Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000982
 
Opdracht
Proces medewerker / Functioneel beheerder Planon 2 fte
 
Sluitingsdatum
2017-03-30 18:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Personeel en organistatie, ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
Startdatum 05-06-2017
Einddatum 31-12-2017
Optie tot verlenging Ja
Uren per week 36



Opdracht omschrijving
Context
De dienst Facilitair Management (FM) van de Nationale Politie (NP) transformeert naar een dienstverlenende organisatie waarin zij door de nieuwe landelijke werkwijze de eindgebruiker zo optimaal mogelijk van zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. De dienst FM is onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC) die de bedrijfsvoering van de Politie centraal organiseert.
De dienst FM heeft recentelijk de transitie afgerond waar eenheid voor eenheid de Politie is over gegaan op een nieuwe landelijke werkwijze van de sector Facilitaire Services en de dienstverlening van de landelijke Servicedesk FM. Al onze eindgebruiker kunnen zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening halen uit het landelijk standaard assortiment. Zij kunnen dan 24/7 zelf hun facilitaire zaken regelen via het landelijk intranet. Dit wordt ondersteund door het systeem Planon NP die landelijk beschikbaar is.
De komende jaren staan in het teken van het verder in werking treden van het en het verder vormgeven van de Dienst FM op diverse gebieden zoals Facilitaire Services, Huisvesting, Inkoop Contractmanagement en Vaar & Voertuigen. Dit betekent onder andere het implementeren van het dienstverleningsmodel, het implementeren van basissystemen en inrichten van basisadministraties.

 
Context project
Het projectteam Planon beheer Nationale Politie, als onderdeel van de Dienst IAR Facility Management(FM), is belast met de inrichting van de beheerkant van het Facilitair Management Informatie Systeem Planon, alsook het actueel houden van alle datagegevens en begeleiden van verbeterverzoeken.


Doelstelling
Borgen van de continuïteit en doorontwikkeling van de bedrijfsprocessen die door Planon worden ondersteund. 


Verantwoordelijkheden
Medeverantwoordelijk voor de verdere professionalisering van het beheerproces.
Medeverantwoordelijk voor het in kaart brengen van behoeften en wensen en zorgtdragen voor impact analyses met heldere requirements/specificaties. Zorgdragen voor de realisatie en is mede verantwoordelijk voor het maken van een goede vertaling van business vraagstukken (mogelijk naar IV/ICT-oplossingen).


Vakmatige taken
Identificeren, analyseren en beschrijven van de informatiebehoeften en deze vertalen naar benodigde processen dan wel functionaliteiten;
Opstellen van requirements/specificaties Operationvoor wijzigingen in de applicatie of processen en zorgdragen voor de releasematige uitvoering hiervan samen met applicatie- en technisch beheer;
Betrokken bij het ontwerpen, bouwen en testen van verbeteringen aan het werkproces;
Meedenken over beheersvraagstukken en de verbetering van de aansluiting tussen systeem en bedrijfsprocessen;


Opstellen procesbeschrijvingen;
Het analyseren en valideren van contracten en komen tot standaardisatie van de producten en diensten;
Opstellen implementatieplan voor het invoeren van gewijzigde (onderdelen van) informatievoorzieningen;
Bewaken van de kwaliteit en integriteit van de data en controle op rapportages;
Leveren van specifieke en generieke rapportages aan het MT;
Project ondersteunende taken.


Leidinggevende taken
Operationele aansturing en coordinatie mbt het doorvoeren van wijzigingen.


Contacten
Rapporteert  aan de projectmanager van het project en nauw contact met project managers, business consultants en de staande organisatie. Daarnaast wordt indien van toepassing een nauwe samenwerking verwacht met de Dienst IV (projectmanager IV, ontwikkelaars en functioneel beheerders).
Verder heeft de medewerker intensief contact met diverse stakeholders vanuit de PDC organisatie.



Inzet in de lijn of project
Project
Opleiding
Minimaal erkende HBO opleiding bij voorkeur richting Bedrijfsinformatica, Bedrijfskunde, Procesmanagement, Informatiemanagement.
Aanvullende opleidingen BiSL, ASL, ITIL, Greenbelt gecertificeerd is een pré. 


Werkervaring
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij voorkeur in politiek bestuurlijke en complexe organisatie waarbij kennis en ervaring is opgedaan met procesmanagement en project werkzaamheden.
Aantoonbare kennis en ervaring met het analyseren, ontwerpen/modelleren van (business) processen, voorbereiden van veranderingen.
Aantoonbare kennis en ervaring met het inventariseren en vastleggen van business requirements, het opsporen van knelpunten en het daaraan koppelen van verbeteradviezen.
Ruime kennis en ervaring is opgedaan met FMIS. Kennis van Planon is een pré.


Competenties
Goede sociale vaardigheden, krijgt dingen gedaan o.b.v. persoonlijke kracht.
Uitstekende analytische vaardigheden,
Helicopterview, kan goed dwarsverbanden benoemen, maar ook oog voor detail
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
Goede adviesvaardigheden (waaronder klantgerichtheid, rapportage en presentatie).
Hands on instelling, pragmatisch en resultaatgericht.
Planmatig kunnen werken, team-, deelprojectplanningen kunnen opstellen en uitvoeren, eigen werk kunnen plannen.
Flexibel kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en situaties.
Snel doordringen tot de kern, snel kunnen inwerken in nieuwe materie.
Kennis van / ervaring met projectmatig werken.
Een proactieve, positief kritische en resultaatgerichte werkhouding.
Zelfstandig kunnen functioneren


 
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 5-6-2017 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31-12-2017 voor 36 uur per week.
 
Het contract kan door de opdrachtgever optioneel worden verlengd.
 
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Fase 1: Schriftelijke beoordeling



Prijs (eisen)
Maximaal: € 75,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Sjabloon : CV template Algemeen 1.2.doc
 
In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar aantoonbare relevante werkervaring als Procesmedewerker / Functioneel beheerder of een gelijkwaardige rol zoals business analist, jr procesmanager.
 
Dit is een eis en moet duidelijk benoemd zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende
duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj t/m dd-mm-jj). Het ontbreken van deze informatie zal leiden tot uitsluiting. 
 
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij voorkeur in politiek bestuurlijke en complexe organisatie
 
Minimaal erkende en afgeronde HBO opleiding Bedrijfsinformatica, Bedrijfskunde, Procesmanagement, Informatiemanagement of gelijkwaardig.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van de informatie leidt tot uitsluiting.
 
De geselecteerde kandidaat dient binnen 7 kalenderdagen alle bewijsmiddelen moeten overleggen zoals gevraagd in het verzoek daartoe. Als de bewijsmiddelen niet voldoen of niet binnen de gestelde termijn zijn opgeleverd dan is uitsluiting van de procedure het gevolg.
 
Aangeven welke lokatie(s) de kandidaat ingezet kan worden: Utrecht of Zwolle.



Gunningscriteria (wensen)
40 % Aantoonbare kennis en ervaring met het analyseren, ontwerpen/modelleren van (business)
processen. Geef in de motivatie ook eventuele ervaring met wijzigingsbeheer aan. D.w.z. voorbereiden en doorvoeren van wijzigingen.
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
10 % De kandidaat is BiSL en/of ASL en/of ITIL en/of Greenbelt gecertificeerd.
Geef duidelijk in het CV aan of en welk certificaat is behaald. Bij het ontbreken van deze informatie zullen punten niet worden toegekend.
De geselecteerde kandidaat dient binnen 7 kalenderdagen alle bewijsmiddelen moeten overleggen zoals gevraagd in het verzoek daartoe. Als de bewijsmiddelen niet voldoen of niet binnen de gestelde termijn zijn opgeleverd dan is uitsluiting van de procedure het gevolg.
15 % Aantoonbare kennis van en ervaring met Planon of gelijkwaardig FMIS.
Benoem duidelijk bij welke organisatie (incl aantal werknemers) de gevraagde werkervaring is
opgedaan en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj). Het ontbreken van deze informatie leidt tot
puntenaftrek.
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
10 % Aantoonbaar gevolgde opleiding en/of werkervaring op gebied van het facilitaire domein
 
 

Planning
Start publicatie 21-03-2017 00:00 
Einddatum vragen 23-03-2017 17:00 
Beantwoording vragen 24-03-2017 23:59 
Sluiting publicatie 30-03-2017 18:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 31-03-2017 00:00 
Verwachte terugkoppeling 31-05-2017 23:59 
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht