Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000946
 
Opdracht
Junior Adviseur/Secretaris Transitie team, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-03-02 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
15-05-2017
15-05-2018
Ja - 6 maanden
36



Opdracht omschrijving
Binnen de Nationale Politie vinden grote veranderingen plaats. Naast de vorming van de Nationale Politie en de personele veranderingen die dit met zich meebrengt, wordt ook de ondersteunende ICT vernieuwd via het Aanvals Programma Informatievoorziening Nationale Politie (AVP). Het Politie Diensten Centrum (PDC), waar de ondersteunende ICT deel van uitmaakt,  is nauw betrokken bij deze veranderingen. De uitdaging voor het PDC is onder meer het realiseren van een meer ketengerichte werkwijze ten behoeve van beheer en doorontwikkeling van ICT.

Ter versterking van het realisatieteam van de Dienst ICT zoekt de Nationale Politie een junior adviseur die meehelpt aan de voortgangsbewaking & monitoring van de lopende projecten en programma’s, en die ondersteuning biedt aan de bewaking van de samenhang tussen de veranderingen en de afhankelijkheden daarin. Een actieve bijdrage wordt verwacht in de organisatie en uitvoering van activiteiten die bijdragen aan de realisatie van de nieuwe organisatievorm.

Van de nieuwe collega wordt verwacht dat het een teamspeler is die ook goed zelfstandig en waar mogelijk proactief kan werken. Affiniteit met IV vraagstukken en de veranderopgaven die zich binnen dat domein voordoen bij een grootschalige transitie, zoals die betreffende de vorming van de Nationale Politie, is uitgangspunt.



Wat is de uiteindelijke doelstelling van het transitie team?

Wij begeleiden de Dienst ICT (DICT) bij een succesvolle transitie op de focusgebieden Medewerkers, Organisatie en Proces door het leveren van advies en het ondersteunen bij verbeteractiviteiten. Onze kaders zijn gezet door het Inrichtingsplan Informatievoorziening (IV) en de daarvan afgeleide Marsroute van DICT.

Onze missie is voltooid als de veranderingen zijn geborgd in de lijnorganisatie.

Dienstleiding, management en medewerkers zitten zelf aan het stuur van een succesvolle transitie. Het transitieteam zorgt ervoor dat ze het stuur stevig in handen kunnen nemen. Daartoe zijn we zichtbaar en vindbaar en staat samenwerking  centraal.


-Ondersteunt het realisatieteam, adviseert aan teamleden, stakeholders en andere betrokkenen;

-Levert een actieve bijdrage aan de activiteiten en communicatie die in het kader van de realisatie van de gewenste verandering nodig zijn;

-Waarborgt daarbij de topkwaliteit en goede toon (binnen politiek gevoelige context) van de te schrijven rapporten, notities, nota’s, overige stukken en mondelinge communicatie.

 

-Zelfstandig uitvoeren van deelopdrachten en deelonderzoeken als onderdeel van het geheel;

-Begeleiding zoeken en organiseren om tot goede aanpak en goede kwaliteit van stukken te komen;

-Duidelijke en secure verslaglegging en opvolging van alle afspraken met betrokkenen; Organisatie van activiteiten, bijeenkomsten en communicatie, die het realisatietraject ondersteunen;

-Monitoren van de voortgang met betrekking tot de aanpak van de uitvoering;

-Inplannen van afspraken, het opstellen van agenda’s, het opstellen van discussiestukken voor de afspraak, het organiseren van workshops en alles wat daar bij komt kijken;

-Opvolgen en bewaken van gemaakte afspraken.

 


nvt

 

-Transitieteamleden;

-Teamleden in de sectoren;

-MT.



Inzet in een project.

 



Minimaal afgeronde geaccreditteerde HBO of WO-opleiding



-Aantoonbare werkervaring als (junior) organisatieadviseur in de afgelopen 2 jaar waarbij kennis en ervaring is opgedaan met organisatie-inrichting en -ontwikkeling;

-Aantoonbare werkervaring in een rol als projectondersteuner/secretaris (of vergelijkbaar) in de afgelopen 3 jaar waarbij de kandidaat ervaring heeft opgedaan met grootschalige veranderprocessen;

-Aantoonbare ervaring met projectmatig doorvoeren van blijvende veranderingen in een politiek gevoelige omgeving waarbij cultuur onderdeel van de verandering was;

-De kandidaat heeft gevraagde ervaring opgedaan in vergelijkbaar complexe en veelomvattende herstructurering met een ICT-component;

-Ervaring met PRINCE 2 en Agile methodieken is een wens.

 

Competenties

-Samenwerken

-Initiatief

-Organisatiesensitiviteit

-Kwaliteitsgerichtheid

-Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid



Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 mei 2017 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 15 mei 2018 voor 36 uur per week. Het contract kan door de opdrachtgever optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.



Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.

In de afgelopen 2 jaar minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als junior organisatieadviseur binnen een overheidsorganisatie (stages worden niet beoordeeld als werkervaring). Dit is een eis en dient duidelijk te zijn benoemd op het CV van de kandidaat. Benoem waar deze ervaring is opgedaan (naam opdrachtgever), wanneer (dd-mm-jj) en geef een beknopte omschrijving van de werkzaamheden.
 
Minimaal een afgeronde geaccrediteerde HBO of WO-opleiding. Dit is een eis en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem waar de opleiding is afgerond (naam Hogeschool/Universiteit) en wanneer (dd-mm-jj). De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen alle bewijsmiddelen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.


Gunningscriteria (wensen)

30 % Minimaal 2 jaar ervaring met projectmatig doorvoeren van organisatie inrichting en team ontwikkeling, waarbij cultuur een onderdeel is van de verandering, in een politiek gevoelige omgeving (stages worden niet beoordeeld als werkervaring). Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt. Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht 2 matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0 = 0/5 2 = 1/5 4 = 2/5 6 = 3/5 8 = 4/5 10 = 5/5

25 % Aantoonbare werkervaring in een rol als projectondersteuner/secretaris (of vergelijkbaar) in de afgelopen 3 jaar waarbij de kandidaat ervaring heeft opgedaan met strategische veranderprocessen (stages worden niet beoordeeld als werkervaring). De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer 0 = slecht; 2= matig; 2 tot 4 = matig/voldoende; 6 = voldoende; 8 = goed; 10 = uitstekend. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0 = 0/5 2 = 1/5 4 = 2/5 6 = 3/5 8 = 4/5 10 = 5/5

20 % Ervaring met PRINCE 2 en Agile methodieken. Deze ervaring is een wens en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem waar deze ervaring is opgedaan (naam opdrachtgever), wanneer (dd-mm-jj) en geef een in het CV een omschrijving van de werkzaamheden. Scoreverdeling: Geen ervaring met een van de benoemde methodieken; PRINCE 2 en Agile - 0 punten Ervaring met 1 van de 2 methodieken - 3/5 punten Ervaring met beide methodieken - 5/5 punten

25 % In de afgelopen 5 jaar minimaal 1 jaar ervaring met projectadministratie, project financiën en rapportages is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Benoem in het CV duidelijk bij welke organisatie en van wanneer tot wanneer (dd-mm-jj / dd-mm-jj) deze ervaring is opgedaan. Score verdeling: Bij niet aangetoond of minder dan 1 jaar - 0/5 punten Bij 1 tot 2 jaar: 1/5 punten Bij 2 jaar tot 3 jaar: 2/5 punten Bij 3 jaar tot 4 jaar: 3/5 punten Bij 4 jaar tot 5 jaar: 4/5 punten Bij 5 jaar of meer: 5/5 punten



Planning
20-02-2017 00:00
22-02-2017 17:00
23-02-2017 23:59
02-03-2017 23:59
03-03-2017 00:00
08-05-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht