Beschrijving
Aanvang opdracht: 12-2-2017
Voltooiing opdracht: 31-12-2017
Optie verlenging: 2 x 3 maanden
Prijsstelling: maximaal €67
Vakgebied: Bouwkunde & Civiele techniek
Uren: 40 per week
Aantal FTE:
Type: Openbaar
Opdrachtomschrijving
Het team Buitenomgeving binnen het Advies- en Ingenieursbureau (AIB) van Stadsbeheer is op zoek naar een Toezichthouder Civiel B.
De groep Buitenomgeving vormt voor de gebruikers van de openbare ruimte en voor bewoners vaak het eerste aanspreekpunt met het AIB.
Het AIB is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de uitvoering van de dagelijks verzorgend onderhoud (DVO) en/of projecten.
De toezichthouders zijn gespecialiseerd op verschillende vakgebieden zoals;
aanleg wegen, constructies, riolering, waterhuishouding, kabels en leidingen, spelen, groen, water en natuur.
Het team Buitenomgeving bestaat uit: (senior) Toezichthouders, Wijkregisseurs, een Kantonnier, een Coördinator en een supervisor dienstverlening melding openbare ruimte.
Binnen deze groep wordt het beheer en onderhoud van de openbare ruimte begeleid, bewonersmeldingen behandeld, de contacten met de gebruikers en bewoners onderhouden en het gebruik en de kwaliteit van de openbare ruimte gemonitord.
Kandidaatomschrijving
Wij zoeken een enthiousaste pro-actieve zelfstandige collega Toezichthouder die zorg draagt voor een onafhankelijke, deskundig, en daadkrachtige aansturing van het uitvoerend bouwproces en verantwoordelijk is voor de dagelijkse leiding op het gebied van financiele en technische afwikkeling van het contract.
Taken
Adviseert de uitvoeringsverantwoordelijken over materialen, prijs/kwaliteitsverhouding en past technieken toe op basis van zijn gebiedservaring in het kader van het beheer van de openbare ruimte en de voorbereiding van projecten en onderhoudswerkzaamheden.
Voert inspecties uit en surveilleert ten behoeve van het onderhoud van de openbare ruimte.
Houdt toezicht op de uitvoering van complexe projecten.
Levert input aan voor opdrachten aan de uitvoeringsverantwoordelijken.
Treedt op bij calamiteiten door het regelen van wegafzettingen en het veilig stellen van locaties.
Houdt toezicht en regelt het verkeer in het kader van de verkeersveiligheid.
Leest en beoordeelt meldingen vanuit de MRS, pakt deze op, volgt de voortgang hiervan en meldt deze gereed. Afhandelen van meldingen van burgers, ondernemers en andere stakeholders.
Neemt contact op met de melder voor een verduidelijking van de melding en geeft toelichting over werkwijzen en gemeentelijke activiteiten en beleid.
Onderhoudt contacten met collega’s en verstrekt informatie ten behoeve van onderhoudsprogramma’s, beheerprogramma’s en de gladheidbestrijding.
Treedt op als directie in het kader van bestekken en beoordeelt daarbij meer en minderwerk, houdt toezicht, levert werken op, stelt een proces-verbaal op van opneming en oplevering, voert de bestekadministratie en fiatteert termijnbetalingen.
Rapporteert en legt verantwoording af over de uitvoering en resultaten van de realisatie aan de hiërarchisch en functioneel verantwoordelijken.
Neemt op verzoek deel aan het uitvoeringsteam overleg en diverse overleggen binnen Buitenomgeving en de dienst.
Is aanspreekpunt voor de burger op straat, houdt spreekuur voor burgers bij groot onderhoudsprojecten.
Voor deze funtie vragen wij het volgende van de kandidaten:
Minimaal 5 jaar ruime ervaring op het gebied van toezicht (UAV) op uitvoering van grote asfaltprojecten binnenstedelijk met daarin minimaal een project met een aanneemsom van €750.000,- excl. BTW bij een 150.000+ gemeente.
Aantoonbare ervaring met toezichthouden van aanleg betonpaden met een aanneemsom van minimaal €250.000,- excl. BTW.
Zelfstandig toepassen van sociale media in zijn/haar projecten.
Toezichthouden op uitvoering van asfaltprojecten op busbanen.
Toezichthouden op uitvoering van groot onderhoud woonwijken.
Toezichthouden op het bouwrijp maken van nieuwe gebieden.
Toezichthouden op de tijdelijke aanleg van nieuwe gebieden.
Toezichthouden op de aansluiting waterhuishouding
Coördineren van meerdere partijen in de uitvoering.
Opstellen en controleren van verkeersplannen.
Het gebied van omgevingscommunicatie.
RAW/bouwteam contracten.
Adviseren en te nemen onderhoudsmaatregelen in de voorbereiding met name bij asfaltprojecten.
Ruime kennis op het gebied van asfalt.
Specifieke gebiedskennis van Gemeente
De kandidaat dient binnen een straal van 50km van de gemeente woonachtig te zijn i.v.m. calamiteiten.
Tevens dient de kandidaat communicatief vaardig in woord en geschrift.
De kandidaat dient in het bezit te zijn van een directie UAV diploma.
Verder dient de kandidaat een rijbewijs B te hebben.
Ervaring binnen de aannemerij is een pre.
Bovenstaande competenties zullen door de gemeente worden getoetst in de motivatiebrief en/of het sollicitatiegesprek.
Eisen
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding op het gebied van civiele techniek
Werkervaring asfaltprojecten
Op CV aantoonbaar minimaal 5 jaar werkervaring, opgedaan in de laatste 8 jaar, met toezichthouden op groot onderhoud/ grote asfaltprojecten (UAV). Hierbij moet minimaal 1 project aanwezig zijn met een minimale aanneemsom van €750.000,- exclusief BTW voor een gemeente met minimaal 150.000 inwoners. Let op!! Bovenstaande moet duidelijk in deze bewoordingen op het CV vermeld staan. Zo niet, dan kunt u deze eis niet toegewezen krijgen.
Referentie vereist
Werkervaring betonpaden
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar met het toezichthouden op de aanleg van betonpaden met een aanneemsom van minimaal €250.000,- exclusief BTW. Let op!! Bovenstaande moet duidelijk in deze bewoordingen op het CV vermeld staan. Zo niet, dan kunt u deze eis niet toegewezen krijgen.
Referentie vereist
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Zelfgeschreven motivatiebrief (maximaal 1 A-4)
aanleveren na gunning
VOG
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor de opdracht. De zelfgeschreven motivatiebrief wordt getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht/kandidaat omschrijving.
Weging: 25 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de kennis/ervaring en gevraagde competenties zoals beschreven in de kandidaat omschrijving. Daarnaast zal er worden gekeken of er een klik aanwezig is.
Weging: 25 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring opgedaan in de afgelopen 10 jaar op een en hetzelfde project, met toezichthouden van asfaltprojecten op busbanen én groot onderhoud woonwijken.
Weging: 8 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring, met het bouwrijp maken én tijdelijke aanleg nieuwbouw gebieden in de afgelopen 10 jaar.
Weging: 7 %
Reisafstand
Op CV aantoonbaar woonachting in een straal van maximaal 50 km buiten Almere.
Weging: 10 %
Diploma
Op CV aantoonbaar in het bezit van een directie UAV diploma, deze moet behaald zijn in de afgelopen 5 jaar.
Weging: 5 %
|