werkwijze dient een positief effect te hebben op de medewerkers van Opdrachtgever. Door de out of the box aanpak en door de intensieve contacten die Opdrachtnemer dient te onderhouden met medewerkers van de organisatie dient de betrokkenheid en interesse in deze manier van werken te groeien.


Omvang opdracht en startdatum
Op jaarbasis betekent een inzet van 40 uur per week een begeleiding van ongeveer 200 klanten en een uitstroom van ongeveer 150. Trajecten hebben een gemiddelde duur van 4 - 8 weken. Uitbreiding op korte termijn op basis van de Aanpak Jeugdwerkloosheid behoort tot de mogelijkheden.

 

 

Evaluatie
Opdrachtnemer geeft aan opdrachtgever een maandelijkse terugkoppeling van voortgang en resultaten. Daarnaast dient er aan het einde van de opdracht een evaluatie plaats te vinden.



Benodigdheden
De specialist wordt voorzien van een werkplek met computer, krijgt toegang tot internet en kunnen gebruik maken van een printer, dienen telefonisch bereikbaar te zijn voor zowel Opdrachtgever als de klanten.



Aantallen
Op jaarbasis betekent een inzet van 40 uur per week een minimale begeleiding van ongeveer 200 - 250 mensen met een uitstroom van ongeveer 140 - 175 mensen



Kosten
U dient een offerte in te dienen voor 1 specialist op FT basis (2 deeltijders toegestaan) met een uurtarief, die gedurende 2013 beschikbaar is/zijn voor (gezamenlijk) 40 uur p/w voor deze opdracht.



Eisen ten aanzien van het aanbod

(U dient aan te geven of u volledig aan te gestelde eisen voldoet door de vragenlijst op het aanbestedingsplatform volledig in te vullen)

Beschikbaarheid: De aangeboden kandidaat (of kandidaten voor 20 uur per week) is beschikbaar voor gemiddeld 40 uren per week gedurende de periode tussen 15-08-2013 tm 31-12-2013, met mogelijkheid tot verlenging; vijf dagen per week.

-U werkt op basis van een resultaatsverplichting van minimaal 70%

-Competenties; ervaring als Poortwachter en Jobcoach.

-U maakt uw methodiek inzichtelijk (zelf bij te voegen).

-U dient de CV’s van de aangeboden kandidaten bij te voegen.

-Succescijfers elders gerealiseerd zijn aantoonbaar.

-De organisatie toont in management overleggen het nakomen van de samenwerkingsafspraken.

 

 

2. GUNNING EN MATCHGESPREK

Na evaluatie worden maximaal 3 Opdrachtnemers met de hoogste totaalscore op de gunningscriteria CV (30%) , Methodiek (30%) en Prijs (40%) uitgenodigd voor een gesprek op 25 juli 2013. Beoordeling van de openvragen vindt plaats middels de rapportcijfer systematiek, 10, 9, 8 enz. Waarbij een 10 de hoogste score is. Stel u behaalt voor het onderdeel methodiek een score van 8 punten, dan ontvangt u een score van 24% (0,8 x 30%). In dit gesprek wordt de kandidaat beoordeeld op werk/opdrachtinhoudelijke aspecten, de match met de organisatie en de benodigde competenties. Op basis van de uitkomst van deze gesprekken vindt gunning van de opdracht plaats; Mocht aan de hand van het matchgesprek blijken dat de toelichting niet in overeenstemming is met ingediende inschrijving, kan zulks naar rato tot mindering van punten leiden voor het betreffende gunningscriterium. Indien uit het matchgesprek blijkt dat niet aan één of meer eisen wordt voldaan, zal dit leiden tot het alsnog uitsluiten van de inschrijving.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht