Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
016960
 
Opdracht
Manager Projectbeheersing, 24 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-06-08 23:59
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Beton- en waterbouw, Riolering grond- en wegenbouw
 
Provincie
Noord-Holland
 
Beschrijving
Startdatum 01-07-2017
Startdatum toevoeging Of eerder indien mogelijk.
Verwachte einddatum 01-07-2018
Einddatum toevoeging Of korter indien het werk eerder eindigt, dit ter beoordeling van de opdrachtgever.
Evaluatie Zes weken na opdrachtverlening wordt op basis van een evaluatie besloten over definitieve inzet van de kandidaat.
Optie verlenging Ja, de periode en het aantal verlengingen is niet bepaald, met een maximum van € 209.000 exclusief btw.
Hoe vaak kan er eventueel verlengd worden? Hoe lang zijn die periodes?



Opdracht omschrijving
Sparringpartner en adviseur van de projectmanagers op strategisch, tactisch en operationeel niveau op het terrein van integrale projectbeheersing;
Periodiek opstellen van rapportages zoals (financiële) maand- en projectvoortgangs-rapportages , capaciteitsplanning en cashflowoverzichten (inclusief prognoses);
Zorgdragen voor budgetbewaking, accountantsverklaringen, eindafrekeningen en voorschotten;
Bijdragen aan ontwikkelen en implementeren van eenduidige instrumenten en werkwijzen;
Sparringpartner en adviseur van de projectmanager c.q. businesscontroller op het terrein van AO/IC;
Signaleren informatiebehoefte en leveren van gewenste informatie;
Bijdrage leveren voor het inrichten en het op orde houden van het projectdossier;
Periodiek coördineren van afstemming tussen planning, risico en raming;
Bijdrage leveren in het opstellen van het risicodossier en het monitoren van beheersing van de risico’s;
Bijdrage leveren in het verwerken van de actualiteit van het project in de kostenraming en de doorvertaling hiervan naar prognoses;
Actieve bijdrage aan SCB, o.a. door het bewaken van het proces van proactief risicomanagement i.r.t. toetsen.


Bijzonderheden
Geen.


Verantwoordelijkheden
Je bent manager projectbeheersing voor het project Den Oever en verantwoordelijk voor ontwikkeling en organisatie van het team projectbeheersing bestaande uit 5 medewerkers. Je levert een actieve bijdrage in het verder ontwikkelen en inrichten van processen op het gebied van projectbeheersing. Je bent verantwoordelijk voor de beheersing van de projecten ten aanzien van raming en planning, budget, kwaliteit en risico’s. Je geeft (financiële) sturing aan het projectcluster en je bent verantwoordelijk voor het kwaliteitsmanagement, risicomanagement, planning en control, informatie, documentatie en administratie. Je bent sparringpartner voor de projectmanager en het clusterhoofd over de inzet van middelen en medewerkers. Samen met hen zorg je dat het projectteam ‘in control’ is en zorg je dat de randvoorwaarden voor het project worden veiliggesteld en bewaakt. Je hebt een plek in de vakgroep beheersing waarbij je met de overige managers projectbeheersing bijdraagt aan de verdere professionalisering van project- en programmabeheersing binnen het HWBP. Je draagt bij aan de verandering in houding en gedrag die daarvoor nodig is.


Doelstelling
•Rechtmatig, doelmatig en doeltreffende projectbeheersing van de deelprojecten binnen het HWPB2 programma.
•Overzien, analyseren en beheersen van de GROTIK aspecten.


Leidinggevende taken
Ja.


Contacten
Intern: manager project beheersing, projectmanager, programmacontroller en overige projectteamleden van zowel het eigen als andere projectclusters.


Extern: accountant en het landelijk bureau HWBP2.


Inzet in de lijn of project
Project.



Competenties
Je bent een sterke communicator gericht op vertrouwen en commitment. Je bent een netwerker, proactief, resultaatgericht, analytisch, realistisch, overtuigend en sturend. Je bent een teamspeler en in staat om draagvlak te creëren. 


Inhoudelijke CV eisen
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. Het cv is in het Nederlands gesteld. NB. Het cv dient louter ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
 
Daarnaast dient u, indien van toepassing, bij alle eisen en wensen de antwoorden/beschrijvingen in het bijbehorende veld "toelichting" van de applicatie in te vullen. Verwijzingen naar ALLEEN het cv en/of andere documenten bij de toelichting op de eisen en wensen ZAL leiden tot uitsluiting.
 
Minimaal een afgeronde HBO-opleiding .
 
Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met werken in de uitvoeringsfase.
 
Je hebt minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager projectbeheersing bij een overheidsinstelling en/of waterschap.
 
Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met infrastructurele projecten.
 
Je hebt minimaal 1 project van € 35 miljoen uitgevoerd.


Inhoudelijke CV wensen
20 % Je hebt de afgelopen 10 jaar minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager projectbeheersing bij een overheidsinstelling en/of waterschap.
20 % Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met werken volgens het IPM-model.
15 % Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met innovatieve contracten.
15 % Je hebt een afgeronde opleiding bedrijfseconomie. U dient het gevraagde diploma toe te voegen.
10 % Je hebt een afgeronde opleiding/cursus SCB. U dient het gevraagde diploma toe te voegen.
10 % Je hebt een afgeronde opleiding/cursus Prince2 foundation. U dient het gevraagde diploma toe te voegen.
10 % Je hebt een afgeronde opleiding/cursus IDMA. U dient het gevraagde diploma toe te voegen.
 
 
Planning
Start publicatie  20-05-2017 00:00 
Einddatum vragen 29-05-2017 23:59 
Beantwoording vragen 30-05-2017 23:59 
Sluiting publicatie 08-06-2017 23:59 
Beoordeling offertes (vanaf) 12-06-2017 00:00 
Verwachte terugkoppeling 22-06-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
Waterschap
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht