Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
1132
 
Opdracht
Samenspraakadviseur reclamebeleid
 
Sluitingsdatum
2017-04-18 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Communicatie, Juridisch
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving

Aanvraagnummer

1132

Aanvang

1 mei 2017

Duur

2 maanden

Opleidingsniveau

WO

Optie tot verlenging

Mogelijk maar nog niet bekend.

Regio

Zuid-Holland

Uren per week

minimaal 8 uur

Verloopt op

18-04-2017 09:00

 

 

Opdracht
Nieuw Reclamebeleid, in samenspraak gemaakt
Eind 2015 heeft de gemeenteraad van Zoetermeer het college gevraagd een traject te starten dat moet leiden tot de vaststelling van nieuw reclamebeleid. In het kader van de nieuwe Omgevingswet wil het college een bondig en eenduidig toetsingskader formuleren voor uitingen van buiten- en gevelreclame. Doel is om de huidige reclameregels uit de Apv, Welstandsnota, Reclamenota en Reclamestructuurplan samen te voegen in één toekomstbestendige beleidsnota, waarmee de meest actuele reclameregels in bestemmingsplannen - en in de toekomst dus ook in het Omgevingsplan – altijd is geborgd.
Het nieuwe reclamebeleid dient in samenspraak met bewoners, bedrijfsleven en belangenvertegenwoordigers tot stand te komen, waarbij de gemeente het samenspraakproces regisseert en betrokkenen vraagt om ideeën en oplossingen aan te dragen. Tijdens de beleidsvormingsfase worden informatieavonden georganiseerd en een klankbordgroep van betrokkenen ingesteld. Dit zijn vooral ondernemers en inwoners die in de ruimste zin, in hun omgeving direct met reclame-uitingen hebben te maken.
Voor de uitvoering van het samenspraakproces zoekt de gemeente Zoetermeer een ervaren strategisch adviseur die de informatie- en klankbordbijeenkomsten zowel op inhoud als op proces regisseert. De adviseur die wij zoeken heeft een communicatief sterke persoonlijkheid, beschikt over royale juridische bagage, heeft reeds ervaring met het Omgevingswet-proof maken van ruimtelijk-relevant beleid - bij voorkeur ook reclamebeleid -    en heeft ruime aantoonbare kennis op het vlak van procesmanagement en burgerparticipatie.


Gunningscriteria (weging)
Een relevante afgeronde WO-diploma: bijvoorbeeld Communicatie, Bestuurskunde, Planologie, Rechten, Politicologie (20%);
Heeft minimaal 10 jaar ervaring als procesmanager/strategisch adviseur  bij de (semi) overheid met aantoonbare ervaring in beleidsontwikkeling en juridisch complexe vraagstukken in de afgelopen 15 jaar (30%);
Heeft aantoonbare kennis van reclamebeleid blijkend uit minimaal 2 jaar relevante aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar (10%)
Heeft minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 15 jaar binnen complexe politiek bestuurlijke omgevingen (20%);
Uurtarief gemaximeerd op € 125,00 inclusief reiskosten/exclusief BTW (10%);
Selectiegesprek in tweede beoordelingsfase (10%).


Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan de genoemde criteria voldoet. Wordt aan het betreffende gunningscriterium voldaan dan wordt in de eerste beoordelingsfase het bijbehorende puntenaantal geheel toegekend. De kandidaten worden vervolgens aan de hand van de scores die op de gunningscriteria zijn behaald gerangschikt. De tien kandidaten met de hoogste score op de gunningscriteria gaan door naar de tweede beoordelingsfase. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend om door te gaan naar de tweede beoordelingsfase.
In de tweede beoordelingsfase worden de cv’s van de betreffende tien kandidaten met elkaar vergeleken op basis van de gunningscriteria. De kandidaten die in deze vergelijking als beste worden beoordeeld, worden uitgenodigd voor een selectiegesprek, waarin wordt getoetst of de kandidaat voldoet aan de hierna te noemen competenties:
Samenwerken: Richt zich met anderen op een gemeenschappelijk doel, ook wanneer het een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is, helpt anderen en deelt de resultaten van het werk.
Communiceren: Uitstekende creativiteit en presentatiekwaliteiten om complexe en gevoelige onderwerpen helder over te brengen naar (interne en externe) belanghebbenden.
Visie uitdragen: Draagt de ontwikkelde visie op inspirerende wijze over, overtuigt op basis van argumentatie en creëert hiermee draagvlak.
Kennis van ruimtelijk-relevant beleid: bestuurlijk-juridische kennis van gemeentelijke regelgeving die ingrijpt op bestemming en gebruik van gemeentelijk grondgebied. 
Kennis van de organisatie: Gebruikt de verschillende werkterreinen, producten en diensten in de uitvoering van het werk, houdt daarbij rekening met de belangen van de organisatie en externe partners. Organiseert een eigen intern en extern netwerk om als relevant platform te fungeren.
Analyseren: Dringt snel tot de kern door en onderscheidt hoofdzaken en bijzaken.
Realiteitszin: Schat de praktische haalbaarheid van plannen, doelstellingen en acties in, qua acceptatie en toepasbaarheid.
 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht