Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
SRQ102015
 
Opdracht
Afdelingshoofd,36 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-01-23 15:28
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
(Algemeen) management
 
Provincie
Noord-Brabant
 
Beschrijving

Opdrachtinformatie

Startdatum 1-3-2017
Einddatum 1-3-2019
Optie tot verlenging nee
36
Aantal posities 1
Aanvraag reden Vacatureruimte / vervanging

 

De afdeling Interne Dienstverlening is nu één van de 4 afdelingen van de gemeente. De opdracht van de afdeling is het geven van advies, het uitvoeren van control taken en het verrichten van ondersteuning/servicetaken op het gebied van bedrijfsvoering. Klanten van de afdeling zijn het bestuur, de gemeentesecretaris, het management en de medewerkers. De afdeling ondersteunt ook de dienstverlening aan onze inwoners. Ze is onderverdeeld in twee teams: Service en Advies. Deze teams bestaan uit de taakgebieden communicatie, documentaire informatie voorziening (DIV), facilitaire dienst, financiën, ICT, inkoop, juridische zaken en personeel en organisatie. 

 

De functie

Onderstaande taken vormen de hoofdcomponenten van de functie:
deelname aan het management team en medeverantwoordelijkheid voor de strategie van de organisatie;
door integraal managen realiseren van overeengekomen doelstellingen en resultaten inclusief de veranderopgave;
leiding geven aan teamleiders en sturen en coachen van medewerkers, zodat zij taakvolwassen en professioneel hun taken nu en in de toekomst vervullen;
toepassen van het dienstverleningsconcept, personeel- /organisatiebeleid, kwaliteitsbeleid e.d. en meedenken in het optimaliseren hiervan;
actief participeren in de organisatieontwikkeling  en vormgeven aan de optimalisatie van de eigen afdeling zoals in een eenduidige opdracht is verwoord;
rapporteren via de planning en control cyclus over de resultaten ten aanzien van het collegeprogramma, kadernota en de begroting;
actief participeren in regionale samenwerkingsverbanden;
coördineren van afdelingsoverstijgende processen en activiteiten;
zorgen voor een goed werkklimaat en gewenste cultuur op de afdeling.
vervullen van de functie hoofd taakorganisatie in het kader van de rampenbestrijding.
 
 
Voor deze functie zoeken wij een enthousiast en gedreven collega die
een opleiding op HBO/WO-niveau heeft;
strategisch denken en doen combineert met oplossingsgerichte benadering;
ervaring heeft met integraal management en daarvoor aantoonbaar over de juiste vaardigheden beschikt;
een verandermanager is met oog voor de menskant, die mensen meeneemt in het proces; 
doelgericht en projectmatig kan werken;
goed kan organiseren, procesmatig kan denken, plannen en implementeren;
over de grenzen van de eigen afdeling en organisatie kijkt en daarbij de verbinding zoekt ten behoeve van de organisatie / de afdeling bedrijfsvoering van de gemeente;
affiniteit heeft met de inhoud van de door de afdeling te leveren producten en diensten;
kennis heeft van gemeentelijke processen, producten en diensten;
klantgericht, besluitvaardig is en een goed analytisch vermogen heeft, resultaten haalt en zijn afspraken nakomt;
de regionale context goed kent, doorleeft en betrokken is bij de directe (werk)omgeving.
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht