Details opdracht


Vorige Volgende Terug naar overzicht 
 
Referentienummer
001083
 
Opdracht
Consultant/Project Manager FM Voertuigen, 32 u/w
 
Sluitingsdatum
2017-06-26 17:00
 
Status
gesloten
 
Vakgebied
Facilitair
 
Provincie
Zuid-Holland
 
Beschrijving
Startdatum 01-10-2017
Einddatum 31-12-2017
Optie tot verlenging Ja
Uren per week 32
 
 
Opdracht omschrijving
De dienst Facilitair Management (FM) van de Nationale Politie (NP) transformeert naar een dienstverlenende organisatie waarin zij door de nieuwe landelijke werkwijze de eindgebruiker zo optimaal mogelijk van zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening voorziet. De dienst FM is onderdeel van het Politie Diensten Centrum (PDC) die de bedrijfsvoering van de Politie centraal organiseert.
De dienst FM heeft recentelijk de transitie afgerond waar eenheid voor eenheid de Politie is over gegaan op een nieuwe landelijke werkwijze van de sector Facilitaire Services en de dienstverlening van de landelijke Servicedesk FM. Al onze eindgebruikers kunnen zijn/haar facilitaire product- en dienstverlening halen uit het landelijk standaard assortiment. Zij kunnen dan 24/7 zelf hun facilitaire zaken regelen via het landelijk intranet. Dit wordt ondersteund door het systeem Planon NP die landelijk beschikbaar is.
De komende jaren staan in het teken van het verder in werking treden van het en het verder vormgeven van de Dienst FM op diverse gebieden zoals Facilitaire Services, Huisvesting, Inkoop Contractmanagement en Voer & Vaartuigen. Dit betekent onder andere het implementeren van het dienstverleningsmodel, het implementeren van basissystemen en inrichten van basisadministraties.
 
Context project
In de sector Voer & Vaartuigen maakt men gebruik van het softwarepakket DeltaW als systeem ter ondersteuning van garagewerkplaats activiteiten. Dit ondersteunt o.a. werkplaatsplanning, maar het ook bestellen en afhandelen van onderdelen en werkplaatsactiviteiten.
Het softwarepakket wordt in 2017 opnieuw aanbesteed en geïmplementeerd.
Doelstelling
De consultant/project manager begeleidt met succes de aanbesteding en draagt daarbij zorg voor de selectie van de juiste oplossing. Daarnaast zorgt de consultant/project manager voor een succesvolle implementatie van de gekozen oplossing in de politie organisatie.
 
Verantwoordelijkheden
De consultant/ project manager is werkzaam binnen de dienst FM en integraal verantwoordelijk voor het begeleiden en succesvol aanbesteden van een nieuwe softwarepakket ter ondersteuning van de garagewerkplaats activiteiten. Daarbij is de project manager verantwoordelijk voor het zorgdragen van een goede vertaling van de wensen van de organisatie.
Tevens is de consultant/ project manager integraal verantwoordelijk voor het succesvol implementeren van het nieuwe systeem binnen de politie organisatie. De kandidaat stuurt het project inhoudelijk en procesmatig aan.
Daarnaast is de project manager verantwoordelijk om te zorgen dat de organisatie en de gebruikers worden meegenomen in het project en in staat zijn om de project resultaten toe te passen of te gebruiken.
De projectmanager heeft ruime ervaring met facilitaire en financiële processen, het begeleiden van aanbestedingen, het selecteren en het implementeren van softwarepakketten.
Vakmatige taken
Inventariseren en analyseren van de wensen van de organisatie;
Wensen van de organisatie vertalen naar ICT en organisatorische requirements;
Processen in kaart brengen en implementeren;
Aanbesteding en pakketselectie begeleiden;
Request for Proposal (RFP) opstellen en uitbrengen;
Aanbiedingen van leveranciers beoordelen;
Implementeren van softwarepakket;
Inregelen van het beheer van de applicatie;
Aansturen van project teams en de leverancier;
Zorgdragen voor een duidelijk projectplan en implementatieplan;
Meenemen en betrekken van de gebruikersorganisatie;
Organiseren en leiden van workshops;
Kijkt over de grenzen van de eigen afdeling en stemt af met afdelingen, gebieden en projecten;
Houdt de samenhang, onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen verschillende projecten in de gaten;
Zorgt voor een adequate overlegstructuur.
Leidinggevende taken
Vanuit deze rol rapporteert je aan de portfolio manager van Voer en Vaartuigen en de nader te formeren stuurgroep;
Binnen de kaders van het project wordt verwacht dat er leiding wordt gegeven aan het project team en werkgroepen en wordt er een sturende rol richting de leverancier verwacht;
Namens de dienst FM is de kandidaat integraal verantwoordelijk om het project succesvol te realiseren met alle betrokkenen.
 
 
Contacten
Je hebt intensief contact met diverse stakeholders vanuit de PDC organisatie. Je hebt specifieke contact met de dienst FM en de sector Voer en Vaartuigen. Er is contact met Inkoop en Leveranciersmanagement. Daarnaast is er contact met de dienst Financiën en de dienst Informatie Management en de dienst ICT.
 
 
Inzet in de lijn of project
Inzet op project
 
 
Opleiding
Minimaal een afgeronde erkende HBO/WO opleiding bij voorkeur op gebied van informatica, bestuurskunde, bedrijfskunde;
Aanvullende opleidingen op gebied van ICT zoals ITIL, BISL, ASL en requirements management.
 
 
Werkervaring
Minimaal 15 jaar aantoonbare werkervaring als project manager waarvan bij voorkeur 5 jaar in een politiek bestuurlijke en complexe organisatie;
Heeft ervaring in het facilitaire domein;
Je hebt aantoonbare rollen gehad als, project leider, project manager of business consultant;
Ruime ervaring met het begeleiden van het selecteren en aanbesteden van softwarepakketten;
Ervaring met requirements management.
 
 
Competenties
Goede sociale vaardigheden, krijgt dingen gedaan o.b.v. persoonlijke kracht;
Uitstekende analytische vaardigheden;
Helicopterview, kan goed dwarsverbanden benoemen, maar ook oog voor detail;
Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk;
Goede adviesvaardigheden (waaronder klantgerichtheid, rapportage en presentatie);
Hands on instelling, pragmatisch en resultaatgericht;
Planmatig kunnen werken, team-, deelprojectplanningen kunnen opstellen en uitvoeren, eigen werk kunnen plannen;
Flexibel kunnen omgaan met veranderende omstandigheden en situaties;
Snel doordringen tot de kern, snel kunnen inwerken in nieuwe materie;
Een proactieve, positief kritische en resultaatgerichte werkhouding;
Kunnen kijken over de grenzen van de eigen afdeling of project;
In staat om de samenhang en onderlinge relaties en afhankelijkheden tussen verschillende projecten te onderkennen en te besturen;
Brugfunctie Organisatie- en ICT-kant inzake complexe ICT-projecten.
 
 
Prijs (eisen)
Geen limieten
Inclusief alle kosten, exclusief BTW.
 
 
Kwaliteit (eisen)
U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
Sjabloon : CV template IT 1.2.doc
 
Minimaal 15 jaar aantoonbare werkervaring als project manager, waarvan bij voorkeur 5 jaar in een politiek bestuurlijke en complexe organisatie.
 
Minimaal 10 jaar ervaring met het begeleiden van aanbestedingen en het selecteren en implementeren van softwarepakketten.
 
Minimaal een afgeronde erkende HBO/WO opleiding bij voorkeur op gebied van informatica, bestuurskunde of bedrijfskunde.
 
 
Gunningscriteria (wensen)
25 % Ervaring met implementatie van ERP pakketten inclusief financieel component.
 
Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt. Geef een beschrijving van een recente opdracht (en).
 
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht 2 matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren.
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
 
 
25 % Kennis van en ervaring met facilitaire processen.
 
Motiveer de rol van de kandidaat, de perioden (dd-mm-jj - dd-mm-jj), en geef een situatieschets waaruit bovenstaande ervaring blijkt. Geef een beschrijving van een recente opdracht (en).
 
De toelichting is beknopt, to the point en mag daar waar nodig puntsgewijs. Middels deze toelichting zal de mate van bekwaamheid beoordeelt worden dmv een rapportcijfer (0 = slecht 2 matig, 2 tot 4 = matig/voldoende, 6 = voldoende, 8 = goed en 10 = uitstekend). 
Tevens zal een inhoudelijke verificatie van dit criterium in de interviewfase plaatsvinden.
Alleen een verwijzing naar het CV is niet voldoende en zal geen punten genereren.
 
Puntenverdeling: 
0 = 0/5
2 = 1/5
4 = 2/5
6 = 3/5
8 = 4/5
10 = 5/5
25 %
Binnen domein van de garage werkplaats kennis van relevante processen en dealermanagementsystemen (zoals DeltaW).
 
Dit dient duidelijk te zijn benoemd in het CV van de kandidaat. Benoem waar deze ervaring is opgedaan (naam opdrachtgever), wanneer (dd-mm-jj) en geef een beknopte omschrijving van de werkzaamheden.
 
 
20 % Aanvullende opleidingen op gebied van ICT zoals ITIL, ASL, BiSL en requirements management.
Dit moet duidelijk herkenbaar zijn in het CV van de kandidaat. Het ontbreken van deze informatie leidt tot puntenaftrek.
 
Puntenverdeling: 
0 punten = 0 aanvullende opleidingen
1 punten = 1 aanvullende opleidingen
3 punten = 2 aanvullende opleidingen
5 punten = 3 of meer aanvullende opleidingen
 
 
5 % Ervaring binnen de Politie organisatie.
 
 
 
Planning
Start publicatie  15-06-2017 00:00 
Einddatum vragen 20-06-2017 17:00 
Beantwoording vragen 21-06-2017 23:59 
Sluiting publicatie 26-06-2017 17:00 
Beoordeling offertes (vanaf) 27-06-2017 00:00 
Verwachte terugkoppeling  03-07-2017 23:59
 
Type opdrachtgever
ZBO
 
Vorige Volgende Terug naar overzicht