Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
N.v.t.
 
Opdracht
Allround medewerker bezwaar & beroep belastingen
 
Sluitingsdatum
2017-05-29 09:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Financieel en administratie, Juridisch, Fiscaal
 
Provincie
Overijssel
 
Beschrijving
Start publicatie 11-05-2017 00:00
Vragen stellen tot 23-05-2017 09:00
Beantwoording vragen 23-05-2017 16:00
Offerte indienen tot 29-05-2017 09:00
Start beoordeling 29-05-2017 09:00
Verwachte gunning 08-06-2017 00:00


Opdrachtomschrijving
Teaminformatie:
Het cluster Belastingen maakt deel uit van het team Financiën, Inkoop en Verzekeringen (FIV) en bestaat uit 6 medewerkers (5 fte) en draagt zorg voor de aanslagoplegging van de gemeentelijke belastingen van de gemeente  In deze gemeenten worden diverse belastingen geheven zoals OZB, afvalstoffenheffing, rioolheffing, hondenbelasting, parkeerbelasting, leges, toeristen- en forensenbelasting. Door ziekte van een collega is er geschoven met werkzaamheden en zoeken wij tijdelijk een collega voor het zelfstandig afhandelen van bezwaarschriften gericht tegen de gemeentelijke belastingen. De werkzaamheden zullen plaatsvinden op onze locatie in Ommen, waar alle medewerkers van het cluster Belastingen bij elkaar zitten in één kantoorruimte. Hier is ook een bureau beschikbaar voor onze tijdelijke collega.   

Functie informatie

-Je verzorgt de afhandeling (complexe) bezwaarschriften inclusief het inplannen en houden van hoorzittingen;
-Je verzorgt de afhandeling beroepschriften en eventueel het in rechte vertegenwoordigen van de gemeente;
-Je verzorgt de afhandeling (complexe) informatieverzoeken zowel mondeling als schriftelijk.

 

Kandidaatomschrijving

Wij vragen

-Je hebt een HBO werk- en denkniveau op economisch en juridisch gebied;
-Je hebt werkervaring in een vergelijkbare functie (waarbij gemeentelijke ervaring een pre is);
-Je bent accuraat, proactief en leergierig;
-Je communiceert op een heldere en prettige manier, zowel mondeling als schriftelijk, met aandacht voor proces en relatie;
Je bent een teamspeler met een zelfstandige en flexibele manier van werken;
-Ervaring in SAP en Verseon is een pré.

Bovengenoemde competenties worden getoetst in de motivatiebrief en/of tijdens de gespreksronde bij de gemeente.

Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Medewerker bezwaar & beroep belastingen wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Medewerker bezwaar & beroep belastingen is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA.
Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.



Toelichting op rooster
16 uur per week, waarbij werkdagen en uren in overleg in te vullen zijn


Eisen
Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP
De functie van Medewerker bezwaar & beroep belastingen wordt uitgevoerd op basis van een gezagsverhouding. Er is sprake van leiding en toezicht door de opdrachtgever. Vrije vervanging van de Medewerker bezwaar & beroep belastingen is niet mogelijk. Het gevolg hiervan is dat er in de praktijk sprake zal zijn van een dienstbetrekking, waardoor deze opdracht niet uitgevoerd kan worden door een zzp'er / DGA. Zzp'ers die voor deze opdracht in aanmerking willen komen kunnen zich laten detacheren via een detacheringsbureau of payroll-bedrijf, dat dan de offerte indient.


Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde MBO opleiding niveau 4.


Werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar in als medewerker bezwaar & beroep bij een gemeente, provincie of waterschap.
Referentie vereist

Gevraagde documenten
aanleveren bij offerte

-Door de kandidaat zelfgeschreven motivatiebrief (Max 1 A-4)

aanleveren na gunning
-VOG


Gunningscriteria
Weging prijsdeel:20 %


Motivatiebrief

Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De brief dient door de kandidaat zélf geschreven te worden. De kandidaat dient gemotiveerd aan te geven waarom hij/zij geschikt is voor deze opdracht en voldoet aan de competenties (door middel van voorbeelden). De brief wordt door de opdrachtgever getoetst aan de hand van de omschreven functietaken en/of competenties zoals verwoord in de kandidaat- en/of opdrachtomschrijving.
Weging:25 %

Werkervaring SAP
Op cv aantoonbaar minimaal 1/2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met het systeem SAP.
Weging:4 %

Werkervaring Verseon
Op cv aantoonbaar minimaal 1/2 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar met het systeem Verseon.
Weging:5 %

Opleiding
Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde economische en/of juridische HBO opleiding.
Weging:6 %

Meerjarige werkervaring
Op cv aantoonbaar minimaal 2 jaar werkervaring als medewerker bezwaar & beroep bij een gemeente/provincie of waterschap.

-2 tot 3 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 5 jaar (10 %)

-3 tot 5 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 8 jaar (12 %)

-5 jaar of meer werkervaring, opgedaan in de afgelopen 10 jaar (15 %)

Weging:15 %

Sollicitatiegesprek
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen gesprekken afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze gesprekken worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
De kandidaat wordt gedurende het gesprek getoetst op de gevraagde kennis, ervaring en competenties zoals beschreven in de kandidaat en/of opdrachtomschrijving. Daarnaast wordt er beoordeeld of de kandidaat past binnen de organisatie en/of er een klik is met de kandidaat.
Weging:25 %

 

 
Type opdrachtgever
Gemeente
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht