Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
000993
 
Opdracht
Programma Manager, 32 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-03-31 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
29-05-2017
31-12-2017
Ja
32



Context

De dienst Facilitair Management (FM) van de Nationale Politie (NP) transformeert naar een dienstverlenende organisatie waarin zij door de nieuwe landelijke werkwijze de eindgebruiker zo optimaal mogelijk van zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. De dienst FM is onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC) die de bedrijfsvoering van de Politie centraal organiseert.

De dienst FM heeft recentelijk de transitie afgerond waar eenheid voor eenheid de Politie is over gegaan op een nieuwe landelijke werkwijze van de sector Facilitaire Services en de dienstverlening van de landelijke Servicedesk FM. Al onze eindgebruiker kunnen zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening halen uit het landelijk standaard assortiment. Zij kunnen dan 24/7 zelf hun facilitaire zaken regelen via het landelijk intranet. Dit wordt ondersteund door het systeem Planon NP die landelijk beschikbaar is.

De komende jaren staan in het teken van het verder in werking treden van het en het verder vormgeven van de Dienst FM op diverse gebieden zoals Facilitaire Services, Huisvesting, Inkoop Contractmanagement en Vaar & Voertuigen. Dit betekent onder andere het implementeren van het dienstverleningsmodel, processen, het implementeren van basissystemen en inrichten van basisadministraties.

 

Context project

Om de veranderdoelstellingen van de dienst FM te realiseren bestaat er een realisatie organisatie die verantwoordelijk is voor de aansturing en realisatie van de diverse projecten in het veranderportfolio voor 2017 van de dienst FM. Het Planon domein zorgt voor een integrale besturing van de diverse onderliggende projecten en is verantwoordelijk om zorg te dragen dat alle Planon gerelateerde projecten succesvol worden gerealiseerd om daarmee het ABC proces en de basis administraties van FM te ondersteunen. Een specifiek onderdeel is de koppeling met de financiële systemen. Planon en diverse andere applicaties koppelen met financiële systemen om zorg te dragen voor een integraal proces voor het aanvragen/bestellen van producten en de afhandeling van de levering en de factuur.




Als programma manager levert de kandidaat toegevoegde waarde in de verdere doorontwikkeling van de Dienst FM binnen het facilitaire in combinatie met het financiële domein.




De programma manager Planon is verantwoordelijk voor de efficiënte en effectieve realisatie van de diverse Planon gerelateerde projecten en stuurt diverse projectteam aan.

Tevens is de programma manager verantwoordelijk voor de goede vertaling van business vraagstukken naar IV/ICT-oplossingen op gebied van Planon.



-Opstellen van een heldere visie op de project-/ programmaresultaten en de te volgen aanpak in afstemming met de totale strategie van de portfolio, het departement(en) en/of relevante externe partijen;

-Governance en organisatie inrichten over de projecten heen (en hiermee zorg dragen voor een adequate overlegstructuur en inzichtelijke taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden;

-Leiding geven aan de projecten;

-Acteren als opdrachtgever richting de ICT organisatie;

-Zorg dragen voor een programmaplan en de executie van het plan;

-Aansturen van projectmanagers en PMO;

-Bijsturen van de projecten binnen het programma, oplossen van knelpunten en correctieve acties initiëren;

-Meenemen en betrekken van de gebruikersorganisatie;

-Zorg dragen voor communicatie naar alle betrokkenen;

-Draagvlak creëren bij andere partijen;

-Prioriteiten bepalen binnen het programma;

-Resources alloceren op de diverse projecten en medewerkers en bedrijfsmiddelen binnen kwaliteitsnormen doelmatig en doeltreffend inzetten;

-Houdt de samenhang, onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen verschillende projecten in de gaten;

-Risico’s management en mitigerende maatregelen initiëren en opvolgen;

-Zorg dragen voor rapportage naar de stuurgroep en informeren van lijnmanagement;

-Samenwerken en aansturen van de IV/ICT organisatie om functionaliteiten te realiseren;

-Zorg dragen voor een stimulerend en goed werkklimaat in het project/programma;

-Motiveren van medewerkers en teams om beoogde uitkomsten te realiseren;

-Kijkt over de grenzen van de eigen afdeling en stemt af met afdelingen, gebieden en projecten.

 



Ja, leiding geven aan de diverse onderliggende projecten/teams

 



Vanuit deze rol rapporteert de kandidaat aan de realisatie manager en de dienstleiding van de dienst FM. De programmamanager heeft nauw contact met de diverse programma en project managers van de overige projecten binnen de dienst FM, maar ook met de overige diensten en stakeholders in het PDC. Daarnaast is er een intensieve samenwerking van toepassing met de Dienst IV (IM en ICT organisatie).

 


Project

 


Afgeronde erkende WO opleiding bij voorkeur op gebied van Bedrijfskunde, Facilitair Management of vergelijkbaar.

 


Meer dan 10 jaar aantoonbare werkervaring. Bij voorkeur in politiek bestuurlijke en complexe organisatie als business consultant, project manager of programma manager. Heeft ruime ervaring met applicatie portfoliomanagement. De kandidaat heeft ervaring in het facilitaire domein en financiële domein. Kennis van Planon (FMIS) is noodzakelijk, alsmede van financiële systemen en processen.

 

-Kan een team/organisatie aansturen

-Heeft bestuurlijke sensitiviteit

-Is creatief en denk in oplossing

-Weet relaties te bouwen en te behouden (netwerken)

-Is sterk in het managen van externe relaties;

-Heeft een sterk ontwikkeld omgevingsbewustzijn

-Goede sociale vaardigheden, krijgt dingen gedaan o.b.v. persoonlijke kracht;

-Helicopterview, kan goed dwarsverbanden benoemen, maar ook oog voor detail;

-Is duidelijk en transparant;

-Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;

-Goede adviesvaardigheden (waaronder klantgerichtheid, rapportage en presentatie);

-Hands on instelling, pragmatisch en resultaatgericht;

-Kan medewerkers en teams motiveren;

-Kan goed verbinding legen tussen teams en afdelingen;

-Flexibel kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en situaties;

-Snel doordringen tot de kern, snel kunnen inwerken in nieuwe materie;

-Een proactieve, positief kritische en resultaatgerichte werkhouding.



Prijs (eisen)
Minimaal: € 120,00
Maximaal: € 160,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
 
Meer dan 10 jaar aantoonbare werkervaring in een politiek bestuurlijke en complexe organisatie als business consultant, project manager of programma manager
 
Afgeronde WO opleiding
 
De kandidaat heeft ervaring in het facilitaire domein en financiële domein
 
Kennis van Planon (FMIS) is noodzakelijk


Gunningscriteria (wensen)
10 % Kennis van de Politie organisatie
50 % Heeft ruime ervaring met applicatie portfoliomanagement
40 % Kennis van financiële systemen en processen


Planning
21-03-2017 00:00
23-03-2017 17:00
24-03-2017 23:59
31-03-2017 17:00
04-04-2017 00:00
29-05-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht