Beschrijving
Aanvang opdracht: 1-3-2017
Voltooiing opdracht: 1-3-2018
Optie verlenging: 3 x 2 maanden
Prijsstelling: €0 - €65 per uur
Vakgebied: Sociale zaken & Werkgelegenheid
Uren: 36 per week
Opdrachtomschrijving
Wij hebben een vacature voor een ervaren Klantmanager Inkomen voor een periode van één jaar. Als Klantmanager inkomen zorg je ervoor dat de rechtmatigheid van uitkeringen is geborgd. Dat doe je door het geven van voorlichting en door controle en handhaving. Daarbij ben je verantwoordelijk van aanvraag tot en met beëindiging van de uitkering. Bij de intakefase toets je de aanvraag op basis van de beschikbare voorzieningen en het recht op een uitkering. Hierbij ben je onder andere alert op fraude. Ook handel je aanvragen rond levensonderhoud, bijzondere bijstand en minimaregelingen af.
Als Klantmanager Inkomen:
-geef je zowel mondeling als schriftelijk voorlichting aan inwoners met vragen over uitkeringen, minimabeleid en de rechten en plichten;
-geef je inwoners informatie over voorzieningen binnen het Sociaal Domein;
-maak je onderdeel uit van het Sociaal Team;
-heb je een gedegen kennis van voorliggende voorzieningen;
-ben je fraude-alert;
-ben je verantwoordelijk voor uitkeringen van inwoners vanaf de aanvraag tot beëindiging;
-handel je alle aanvragen af in het kader van bijzondere bijstand en minimaregelingen
Kandidaatomschrijving
Functie-eisen
-minimaal afgeronde HBO-sociaal juridische dienstverlening of een vergelijkbare of verwante opleiding;
-minimaal twee jaar werkervaring als Klantmanager inkomen opgedaan in de afgelopen 5 jaar;
-kennis van de Participatiewet en de Algemene wet bestuursrecht;
-kennis van en ervaring met Civision Samenlevingszaken is een pré.
Daarnaast beschik je over goede communicatieve vaardigheden zowel mondeling als schriftelijk, ben je nauwkeurig, stressbestendig en dienstverlenend en kun je goed zelfstandig en in teamverband werken.
De competenties zoals verwoord in de opdracht- en kandidaatomschrijving worden tijdens het gesprek en/of in de motivatiebrief getoetst door de gemeente.
Eisen
Opleiding
Op CV aantoonbaar minimaal een afgeronde HBO-opleiding.
Werkervaring
Op CV aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring in de rol van Klantmanager/Consulent Inkomen bij of voor een gemeente in de afgelopen 5 jaar.
Referentie vereist
Werkervaring Wetgeving
Op CV aantoonbaar minimaal een half jaar werkervaring met de uitvoering van Algemene wet bestuursrecht én Participatiewet 2015.
Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte
Motivatiebrief (maximaal 1 A-4)
aanleveren na gunning
VOG
Gunningscriteria
Weging prijsdeel: 20 %
Motivatiebrief
Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht. De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties in de opdracht- en kandidaatomschrijving.
Weging: 25 %
Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de opdracht- en kandidaatomschrijving. Tevens wordt er gekeken of er een klik met de kandidaat is.
Weging: 25 %
Vakgerichte opleiding
Op CV aantoonbaar een afgeronde HBO opleiding SJD en/of vakgerichte opleiding Klantmanager en/of vakgerichte opleiding JK-GSD
Weging: 15 %
Werkervaring
Op CV aantoonbaar een afgeronde opleiding Participatiewet en/of Algemene wet bestuursrecht.
Eén van de twee opties (7 %)
Beide opties (15 %)
Weging: 15 %
|