Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
1109
 
Opdracht
Projectleider Informatie & Automatisering, 32 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-03-29 08:05
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

1109

Aanvang

13 april 2017

Duur

tot 1 januari 2018

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

32 uur

Verloopt op

31-03-2017 13:00



De opdracht
Per 1 januari 2018 wordt het vernieuwde, gerenoveerde stadhuis van de gemeente opgeleverd. Dit gaat gepaard met de introductie van Het Nieuwe Werken. Het doel is om na de oplevering zoveel mogelijk papierloos, plaats- en tijdonafhankelijk te werken.


Voor I&A zijn hier een aantal projecten aan gekoppeld die ervoor moeten zorgen dat tijdens de verbouwing , maar juist ook daarna ervoor zorgen dat de ICT-voorzieningen goed in orde zijn.

Het gaat om bijvoorbeeld om veranderingen in het werkplekconcept waarbij Zoetermeer ook werkplekken beschikbaar wil kunnen stellen voor externe partijen en waarbij de beveiliging goed geregeld is.


Specifiek moeten de volgende projecten nog worden opgepakt of afgerond:
Implementatie Zero Trust
Aanbesteding storage
Vervanging Unix/Oracle
Migratie Oracle 12c
Uitrol Office 365
2FA
Uitwerken oplossing werkplek voor derden


Het team A&P is op zoek naar een positieve, sociale en daadkrachtige projectleider die zich houdt aan de afgesproken werkwijze, maar de vrijheid zoekt en neemt om op eigen initiatief aan de slag te gaan. Een pro-actieve, doelgerichte projectleider die mensen meekrijgt in plaats van halsstarrig de procedures te volgen.


Taken en verantwoordelijkheden projectleider
Zelfstandig leiden van projecten (methode Prince II);
Deelprojectleiders rol vervullen bij projecten, waar I&A niet de overall projectleiding heeft;
Voor alle projecten het programma van eisen en wensen opstellen en deze afstemmen met alle stakeholders.
Primair aanspreekpunt voor betrokken teams, afdelingen en leveranciers;
Inhoudelijk begeleiden van aanbestedingen, in samenwerking met afdeling Inkoop;
Pro-actief contact onderhouden met interne organisatie;
Sturen op resultaten binnen de gestelde kaders en binnen budget;
Als projectleider rapporteer je aan opdrachtgever, programmamanager en MT.
Als projectleider weet je optimaal gebruik te maken van de kennis en competenties die binnen de organisatie aanwezig zijn. Je weet teamleden op een positieve manier te prikkelen om meer uit zichzelf te halen. Je dringt snel tot de kern door, weet hoofd- en bijzaken te scheiden en de prioriteiten helder uit te leggen. Je hebt een gezonde dosis lef en overtuigingskracht om weerstand weg te nemen. Je bent realistisch en praktisch en weet haalbaarheid en acceptatie van acties en plannen goed in te schatten, en weet daar waar nodig alternatieven te bedenken.


Gunningscriteria (weging)
1. Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (20%)
2. Minimaal 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar als projectleider van ICT-projecten (30%);
3. Aantoonbare kennis van de informatiseringsuitdagingen binnen de overheid (20%);
4. Uurtarief gemaximeerd op € 85,00 inclusief reiskosten/exclusief BTW (10%)
5. Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (20%)
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht