Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
1124
 
Opdracht
Senior Inkoopadviseur, 16-24 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-04-13 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Inkoop
 
Provincie
Noord-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

1124

Aanvang

z.s.m.

Duur

6 maanden

Opleidingsniveau

HBO

Optie tot verlenging

2 maal 6 maand(en)

Regio

Noord-Holland

Uren per week

16 tot 24

Verloopt op

13-04-2017 09:00

 

 

Proces
De inkoopadviseur zal in nauwe samenwerking met de inhoudsdeskundigen de aanbestedingen uitvoeren. Daarnaast wordt ook enige marktkennis verwacht. Het proces zal er in grote lijnen als volgt uit zien:
Bespreken inkoopkalender en kennis en ervaring inkoopadviseur
Toewijzen inkooptrajecten
Uitvoeren aanbestedingen, waaronder: 
Kiezen van type contract: prestatiecontract, regiecontract, etc.
Keuze voor de aanbestedingsvorm
Voorbereiden aanbestedingsdocumenten
Begeleiden aanbestedingstrajecten tot en met gunning  (in TenderNed)
Zorgdragen voor ondertekening contract
Evaluatie van de aanbesteding
Continu – registratie in zaaksysteem
Per kwartaal evalueren en afronden


Organisatie
De uitvoering vindt plaats binnen team Inkoop. De opdrachtgever is de Afdelingsmanager. Frequente afstemming met de Senior Inkoopadviseur is noodzakelijk om de voortgang te bewaken. Tijdens een aanbesteding geeft de Senior Inkoopadviseur leiding aan een projectgroep met medewerkers uit verschillende afdelingen. Een aanjaagrol wordt verwacht van de externe. Kennisoverdracht is niet een doelstelling van de opdracht, maar wel de wens om dit waar mogelijk uit te voeren.


Gunningscriteria (weging)
Afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau (10 punten)
Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider met inkoopprojecten waar op EMVI gegund is en de PL tevens de rol had als aanjager(25 punten)
Minimaal 2 jaar ervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een overheidsorganisatie (10 punten)
Aantoonbare affiniteit met circulair inkopen / Maatschappelijk Verantwoord Inkopen van leveringen / diensten (10 punten)
Uurtarief gemaximeerd op € 100,00 inclusief reiskosten/exclusief BTW (10 punten)
Inschatting van het benodigde aantal uren (graag vermelden in het cv, wordt meegenomen in het beoordelingsgesprek) om te komen tot 
een Meervoudig onderhandse aanbesteding
een Europese aanbesteding (10 punten)
Selectiegesprek in de tweede beoordelingsfase (25 punten)


Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet en welke inkooptrajecten wanneer ondersteund zijn en welke rol u had (conform de tabel die onderaan de webpagina te zien is).


Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt.
De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.


In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:

Proactief: neemt initiatief om problemen te adresseren en op te lossen, zet  tijdig de juiste middelen in, beheerst de risico’s  en schaalt op tijd op indien het project niet meer conform de verwachtingen en planningen loopt.
Enthousiasmerend: weet de juiste mensen te motiveren om hun energie in te zetten en weet hun persoonlijke drives te verbinden met de projectdoelstellingen.
Kennis van de markt: Ervaring met een substantieel deel van de inkooptrajecten op de inkoopkalender wat blijkt uit de tabel bij de C.V.
Besluitvaardig: Neemt besluiten binnen het mandaat van de projectleider, communiceert daar helder over en vertaalt dit naar concrete acties en interventies
Zakelijk: stelt de juiste zaken aan de orde, maakt heldere afspraken en vergewist zich er van of deze uitvoerbaar zijn, bewaakt deze en spreekt medewerkers aan om die afspraken na te komen (bespreken, afspreken en aanspreken)


De gemeente GM is voornemens om twee Senior Inkoopadviseurs te contracteren.


Bij ziekte of uitdiensttreding heeft de gemeente GM de mogelijkheid om zonder een nieuwe uitvraag in Flextender gebruik te maken van de diensten van personen die niet geselecteerd zijn. Dit zal dan plaats vinden op mate van geschiktheid en beschikbaarheid.
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht