Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
016251
 
Opdracht
Businesscontroller, 32-40 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-04-18 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
 
Provincie
Groningen
 
Beschrijving
Startdatum 01-05-2017
Einddatum 01-12-2017
Uren per week, min 32
Uren per week, max 40
Uren per dag 8
Aantal verlengingen 2
Hoe vaak kan er eve ntueel verlengd worden?Verlengingsperiode
6 De lengte van de verlengde periode(s) in maanden.


Opdracht omschrijving
De afdeling Financiën en Control van de provincie bestaat uit twee clusters, te weten het cluster Administratie en het cluster Beleid en advies. Er werken circa 45 medewerkers bij de afdeling.
Het cluster Beleid en advies bestaat vervolgens uit twee teams, nl. het team Concernbeleid en het team Businesscontrol.
Binnen het team Businesscontrol bestaat vanwege een aantal personele wisselingen alsmede het initiëren en uitvoeren van meerdere verbeterprojecten voorlopig tot eind 2017 voor 1,0 fte behoefte aan inzet van extra capaciteit.

 
Opdracht
De Businesscontrollers zijn integraal verantwoordelijk voor alle aspecten van Planning & Control, sturing en beheersing van zaken die bij hun afdelingen spelen. Tevens zijn ze alert op de samenhang en uniformiteit tussen de verschillende Planning & Control producten van hun afdelingen. De Businesscontrollers zijn het aanspreekpunt en fungeren als het financiële geweten van de aangewezen afdelingen.

 
Meer concreet gaat het om de volgende taken:
Als Businesscontroller voor verschillende afdelingen bijdragen leveren in de P&C-cyclus, zoals Voorjaarsnota, Begroting, Najaarsnota, Rekening en Marap. De bijdragen bestaan uit regievoering op de afdeling, uitzetten, monitoren voortgang, toetsing kwaliteit.
Toetsen en tijdig afhandelen van voorstellen/plannen voor de afdelingen. Betreft tijdig controleren op financiële juistheid, volledigheid en risico's, vroegtijdig betrokken raken bij complexe vraagstukken die ter besluitvorming aan GS moeten worden voorgelegd en adviseren over financiële aangelegenheden.
Financiële beheersing van afdelingsprojecten en Grondexploitatie Blauwestad:
In samenwerking met de administrateur zorgdragen voor een goede projectadministratie.
Periodiek overleg met projectleider, projectadministrateur en afdelingshoofd om de stand van zaken van projecten door te nemen.
Participeren in projectleidersoverleggen.
Vroegtijdig signaleren van risico's en mogelijke overschrijdingen en mocht dit aan de orde zijn, hierbij gezamenlijk zoeken naar oplossingen.
Gevraagd en ongevraagd (ah doc) adviseren over financiële aspecten in projecten.

 
Naast bovenstaande reguliere werkzaamheden is het noodzakelijk dat binnen het team verbeteringen worden doorgevoerd op gebied van systemen, processen en medewerkers. Binnen de opdracht wordt hier een zwaar accent op gelegd.


Kandidaat omschrijving
Wij verwachten van de kandidaat:
Pro-actieve houding
Kritische houding: duidelijk stelling durven nemen en natuurlijke neiging tot gevraagd en ongevraagd adviseren met oog voor de geldende kaders
Analytisch: probleemanalyse en denken in meervoudige oplossingen
Snel kunnen schakelen tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau
Snel werk eigen kunnen maken
Politiek sensitief
Communicatief vaardig
 

Tarief
Minimaal: € 80,00
Maximaal: € 90,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.



Inhoudelijke CV eisen
U voegt een CV van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het CV is in het Nederlands gesteld. NB. Het CV dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
 
Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het CV en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
WO Bedrijfskunde met onderdelen Management, Financieel Management en Accounting.
En/of HEAO BE of HBO BE/SPD met onderdelen Bedrijfsadministratie, Bedrijfseconomie, Statistiek, Bedrijfscalculatie, Fiscaal recht.
 
Ervaring: (minimaal 5 jaar) als (project)controller bij een provinciale of gemeentelijke organisatie.
 
Aantoonbare ervaring met verbeterprojecten binnen de Planning&Control cyclus, het meekrijgen van medewerkers en initiatieven nemen die leiden tot kwaliteitsverbetering
 
Ervaring met risicomanagement bij projecten
 
Ervaring met Grondexploitaties


Inhoudelijke CV wensen
50 %Ervaring met software CODA.
50 %Bekend met politiek-bestuurlijke omgeving.
 
 
Planning
Start publicatie 07-04-2017 00:00 
Einddatum vragen 12-04-2017 17:00 
Beantwoording vragen 13-04-2017 23:59 
Sluiting publicatie 18-04-2017 17:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 19-04-2017 00:00 
Verwachte terugkoppeling 28-04-2017 23:59 
 
Type opdrachtgever
Provincie
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht