Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000934
 
Opdracht
Projectondersteuner Landelijke Meldkamer Organisatie (LMO), 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-03-01 10:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
01-05-2017
30-04-2018
ja, max 3 x 1 jaar
36


Opdracht omschrijving
Binnen het programma Landelijke Meldkamerorganisatie (LMO) wordt de landelijke Informatie Voorziening (IV) en ICT voor de meldkamers gerealiseerd.  De LMO werkt daarin nauw samen met Meldkamer Dienstencentrum (MDC) en Dienst ICT.

Momenteel bereidt de Landelijke Meldkamerorganisatie LMO deze verandering voor. Zij draagt ook zorg voor het beheer van de huidige 22 meldkamers. De opdrachtgever voor deze transitie is de minister van Veiligheid en Justitie; de Nationale Politie is de beheerorganisatie van de LMO. 

Er komt één Landelijke Meldkamerorganisatie (LMO) met maximaal 10 meldkamers die werken volgens een gestandaardiseerde werkwijze; zoveel mogelijk geprotocolleerd en multidisciplinair. Belangrijkste doel van dit programma: burgers in nood helpen door snelle en deskundige aanname van meldingen en de ambulancezorg, brandweer, marechaussee en politie faciliteren bij de hulpverlening en de bestrijding van crisis en rampen. 

In het kader van toename van activiteiten in de regionale samenvoegingsprojecten én de activiteiten op het gebied van applicatieportfolio en Informatie Management (IM) is het de wens om het team uit te breiden met een project management ondersteuner met ervaring in complexe ICT projecten en changeprocessen waarbij de ondersteuner ervaring heeft met het doorvoeren en bewaken van wijzigingsvoorstellen op het projectplan. Dit betreft zowel inhoudelijke changes binnen individuele projecten als proces- en plannings issues over alle projecten heen. 

 


Ondersteuning bieden aan de medewerkers binnen het Domein Informatiemanagement (IM) & ICT.



Project Management Ondersteuning binnen Informatievoorziening (IV) en ICT domein

 

-Beheren van de werkplan administratie, en -financiën;

-Beheren van het werkplan archief;

-Opstellen van periodieke rapportages;

-Bewaken van rapportagetermijnen;

-Voorbereiden van vergaderingen en het maken van verslagen en besluitenlijsten;

-Ondersteunen van de manager iV en ICT in de programma verslaglegging en verantwoording van het werkplan Landelijke IV en ICT;

-Fungeren als change coordinator met betrekking tot wijzigingsverzoeken vanuit alle betrokken partijen bij het werkplan IV en ICT.

-Fungeren als projectsecretaris voor het Werkprogramma IV en ICT;

-het (mede)beoordelen (niet zozeer op inhoud) van projectvoorstellen/PID's en realisatieplannen.  

 


geen leidinggevende taken.


Contacten
Contacten worden onderhouden met:
-Regionale samenvoegingsprojecten;

-Projectleiders en medewerkers bij MDC ( Meldkamer Diensten Centrum);

-Andere betrokken partijen zijn de samenwerkende disciplines in het LMO: Ambulancezorg, Brandweer, Defensie, Politie en Veiligheidsregio's.



Inzet in de lijn of project
Inzet in het programma LMO


Opleiding

-HBO werk- en denk niveau;

-PRINCE 2 Foundation gecertificeerd.


Werkervaring

-In de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectondersteuner binnen een ICT gestuurde omgeving is een eis;

-Ervaring met coördineren van wijzigingsvoorstellen (change coördinatie) in complexe ICT projecten is een eis;

-Ervaring met projectondersteuning binnen complexe en politieke ICT-programma's en projecten waar veel stake-holders bij betrokken zijn is een eis;

-Ervaring met het opzetten en bijhouden van programma/project-planningen en -financiën is een eis;

-Ervaring met QA processen (ITIL & BISL) in ICT omgevingen is een wens;

-Ervaring met systemen en processen in een mission critical omgeving waarbij systemen 24/7 beschikbaar zijn is een wens;

-Kennis van en ervaring met processen binnen de overheid, bij voorkeur binnen één of meerdere organisaties die  zijn betrokken bij de LMO  (Ambulance, Brandweer, Politie, VR, KMAR) is een wens. 




De volgende competenties zijn voor het vervullen van de functie van belang:
-Schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden;

-Organisatie sensitiviteit;

-Overtuigingskracht;

-Pragmatisch;

-Samenwerken.


Prijs (eisen)
-Geen limieten
-Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
 
In de afgelopen 8 jaar 5 jaar relevante ervaring als projectondersteuner binnen een ICT gestuurde omgeving is een eis en moet duidelijk zijn aangetoond in het CV van de kandidaat. Geef in het CV duidelijk aan of de werkervaring is opgedaan binnen een ICT gestuurde omgeving. Wanneer deze ervaring ontbreekt, zal de bieding terzijde worden gelegd.
 
In de afgelopen 5 jaar minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan met:
- het beheren en coördineren van wijzigingsvoorstellen op een projectplan (change coördinatie). Dit betreft zowel inhoudelijke changes binnen individuele projecten als proces- en planningsissues over alle projecten heen; - Het opzetten en bijhouden van programma/project-planningen en -financiën;
- Projectondersteuning binnen complexe en politieke ICT-programma's en projecten waar veel stakeholders bij betrokken zijn. Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
Het ontbreken van deze informatie zal leiden tot uitsluiting.
Vul het Template Referentie in voor het aanleveren van minimaal één referentie (niet ouder dan 5 jaar) waaruit blijkt dat de kandidaat over werkervaring beschikt zoals boven geformuleerd. Verwijzing naar referenties die staan vermeld in het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
 
Gunningscriteria (wensen)
40 % Minimaal 3 jaar ervaring met QA processen (ITIL / BISL) in ICT omgevingen. Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit de werkervaring met QA processen zoals bovenstaand benoemd blijkt. Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (4 = matig, 7 = voldoende en 10 = uitstekend). Scoreverdeling: Rapportcijfer 4: 1/5 Rapportcijfer 7: 3/5 Rapportcijfer 10: 5/5 Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
40 % Ervaring met systemen en processen in een mission critical omgeving, waarbij systemen 24/7 beschikbaar zijn. (Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit de werkervaring met complexe ICT programma's en projecten blijkt en waar veel betrokkenheid van stakeholders bij gepaard ging. Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). ) De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer: 0 = slecht; 2= matig; 2 tot 4 = matig/voldoende; 6 = voldoende; 8 = goed; 10 = uitstekend. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0 = 0/5 2 = 1/5 4 = 2/5 6 = 3/5 8 = 4/5 10 = 5/5
20 % Kennis van en ervaring met processen binnen de overheid, bij voorkeur binnen een of meerdere organisaties die zijn betrokken bij de LMO (Ambulance, Brandweer, Politie, KMAR, VR). Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Scoreverdeling: Geen kennis van en ervaring met processen binnen de overheid: 1/5 Wel kennis van en ervaring met processen binnen de overheid: 3/5 Wel kennis van en ervaring met processen binnen de overheid en binnen een of meerdere organisaties die zijn betrokken bij de LMO: 5/5
 
 
Planning
20-02-2017 00:00
22-02-2017 12:00
23-02-2017 23:59
01-03-2017 10:00
01-03-2017 00:00
24-04-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht