Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
001050
 
Opdracht
Functioneel Beheerder Identity & Access Management (IAM)
 
Sluitingsdatum
2017-05-07 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Utrecht
 
Beschrijving
Startdatum 03-07-2017
Einddatum 31-12-2017
Optie tot verlenging Ja, max 1 x 6 maanden
Uren per week 36


Opdracht omschrijving
De afdeling Functioneel Beheer zorgt op operationeel niveau voor de verbinding tussen de uitvoering van de politie- en bedrijfsvoeringprocessen en de benodigde ondersteuning met Informatie voorziening. 
De afdeling Functioneel Beheer levert capaciteit aan het project Implementatie Autorisatiemodel Politie, dat conform wet- en regelgeving en tegen lagere beheerlasten invulling geeft aan een nieuwe manier van omgaan met informatie-autorisaties (“delen tenzij”). Het project richt zich op gedragsverandering en de ontwikkeling van role based access profielen, ontwerpt en implementeert een nieuw autorisatieproces en bouwt IAM-tooling gekoppeld aan HR-systemen. 


Doelstelling
De Functioneel Beheerder IAM participeert namens afdeling Functioneel Beheer in het project Autorisatiemodel en ontwikkelt in teamverband met alle stakeholders (operatie, beleidsmakers, beheerders, aanpalende projecten, de proceseigenaar en de eigenaar van de IAM-tooling) role based access profielen voor gebruikers.
De Senior Functioneel Beheerder IAM functie is uitdagend en vereist kennis van organisaties en verandering, security achtergrond, technisch inzicht en sturende vaardigheden. 
Verantwoordelijkheden
Als Functioneel Beheerder IAM ben je primair verantwoordelijk voor de levering (het onderhandelen met alle stakeholders, daadwerkelijk schrijven en doen vaststellen) van role based access profielen voor rollen en functies binnen Nationale Politie en voor rollen van derde partijen die toegang hebben tot systemen van Nationale Politie. 


Vakmatige taken
Behoefte binnen de organisatie vaststellen;
Oplossingsvoorstellen maken en bespreken met alle stakeholders;
Ontwerpen en vaststellen van role based access profielen;
Autorisatiebeleid vertegenwoordigen en eisen en wensen aandragen in het project dat IAM-tooling ontwikkeld;
Role based access profielen aandragen en beheren in de lijn bij Functioneel Beheer IAM;
Zorgdragen voor gebruik van de profielen in het autorisatieproces en opschoning van historische gegevens;
Communicatie en promotie mbt de role based access profielen.


Leidinggevende taken
Niet van toepassing


Contacten
Servicemanagers;
HR-administratie;
Functioneel Beheerders;
ICT Service Desk;
ICT productspecialisten;
en externe partijen. 


Inzet in de lijn of project
Het is een brugfunctie waarbij inzet verwacht is in zowel lijn als project.


Opleiding
Minimaal een afgeronde geaccrediteerde MBO opleiding met een ICT component.
Certificering ITIL is een pre.
Certificering BiSL is een pre.


Werkervaring
In de afgelopen 7 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als Functioneel Beheerder, binnen een grote overheidsorganisatie, met meer dan 2.000 medewerkers, is een eis;
in de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar relevante ervaring met het implementeren van IAM systemen is een wens; 
Aantoonbare kennis van en ervaring met het ontwerpen en vaststellen van role based access profielen is een wens; 
Aantoonbare vergelijkbare werkervaring in een politiek gevoelige organisatie van 2000+ medewerkers waarbij de kandidaat te maken heeft gehad met een complexe organisatie en veel verschillende stakeholders is een wens; 
Kennis van de in gebruik zijnde GOTA tool en/of Filemaker Pro is een pre;
Kennis van autorisatieprocesketens van HR t/m ICT organisatie is een wens. 


Competenties
Resultaatgericht
Organisatievermogen
Samenwerken
Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
Klantgerichtheid
Kwaliteitsgerichtheid

 
Beschikbaarheid
De kandidaat is inzetbaar vanaf 03 07 2017 (of indien mogelijk zoveel eerder als de screening akkoord is) tot en met 31 12 2017 voor 36 uur per week.
Het contract kan door de opdrachtgever optioneel worden verlengd.
De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van het kandidaten onderzoek. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de aanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.


Fase 1: Schriftelijke beoordeling


Prijs (eisen)
Maximaal: € 100,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
 
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Sjabloon : CV template IT 1.2.doc
 
In de afgelopen 7 jaar, minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als Functioneel Beheerder binnen een grote overheidsorganisatie, met meer dan 2.000 medewerkers, is een eis.
 
Dit is een eis en moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem waar deze ervaring is opgedaan (naam opdrachtgever), wanneer (dd-mm-jj) en geef een beknopte omschrijving van de werkzaamheden.
 
Minimaal een afgeronde geaccrediteerde MBO opleiding met een ICT component.
 
Dit is een eis en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem waar de opleiding is afgerond (naam school) en wanneer (dd-mm-jj). 
 
De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen alle bewijsmiddelen overleggen. 
Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde diploma beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.


Gunningscriteria (wensen)
30 % In de afgelopen 5 jaar, minimaal 3 jaar ervaring met het implementeren van IAM systemen. 
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat of motivatie. Motiveer zodoende de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj) en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt.
 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
20 % Aantoonbare kennis van en ervaring met het ontwerpen en vaststellen van role based access  profielen.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem waar deze ervaring is opgedaan (naam opdrachtgever), wanneer (dd-mm-jj) en geef een beknopte omschrijving van de werkzaamheden.
 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
20 % Aantoonbare vergelijkbare werkervaring in een politiek gevoelige organisatie van 2000+ medewerkers waarbij de kandidaat te maken heeft gehad met een complexe organisatie en veel verschillende stakeholders.
 
Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), ervaring en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt. Geef een beschrijving van een recente opdracht (en). 
 
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. 
Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer 
4 = matig;
7 = voldoende; 
en 10 = uitstekend. 
 
Scoreverdeling: 
Rapportcijfer 4: 1/5; 
Rapportcijfer 7: 3/5;
Rapportcijfer 10: 5/5.
 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Het ontbreken van de informatie leidt tot puntenaftrek.
10 % Aantoonbare kennis van en ervaring met de GOTA tool en/of Filemaker Pro is een wens.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende de werkervaring van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
 
Scoreverdeling:
Bij geen kennis en ervaring met bovengenoemde tools: 0/5 punten
Bij kennis en ervaring met 1 van bovengenoemde tool: 3/5 punten
Bij kennis en ervaring met beide bovengenoemde tools: 5/5 punten 
 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
10 %Aantoonbare kennis en ervaring met ITIL en/of BiSL 
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem zodoende de werkervaring van de kandidaat en de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj).
 
Scoreverdeling:
Bij 1 van de 2 certificaten: 3/5 punten
Bij 2 certificaten: 5/5 punten 
 
De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen alle bewijsmiddelen overleggen. 
Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde certificering beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
10 % Kennis van autorisatieprocesketens van HR t/m ICT organisatie.
 
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Benoem waar deze ervaring is opgedaan (naam opdrachtgever), wanneer (dd-mm-jj) en geef een beknopte omschrijving van de werkzaamheden.
 
 
Planning
Start publicatie 25-04-2017 00:00 
Einddatum vragen 28-04-2017 17:00 
Beantwoording vragen 01-05-2017 23:59 
Sluiting publicatie 07-05-2017 17:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 08-05-2017 00:00 
Verwachte terugkoppeling 26-06-2017 23:59 
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht