Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
REQ02710
 
Opdracht
Jurist grond- en vastgoedzaken 8 a 24 uur per week
 
Sluitingsdatum
2013-07-29 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Juridisch
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

 

Opdracht informatie

Startdatum

1-8-2013

Einddatum

31-12-2013

Optie tot verlenging

Ja

Aantal posities

1

 

 

Functie beschrijving

De afdeling Ruimte richt zich op ruimtelijk georiënteerde vraagstukken waaronder het voorbereiden en realiseren van projecten en programma’s van de gemeente. Tevens is de afdeling verantwoordelijk voor de ontwikkeling en toepassing van het strategisch, tactisch en operationeel grondbeleid van de gemeente.
 
De afdeling Bedrijfsvoering levert ten behoeve van bovengenoemde vraagstukken juridische capaciteit aan de afdeling Ruimte. De behoefte aan juridische ondersteuning wisselt afhankelijk van het aantal ruimtelijke projecten en de fase waarin deze projecten zich bevinden. Om invulling te geven aan deze tijdelijke extra vraag is er behoefte aan extra capaciteit die het juridische team inhoudelijk (kennis en kunde) en qua capaciteit kan versterken.

De functie:

- Jurist grond- en vastgoedzaken.
- Je houdt je als jurist grond- en vastgoedzaken bezig met:
- Formuleren van juridische kaders en de toepassing van grondbeleidsinstrumenten binnen projecten (o.a. het kostenverhaal).
- Je informeert en adviseert management en collega’s op juridisch gebied over bouwrecht, vastgoedrecht en overeenkomstenrecht. Zoals welk juridisch product het meest toegesneden is op de geschetste situatie of problematiek.
- Daarnaast stel je op, beoordeel en redigeer je (concept)overeenkomsten over onder meer de verwerving, verhuur en vervreemding van gebouwen en/of terreinen, realisatie van nieuwbouw- en verbouwprojecten.
- Het zijn van vraagbaak voor de afdeling/organisatie.
- Bijdragen aan de juridische kennisontwikkeling op het vlak van grond en vastgoedzaken binnen de gemeente.

We zoeken een ervaren jurist die het in zich heeft om in een dynamische omgeving een bijdrage te leveren aan de advisering van de afdeling en contractering ten behoeve van de projecten, met name op het gebied van object, locatie- en gebiedsontwikkeling.

Wij vragen daarbij de navolgende ervaring en competenties:

Opleiding en ervaring: 
-   Afgeronde academische studie Nederlands recht, aangevuld met specialisatie vastgoed en grondzaken d.m.v. vervolgopleiding (bijvoorbeeld  Grotius Vastgoed).
-   ruime (minimaal tien jaar) ervaring met juridische vraagstukken, methoden en technieken op het gebied van vastgoedontwikkeling en – beheer,  de toepassing van de grondexploitatiewet en contractvorming, liefst bij een overheidsorganisatie.
-   Een pre is ervaring op het gebied van aanbestedingen, staatssteun, planschade, onteigening en Wet voorkeursrecht gemeenten.

Competenties: 
·         zelfstandig contracten kunnen opstellen en toetsen.
·         klantgerichtheid.
·         omgevingsbewustzijn.
·         oordeelsvorming.
·         plannen en organiseren.
·         probleemanalyse.
·         resultaatgerichtheid.
·         samenwerken.
 
Het aantal werkuren per week bedraagt van 8 tot 24 uur per week. 

 

 

Vereisten CV

CV zonder referenties

CV in Word of PDF-format, volledig in het Nederlands. 
CV (met motivatie) mag niet langer dan 7 pagina's zijn. 
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. 
Waar in de gunningcriteria kennis en/of ervaring wordt gevraagd, moet dit specifiek uit het CV naar voren komen, zodat beoordeeld kan worden of daadwerkelijk aan de criteria wordt voldaan. Alleen een opsomming in een lijst van bijvoorbeeld systeemkennis volstaat niet. De mate van ervaring moet duidelijk worden toegelicht. 

Bij de werkervaring in het CV dienen de periodes gespecificeerd te worden met maanden en jaartallen. Voorbeeld periode werkervaring augustus 2002 – december 2009. 

Ook genoten opleidingen en cursussen dienen gespecificeerd te worden in jaartallen met de vermelding of de diploma/certificaat wel/niet behaald is. 

Indien u niet voldoet aan bovenstaande CV eisen wordt uw aanbieding niet in behandeling genomen.

 

 

Aanvraag gunningscriteria

Omschrijving

Knock-out

Belang (1 = minst, 10 = meest)

Afgeronde academische studie Nederlands recht, aangevuld met specialisatie vastgoed en grondzaken d.m.v. vervolgopleiding (bijvoorbeeld Grotius Vastgoed).

Ingeschakeld

 

Minimaal 10 jaar ervaring met juridische vraagstukken, methoden en technieken op het gebied van vastgoedontwikkeling en - beheer, de toepassing van de grondexploitatiewet en contractvorming bij een overheidsorganisatie

Ingeschakeld

 

Ervaring op het gebied van aanbestedingen, staatssteun, planschade, onteigening en Wet voorkeursrecht gemeenten

Niet ingeschakeld

7

 

 

Procedure eisen

De deadline voor het stellen van vragen verloopt na 2 werkdagen om 18.00 uur 
Vragen met betrekking tot deze aanvraag kunt u alleen stellen via de button in deze aanvraag. 
U kunt geen vragen stellen aan de opdrachtgever, deze worden niet beantwoord. 

De antwoorden op deze vragen zullen op de 3e werkdag voor 18.00 uur worden gepubliceerd. 

De deadline voor het aanbieden van kandidaten verloopt na 5 werkdagen om 18.00 uur, na deze termijn is het niet meer mogelijk om een aanbieding op deze aanvraag te doen. 

De gunning: 
Op basis van de gunningcriteria worden de best passende kandidaten door de inhuurdesk door gezet naar de manager. Indien er meerdere aanbiedingen met gelijke score zijn, wordt het tarief meegenomen in de beoordeling. De beste aanbiedingen worden door de manager uitgenodigd voor een intake. De kandidaten ontvangen hier uiterlijk de dag voor de geplande intake een uitnodiging voor. Indien u nog geen terugkoppeling op uw aanbieding heeft ontvangen, is uw kandidaat niet uitgenodigd voor de eerste gespreksronde. Mogelijk wordt uw kandidaat in een tweede gespreksronde alsnog uitgenodigd. Op basis van de aanbieding en het intakegesprek selecteert de manager de voor hem/haar best passende kandidaat. 

Wij streven er naar u zo snel mogelijk terugkoppeling te geven over de status van uw aanbieding. 

De inhuurdesk fee bedraagt € 2,85 per gewerkt uur.

 

Gelegenheid tot het stellen van vragen kan tot 24 juli 18.00 uur. De aanvraag sluit op 29 juli 18.00 uur.

 

Selectiegesprekken vinden plaats op 1 augustus, gelieve de genoemde data beschikbaar te houden.

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht