Beschrijving
Aanvang opdracht: 27-2-2017
Voltooiing opdracht: 1-7-2019
Optie verlenging: 2 x 6 maanden
Prijsstelling: Geen bedrag
Vakgebied: Ruimtelijke ordening & Milieu
Uren: 40 per week
Aantal FTE:
Type: Openbaar
Opdrachtomschrijving
Omschrijving
Van de Opdrachtnemer wordt verwacht dat zij kwalitatief goede en creatieve deskundigen kunnen leveren, en zorgdragen voor het op een adequate wijze invoeren van de Omgevingswet bij de gemeente en de gemeente. Beide gemeenten hebben hiervoor een implementatieprogramma vastgesteld, deze zijn als bijlagen opgenomen bij deze Leidraad. De opdrachten hebben in hoofdlijnen betrekking op de levering van adviesdiensten in verschillende vormen en het opstellen van pilot-plannen. Een en ander overeenkomstig de vastgestelde programma’s. Deze programma’s omvatten diverse (deel)activiteiten en projecten en hebben betrekking op de beide gemeenten en de bestuursdienst.
Deelprojecten gemeente
• Opzetten Omgevingshuis: visie op strategische inzet kerninstrumenten.
• Pilot Omgevingsplan.
• Integratie nieuwe thema’s.
• Financiële Effecten.
• Burgerparticipatie.
• Technisch-juridische invoering.
Het opstellen van en adviseren over de Omgevingsvisie maakt geen deel uit van deze Overeenkomst
Deelprojecten gemeente
• Opzetten Omgevingshuis:
• Visie op strategische inzet kerninstrumenten.
• Beleid en regels opschonen.
• Integratie nieuwe thema’s.
• Financiële Effecten.
• Burgerparticipatie.
• Technisch-juridische invoering.
Deelprojecten Bestuursdienst
• Impactanalyse werkproces- en houding.
• Informatievoorziening.
• Kennisbijeenkomsten.
Kandidaatomschrijving
Van de Opdrachtnemer wordt verwacht dat zij kwalitatief goede en creatieve deskundigen kunnen leveren en zorgdragen voor het op een adequate wijze invoeren van de Omgevingswet bij de gemeente en de gemeente. Beide gemeenten hebben hiervoor een implementatieprogramma vastgesteld, deze zijn als bijlagen opgenomen bij deze Leidraad.
Aanvullende informatie over de opdracht en de beoordeling daarvan is opgenomen in de bijgesloten leidraad.
Eisen
Voorwaarden voor deelname
Leidraad Omgevingswet.pdf
ISO 9001 certificering
Aantoonbaar in het bezit van een ISO 9001 of gelijkwaardig certificaat afgegeven door een certificerende instantie (bij gelijkwaardigheid dient de inschrijvende partij de gelijkwaardig van het certificaat aan te tonen).
Deskundigheid
Bij de inschrijving aantoonbaar maken dat de inschrijver de beschikking heeft over eigen deskundigen die aantoonbare kennis en ervaring hebben over materie die de Omgevingswet aangaat. U dient dit aan te tonen bij de inschrijving.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
ISO 9001 certificering (of vergelijkbaart)
Tarievenblad (zoals gespecificeerd in de Leidraad)
Plan van Aanpak (níet herleidbaar naar de inschrijvende partij)
Voorbeeldplan creativiteit (niet ouder dan 3 jaar)
Voorbeelden Innovatieve ruimtelijke plannen
aanleveren na gunning
Gedragsverklaring Aanbesteden (GVA), na definitieve gunning binnen 8 weken aan te leveren. Indien u geen GVA kan overhandigen, wordt de overeenkomst ontbonden.
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht wordt om een Plan van Aanpak (PvA) gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Wij verzoeken u in het PvA aan te geven hoe u de opdracht gaat uitvoeren, wat u daarbij belangrijk vindt, etc. zodat wij een compleet beeld krijgen van de wijze waarop u invulling geeft aan deze opdracht. Minimaal een ½ A4, max 2,5 A4. Lettertype Arial 9 pnt. De minimale aandachtspunten die in PvA dienen te worden toegelicht 1. Voor het realiseren van de Omgevingswet kan het voorkomen dat eenzelfde type plan, activiteit of advies tegelijkertijd voor beide gemeenten moet plaatsvinden. Indien dit van toepassing is zijn er volgens de Aanbestedende Dienst efficiëntie en financiële voordelen te realiseren i.v.m. gelijktijdige uitvoering opdrachten beide gemeenten. 2. Alle deelprojecten zoals genoemd in de invoeringsprogramma’s. 3. Planning/tijdspad. 4. Definieer de eindproducten van de deelprojecten. U hoeft géén motivatiebrief te maken.
Weging: 25 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal inschrijvende partijen gesprekken gevoerd. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Gedurende het gesprek wordt de Inschrijver getoetst of hij kan voldoen aan de gestelde criteria zoals beschreven in paragraaf 3 tot en met 6 van deze Leidraad. Vanuit de bestuurdienst zijn 3 beoordelaars aanwezig en een Inkoopadviseur. De inschrijver geeft vooraf aan wie er namens zijn organisatie deel zal nemen aan het gesprek, de inschrijver mag maximaal 2 personen mee nemen.
Weging: 25 %
Voorbeeldplan
Stuur één voorbeeldplan (dit mag elk plan zijn) waaruit duidelijk blijkt dat de inschrijver een creatieve sparringpartner is. Het voorbeeldplan mag niet ouder zijn dan drie jaar. De aanbestedende dienst bepaalt of het voorbeeldplan voldoet. Dit voorbeeldplan moet toegevoegd worden bij de gevraagde documenten.
Weging: 10 %
Innovatieve Ruimtelijke Plannen
Aantoonbare voorbeelden van ruimtelijke plannen die als innovatief kunnen worden beschouwd, (het gaat hierbij om een specifiek plan anticiperend op de Omgevingswet) doordat ze bijvoorbeeld al anticiperen op de Omgevingswet. Voor elk ingediend voorbeeld van innovatief ruimtelijk plan krijgt de inschrijver 5% van de maximaal te behalen 20%. De aanbestedende dienst bepaalt of het ingediende plan innovatief is. Deze bijlage (1 document) moet toegevoegd worden bij de gevraagde documenten.
Weging: 20 %
|