Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
001063
 
Opdracht
Projectondersteuner, 36 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-05-22 12:20
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
ICT (zakelijke automatisering)
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
01-08-2017
31-03-2018
ja, 2 x 6 maanden
36 uur


Opdracht omschrijving

De Dienst Informatie en Communicatie Technologie (ICT) is onderdeel van het Politiedienstencentrum (PDC) en is de organisatie voor de totstandkoming en continuïteit van de ICT. Zij zorgt voor de beschikbaarheid van de Informatievoorziening (IV) (waar nodig 24/7) en de gebruikersondersteuning.

Tevens ontwikkelt de dienst nieuwe functionaliteiten en is verantwoordelijk voor doorontwikkeling en het onderhoud van de bestaande IV-applicaties. Binnen de dienst ICT voert de sector PPI het IV project- en programmamanagement en Interimmanagement met als doel een goede samenwerking tussen de business en de diensten Informatiemanagement (IM) en ICT bij de uitvoering van projecten en programma's. Naast borging van de continuïteit en kwaliteit van de dienstverlening voert de dienst regie op uitbestede services.

De sector PPI bestaat uit de teams: Project-, Programma- en Interim management, Projectondersteuners, Project en Programma Office en het Projectenbureau. De sector levert capaciteit voor het leiden van programma's en projecten binnen de Nationale politie. Deze programma's en projecten richten zich op de realisatie, invoering en ingebruikname van nieuwe of gewijzigde IV- en/of ICT-producten/diensten.

Voor de Staf Korpsleiding, Directie Informatievoorziening, Gegevensautoriteit zijn wij op zoek naar een projectondersteuner. De Directie Informatievoorziening (IV) bestaat uit de afdelingen Strategie, Beleid en Bestuur, Portfoliomanagement, IV Kwaliteit en Toezicht en Gegevensautoriteit. De Directie IV is verantwoordelijk voor de strategie- en beleidsvorming op het gebied van IV en stelt hiertoe kaders op. De directie ontwikkelt en beheert de integrale informatie-, applicatie- en ICT-architectuur en is verantwoordelijk voor het portfoliomanagement. Tevens monitort de directie de kwaliteit van de uitvoering en naleving van het IV-beleid en rapporteert over de voortgang en de kwaliteit van de IV van de politie.

De Gegevensautoriteit - GA - zorgt voor een stabiele en hoogwaardige gegevenshuishouding die het gehele politieproces ondersteunt, inclusief samenwerking met partners. De Gegevensautoriteit stelt kaders en richtlijnen op die ervoor zorgen dat de politie (en haar partners) op het juiste moment over de juiste gegevens van voldoende kwaliteit beschikt.

 

Verbeterprogramma Wet politiegegevens en Informatiebeveiliging

In 2016 is een start gemaakt met het Verbeterprogramma Wet politiegegevens en Informatiebeveiliging (hierna het verbeterprogramma). Het verbeterprogramma stimuleert en faciliteert de naleving van de Wet politiegegevens (Wpg) en informatiebeveiligingseisen. Onderdelen van het programma zijn onder andere verbetering van de informatiebeveiliging, het autorisatiebeleid en –beheer, de inrichting van het proces rechten van betrokkene, de uitwisseling van informatie met het lokaal bestuur, de functionaliteit van bestaande loggingen en de management control op de naleving van de Wpg. Het programma loopt van 2016 tot eind 2019

 

De kern van de functie
Als projectondersteuner beheer je documenten en formulieren op het intranet en Agora (SharePoint omgeving), verzorg je communicatie en ondersteun je bij werving en HR-zaken. Verder organiseer je vergaderingen en bijeenkomsten, ondersteun je deze ook secretarieel en doe je aan complex agendabeheer. Daarnaast  ontwikkel je formats en overzichten voor de toetsing van vastgesteld beleid en brengt deze in werking. Je faciliteert het verwerken van informatie in rapportages over de voortgang en de resultaten van het programma. Je ondersteunt het programmamanagement van het verbeterprogramma, maar ook het afdelingshoofd en het team Gegevensautoriteit. Je bent de steunpilaar van het programma, je signaleert en verbindt daar waar je kunt.

Je richt je naast deze generieke taak ook specifiek op de kwaliteit van de dienstverlening van de Directie en helpt in het organiseren van de gezamenlijke processen (programma overstijgend). Je gebruikt jouw netwerk binnen de organisatie om tot een gezamenlijke aanpak te komen en afspraken te maken over de uitvoering. Vanuit de praktijk doe je voorstellen ter verbetering van de uitvoering en implementeert vastgestelde verbeteringen. Je ondersteunt/begeleidt medewerkers van het programmateam en doet aanbevelingen om hun werk te verbeteren.

 

-Assisteren van de programma-en projectmanagers bij het opstellen van programma- en projectplanningen en het bewaken daarvan;

-Organiseren en notuleren van overleggen in het land.

-Voortgangsoverzichten verzamelen en afwijkingen signaleren en analyseren;

-De programma- en projectmanager assisteren bij het opzetten van de (financiële en algemene) projectadministratie en het bewaken daarvan;

-Periodieke programma- / projectrapportages samenstellen en rapportagetermijnen bewaken;

-Zorgdragen voor (centrale) projectarchivering met inachtneming van de richtlijnen hiervoor;

-Methodische ondersteuning geven voor Prince 2 aan programma- en projectmanagers;

-Zorgdragen voor de bewaking van de richtlijnen t.a.v. kwaliteitsmanagement voor de projecten/programma's;

-Zorgdragen voor de invulling en bewaking van de richtlijnen van risicomanagement voor de projecten/programma's;

-Bewaken en registreren resourcemanagement van de projecten/programma's;

-Overige administratieve werkzaamheden.

 


n.v.t.



Als projectondersteuner heb je contact met de projectmanager, projectmedewerkers, medewerkers van andere lijnafdelingen, leveranciers van hard-/software, leveranciers van diensten.



Inzet in de projectorganisatie.


-Minimaal een afgeronde erkende 4 jarige HBO opleiding.

-Prince 2 foundation certificering.

-IPMA-D certificering.-

 

Werkervaring

-In de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als programma-/projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving

-In de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar ervaring met projectadministratie, project financiën en rapportages.

-In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar werkervaring bij een beleidsafdeling. 

-Aantoonbare ervaring met SharePoint en/of Hippo.

-Je bent sterk in communicatie en staat aan de lat voor content beheer op de diverse platformen. 

-Je bent inzetbaar op uiteenlopende onderwerpen en thema’s. Onder hoge druk kun je het speelveld overzien, weet de regie te houden en de juiste mensen te betrekken.

-Je bent bereid tot reizen voor werk en overleggen op uiteenlopende plaatsen in Nederland.

 

-Organisatievermogen

-Analyseren

-Samenwerken

-Alert

-Proactief

-Communicatief vaardig

-Nauwkeurig

-Flexibel

-Klant- en kwaliteitsgericht




Prijs (eisen)
Maximaal: € 75,00
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.


Kwaliteit (eisen)
 
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
 
In de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar relevante ervaring als programma-/projectondersteuner binnen een ICT of IM gestuurde omgeving is een eis en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat. Benoem waar deze ervaring is opgedaan (naam opdrachtgever) en wanneer (periode dd/mm/jj) en maak in het CV duidelijk zichtbaar in welke omgeving (IM of ICT) is opgedaan. Het ontbreken van de informatie leidt tot uitsluiting. Een inhoudelijke / vaktechnische verificatie van dit criterium zal in de interview fase plaatsvinden.
 
Minimaal een afgeronde erkende 4 jarige HBO opleiding is een eis en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat. De winnende inschrijver moet binnen 7 kalenderdagen alle bewijsmiddelen overleggen. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over de gevraagde certificering beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de aanvraag.
 
Bereidheid tot reizen voor werk en overleggen op uiteenlopende plaatsen in Nederland is eis.

Gunningscriteria (wensen)

30 % In de afgelopen 8 jaar minimaal 5 jaar ervaring met projectadministratie, projectfinanciën en - -rapportages. Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit bovenstaande benoemde werkervaring blijkt. Geef een beschrijving van een recente opdracht. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (4 = matig, 7 = voldoende en 10 = uitstekend). Scoreverdeling: Rapportcijfer 4: 1/5 Rapportcijfer 7: 3/5 Rapportcijfer 10: 5/5 Bij het niet kunnen aantonen van minimaal 5 jaar werkervaring met bovengenoemde zullen geen punten worden toegekend. Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een kopie van de werkervaring uit het CV zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0 = 0/5 2 = 1/5 4 = 2/5 6 = 3/5 8 = 4/5 10 = 5/5
5 % Prince2 Foundation Certificering is een wens en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat.
10 % Aantoonbare werkervaring met SharePoint is een wens en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat.
10 % In de afgelopen 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen de Politie organisatie is een wens en dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Score verdeling: Bij niet aangetoond of minder dan 1 jaar - 0/5 1 tot 2 jaar: 1/5 2 tot 3 jaar: 2/5 3 tot 4 jaar: 3/5 4 tot 5 jaar: 4/5 5 jaar of meer: 5/5
30 % In de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar werkervaring bij een beleidsafdeling. Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit de ervaring op een beleidsafdeling blijkt. Geef een beschrijving van een recente opdracht. De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (4 = matig, 7 = voldoende en 10 = uitstekend). Scoreverdeling: Rapportcijfer 4: 1/5 Rapportcijfer 7: 3/5 Rapportcijfer 10: 5/5 Bij Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden. Alleen een verwijzing naar het CV of een kopie van de werkervaring uit het CV zal geen punten genereren. Puntenverdeling: 0 = 0/5 2 = 1/5 4 = 2/5 6 = 3/5 8 = 4/5 10 = 5/5
5 % IPMA-D certificering is een wens en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat.
10 % Aantoonbare werkervaring met Hippo is een wens en dient duidelijk zichtbaar te zijn in het CV van de kandidaat.


Planning
11-05-2017 00:00
15-05-2017 14:00
15-05-2017 23:59
22-05-2017 12:00
22-05-2017 00:00
24-07-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht