Beschrijving
Startdatum 01-07-2017
Einddatum 31-07-2018
Optie tot verlenging ja, 1 x 6 maanden
Uren per week36
Opdracht omschrijving
De Dienst Informatie Management (IM) is onderdeel van het PDC en is verantwoordelijk voor de kwaliteit van en dienstverlening voor de informatievoorziening (IV) van de organisatie en bereidt samen met de business de IV-portefeuille voor, onder meer door middel van de intake van nieuwe informatiebehoeften. Ook de vertaling van de informatiebehoefte naar requirements tot en met de regie op de implementatie van nieuwe of gewijzigde IV behoort tot het takenpakket van de dienst.
De sector Advies stemt de IV af op de strategische doelstellingen en de behoeften van de business. Zij adviseert bij vernieuwing van de IV over mogelijke technologie-, proces- en organisatieveranderingen, levert de benodigde input voor de P&C cyclus en draagt zorg voor het onderhoud van de informatiearchitectuur. De sector regisseert en bewaakt tevens de kwaliteit van de implementatie voor wat betreft de gekozen proces-, organisatie- en IV veranderingen. Advies bestaat uit de teams Business Experts, Informatievoorziening Experts en Operationele Informatievoorziening Experts. In het team Informatievoorziening Experts zijn de specialismen architectuur, informatiebeveiliging en requirement analyse ondergebracht.
Het Team Informatievoorzieningexperts (IVE) bestaat uit vier onderdelen, te weten Allround Informatievoorziening Expert, Informatiebeveiliging, Requirement Analyse en Architectuur. Het Team Informatievoorzieningexperts verricht binnen de kaders van de Nationale Politie IV-beleidsontwikkelings- en uitvoeringstaken op het gebied van informatiemanagement, informatiearchitectuur, informatiebeveiliging en requirement analyse. Het team houdt zich onder meer bezig met de advisering en uitvoering van vraagarticulatie op Informatievoorziening verbetering- en vernieuwingsvraagstukken; het begeleiden en ontwikkelen van Project Start Architecturen; het definiëren en uitwerken van (non)functionele gebruikersspecificaties en de uivoering van informatie beveiligingsbeleid en –maatregelen. Daarbij draagt het team zorg voor de borging van de inrichting van informatieprocessen, het analyseren van de organisatorische gevolgen en het inrichten van de niet geautomatiseerde informatievoorziening.
De Senior IV-Expert - Architectuur - Coordinator levert een bijdragen in de opzet van architectuur vraagstukken en een bijdragen in coaching, kwaliteits kennis overdacht van architectuur en coordinatie van werkzaamheden (nationaal).
Doelstelling
Opzetten en verwerken van architectuurvraagstukken. Coaching van collega's architecten en zorgdragen voor kennis overdracht. Primair zorgdragen dat het duidelijk wordt wie aan welke kwaliteitseisen extra ondersteuning nodig heeft en ervoor zorgen dat dit dmv coaching en aangeboden opleiding het gewenste niveau wordt behaald. Het voeren en opstellen van jaargesprekken is mede een onderdeel hiervan.
Verantwoordelijkheden
Je werkt zoals in de doelstelling beschreven onder verantwoordelijkheid van de teamchef.
Vakmatige taken
Je adviseert bij complexe vraagstukken op het gebied van architectuur.
Je geeft vakinhoudelijk richting aan en coördineert de architectuur- en beleidsactiviteiten van de medewerkers van de afdeling vanuit het eigen specialisme. (cfm portfolio)
Je initieert, stuurt en begeleidt complexe multidisciplinaire projecten.
Leidinggevende taken
Je bent coördinator namens de teamchef.
Contacten
De contacten die je hebt zijn voornamelijk interne contacten
Inzet in de lijn of project
De inzet kan zowel zijn in de lijn als binnen een project.
Opleiding
Je hebt een afgeronde WO opleiding in de richting van Bedrijfskunde of Bestuurskunde;
Je bent gecertificeerd voor TOGAF en ArchiMate;
Je hebt ervaring op het gebied van procesmanagement en portfoliomanagement is een pré.
Werkervaring
Meer dan 10 jaar ervaring met architectuur op strategisch niveau, het liefst in combinatie met ervaring binnen de overheid en profit organisaties met meer dan 5000 medewerkers.
Competenties
Leidinggevende, coachend leiderschap, kennis inhoudelijk sterk, organisatiesensitiviteit, sterke affiniteit met architectuur vraagstukken.
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 21 07 2017 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31 07 2018 voor 36 uur per week.
Het contract kan door de opdrachtgever optioneel worden verlengd.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Fase 1: Schriftelijke beoordeling
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
Kwaliteit (eisen)
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Sjabloon : CV template IT 1.2.doc
Een afgeronde en erkende WO opleiding bij voorkeur op gebied van Bedrijfskunde of Bestuurskunde.
Meer dan 10 jaar senior architectuur ervaring op strategisch niveau.
Gunningscriteria (wensen)
30 % De kandidaat heeft meer dan 7 jaar leidinggevende e/o ervaring op het gebied van coaching, werkvoorbereiding en delegeren.
Geef een duidelijke situatieschets waaruit bovenstaande werkervaring van de kandidaat blijkt in maximaal 200 woorden. Benoem waar deze ervaring is opgedaan en geef voorbeelden van de werkzaamheden van de kandidaat.
Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
30 % Aantoonbare relevante ervaring met procesmanagement en/of portfoliomanagement.
Geef een duidelijke situatieschets waaruit bovenstaande werkervaring van de kandidaat blijkt in maximaal 200 woorden. Benoem waar deze ervaring is opgedaan en geef voorbeelden van de werkzaamheden van de kandidaat.
Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
30 % Aantoonbare certificering van TOGAF en ArchiMate.
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van deze informatie leidt tot puntenaftrek.
10 % Aantoonbare relevante ervaring binnen de overheid en private ondernemingen met meer dan 5000 medewerkers.
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van deze informatie leidt tot puntenaftrek. Benoem zodoende duidelijk de gevraagde werkervaring en de perioden (dd-mm-jj -dd-mm-jj).
Planning
Start publicatie 05-04-2017 00:00
Einddatum vragen 07-04-2017 17:00
Beantwoording vragen 10-04-2017 23:59
Sluiting publicatie 18-04-2017 17:00
Beoordeling offertes (vanaf)19-04-2017 00:00
Verwachte terugkoppeling26-04-2017 23:59
|